X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רכשו 88 חנויות, מרכזי קניות ובניני משרדים של רשת ילמולי התשואה כרגע – רק 4.6% מרית לינץ ילווה 10.2 מיליארד שקל למימון העיסקה צפויה הכנסת שותפים
▪  ▪  ▪
יצחק תשובה [צילום: בוצ´צ´ו]
יגאל אהובי. עסקת ענק

דלק נדל"ן, בשליטת יצחק תשובה, יחד עם היזם יגאל אהובי, רכשו (30.7.07) 88 נכסים של רשת בתי הכל-בו השוויצית ילמולי. הם ישלמו (בפרנקים שוויציים) 12.24 מיליארד שקל, בעיסקת-ענק, שהיא אחת הגדולות שנעשו אי פעם על-ידי יזמים ישראלים בחו"ל.
שטחם הכולל של הנכסים 530 אלף מ"ר, והם מחולקים לארבעה סוגים: בתי כל-בו בערים הגדולות של שוויץ בשטח כולל של 320 אלף מ"ר; בנייני משרדים בשטח של 100 אלף מ"ר; שני מרכזי קניות בבנייה בשטח של כ-50 אלף מ"ר; כ-60 אלף מ"ר נכסים שונים, כנראה בעיקר מחסנים.
מרכז ההשקעות מריץ לינץ יתן לדלק נדל"ן ואהובי הלואה של 10.6 מיליארד שקל, שתכסה 85% מההשקעה, ההלואה היא לטווח ארוך, ברבית שלא נמסרה. היזמים יצטרכו לכסות את היתרה, 1.6 מיליארד שקל, בהון עצמי.
דלק נדל"ן ואהובי עשויים לצרף לעיסקה שותפים נוספים. לדוגמא, הושכרה חברת דוראה, בשליטת בצלאל איגר, שבאחרונה נכנסה עם יזמים אלו לשותפויות בעיסקי נדל"ן במערב אירופה.
עיקר הנכסים, לא כולם, מושכרים כיום. דמי השכירות מכניסים כיום 558 מיליון שקל לשנה, תשואה של 4.6% בלבד. תשובה ואהובי מעריכים, כי עם השלמת בניתם של מרכזי הקניות החדשים, שרוב שטחיהם כבר הושכרו, תעלה ההכנסה ל-659 מיליון שקל לשנה, תשואה של 5.3%.
העיסקה כוללת את הבעלות על כמה מבתי הכל-בו הידועים ביותר של שוויץ ואירופה, ובראשם בנין ילמולי בבנהופשטארסה, ציריך, וכן בתי הכל בו גראנד פסאז' ופלאס דה מולארד בז'נבה. נכסים אחרים נמצאים בלוזאן ובערים גדולות אחרות בשוויץ. כמה בנינים מושכרים לרשת בתי הכל-בו גלובוס, וכן לרשתות פאסט, זארה ואחרות.
ילמולי בונה כיום מרכז קניות בן 40 אלף מ"ר בסט. גאלן, שיפתח באפריל הקרוב, ומרכז קניות בן 11 אלף מ"ר בג'נבה, שיפתח בעוד 14 חודש. בנינים אלו כלולים כאמור בעיסקת-הענק.
שותפים בעוד עסקות גדולות
זוהי העיסקה המשותפת הגדולה ביותר של יצחק תשובה ויגאל אהובי, אך לא הראשונה. חברותיהם של שני היזמים נכנסו לשותפות של 17% כל אחת בשתי עסקות ענק של השנה האחרונה: רכישת 16 מלונות הילטון באנגליה בהשקעה כוללת של כ-4 מיליארד שקל, ורכישת 47 מלונות מריוט באנגליה בהשקעה כוללת של כ-8 מיליארד שקל.
דלק נדל"ן ואהובי גם שותפים 50-50 בעיסקה של 550 מיליון שקל "בלבד", מן החדשים האחרונים, לרכישת מבני אוניברסיטת ברלין. בנוסף, אהובי הוא בעל חבילת מניות לא-גדולה יחסית בדלק נדל"ן.

תאריך:  31/07/2007   |   עודכן:  04/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עסקת ענק לתשובה ולאהובי בשוויץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מריל לינץ' לא מריץ לינץ'
תפוזו  |  31/07/07 14:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
גברים שאכלו את כמות המנות הגדולה ביותר של ירקות על בסיס יומי היו בסיכון נמוך ב-18% לפתח סרטן המעי הגס בהשוואה לגברים שאכלו את כמות המנות הקטנה ביותר    נשים עם הצריכה היומית הגבוהה ביותר של ירקות נמצאו בסיכון גבוה במעט לסרטן המעי הגס
הדר פרבר
לא מקיימים יחסי מין עם אוכלי-בשר מאחר שגופם הוא "בית קברות לחיות"
מחלקה ראשונה
יצחק בלמס נבחר לתפקיד מנהל אגף תכנון הנדסי    דובי כהן נבחיר לתפקיד מנהל אגף לוגיסטיקה ונכסים
איציק וולף
מבחני דיינות נערכים מבלי שניתנו ציוני המבחנים הקודמים    עיכובים בבחינות גורמים לכך שהנבחנים לא יוכלו להמשיך את לימודיהם לקראת בחינות בנושאים נוספים מכיוון שאינם יודעים האם הצליחו בבחינה האחרונה    הרבנות: מתפרסם מכרז שיחייב מתן תוצאות תוך 60 יום
אלעזר לוין
ישלמו 6 מיליון שקל עד 58% מהבעלות    חברת הבנייה הקטנה, בשליטת כתב ורסולי, בונה כקבלן משנה 46 דירות בחולון    הדירקטוריון לא אישר את דוח פישלר על תחשיבי פרויקט חולון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il