X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדרום קוריאה קוראים לארצות הברית להיות מעורבת יותר בשחרור החטופים, אך אפגניסטן מסרבת להיענות לדרישות החוטפים על-פי קלטת של הטליבן נחטף מהנדס גרמני
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

דרום קוריאה וקרובי משפחה של 21 החטופים באפגניסטן קראו לארצות הברית לסייע בשחרורם, אך באותה שעה אמרו באפגניסטן, לראשונה, כי לא ישחררו אסירים אפגנים - דרישת המפתח של החוטפים.
משטרת אפגניסטן מצאה גופה שנייה של אחד מהחטופים הדרום-קוריאנים (ג'). דובר מטעם הטליבן אמר השבוע כי כמה מהאסירים אותם רוצה הארגון לשחרר מוחזקים בבסיס האמריקני בגראם, ובאל-ג'זירה שודרה קלטת וידאו על-פיה ישנו חטוף נוסף - מהנדס גרמני.
בטליבן אמרו כי עוד קוריאנים ימותו אם הדרישות של הארגון לא ייענו עד הצהריים היום (01.08.07). האולטימטום כבר נדחה מספר פעמים, אך אתמול כאמור לאחר שפג תוקפו רצחו החוטפים דרום-קוריאני נוסף.
23 דרום-קוריאנים, בהם 16 נשים, נחטפו כשנסעו באוטובוס ב-19 ביולי בכביש המהיר קאבול-קנדהאר. זוהי הקבוצה הגדולה ביותר של זרים שנחטפה באפגניסטן מאז פלשה ארצות הברית לאפגניסטן, מה שגרם להורדת הטליבן מהשלטון.
קרובי משפחה וקבוצות אזרחיות בדרום קוריאה קראו למעורבות נוספת של ארצות הברית, אך ממשרד הנשיא בחרו בדרכים יותר דיפלומטיות לכך: "הממשלה מודעת למעורבות של הקהילה הבילנאומית במקרי חטיפה כאלה", כך נמסר ממשרד הנשיא, ככל הנראה כהתייחסות למדיניות האמריקנית שלא לקיים משא-ומתן עם טרוריסטים. "אבל היא גם מאמינה שיהיה זה נכון להיות גמישים כדי להציל חיים יקרים של אלה שעדיין שבויים".
דובר מחלקת המדינה, תום קייזי, אמר כי מתקיימים מגעים רגילים בין ארצות הברית ודרום קוריאה אך לא מסר פרטים נוספים.
דוברו של הנשיא, חמיד קרזאי, אמר כי גורמים רשמיים עושים "ככל שאנחנו יכולים" כדי להבטיח את שחרורם הבטוח של החטופים, אך כאמור כי שחרור אסירים אינה אפשרות. "כעיקרון, אנחנו לא צריכים לעודד חטיפה על-ידי קבלת הדרישות שלהם", אמר.
בחודש מרס אישר קרזאי את שחרורם של 5 לוחמי טליבן תמורת שחרורו של העיתונאי האיטלקי, אך אמר כי מדובר במחווה חד-פעמית. ארצות הברית וכמה מדינות מערביות מתחו ביקורת על הצעד. קארי יוסף אחמדי, דובר מטעם הטליבן, אמר כי יש לשחרר 8 אסירים עד היום בצהריים (זמן מקומי) כאמור. "אם ממשלת קאבול לא תשחרר את האסירים, אחרי 12 נהרוג... זה יכול להיות גבר או אישה... יכול להיות אחד. יכול להיות שניים, ארבעה. יכול להיות כולם".
תאריך:  01/08/2007   |   עודכן:  01/08/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
בכיר בחמאס ערך לפני ביקור חשאי בישראל ונועד עם בכירים לדון בצרכים הכלכליים של רצועת עזה ובאפשרות להעברת האחריות על מעברי הגבול לפיקוח אירופי
עידן יוסף
ח"כ ניסן סלומינסקי פנה ליו"ר ההתאחדות לכדורגל בבקשה כי משחק נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2008 יידחה למוצ"ש
אלעזר לוין
המוכרת, אמות השקעות, רשמה רווח הון של 95 מיליון שקל    התשואה - 5.3%
מחלקה ראשונה
מרכז פרס לשלום, קרן פיקאסו ועיתון אל-קודס, חונכים פרויקט חדש, יונת השלום של פיקאסו    במסגרת הפרויקט בני נוער מישראל, מספרד, ממצרים, מהרשות הפלשתינית, מטוניס, ממרוקו ומדינות נוספות יעצבו יונת שלום בהשראת הציור הנודע של פאבלו פיקאסו בשם "יונת השלום" משנת 1949
יהונתן דחוח-הלוי
מלחמת המסמכים בין החמאס לפתח בעיצומה    מחמוד אל-זהאר, מבכירי החמאס מציג עשרות מסמכים שנתפסו בהפיכה הצבאית המלמדים על שחיתות בקרב מנגנוני הביטחון הפלשתינים ובכירים בפתח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il