X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביה"ד הארצי לעבודה דחה תביעת ארגון מורים על יסודיים לתוספת יוקר של 2.1% יועץ המשפטי לארגון: פסק הדין מהווה "הלאמה של שוק העבודה"
▪  ▪  ▪

בית הדין הארצי לעבודה דחה (ג', 31.07.07) את דרישת מורי ארגון המורים העל יסודיים לתוספת יוקר של 2.1% לתקופה שבין יולי 2005 ועד למאי 2006.
בתביעה דרשו המורים, באמצעות באת כוחם עו"ד סיגל פעיל, מהמדינה לעמוד בהתחייבותה לשלם תוספת יוקר, כנובע מצו ההרחבה. לטענתם, במסגרת חוק התוכנית הכלכלית הוקפאה תוספת היוקר, אך מ-30.06.05 פקעה ההקפאה והם זכאים לתשלום. עוד טענו כי אי מתן התוספת היא למעשה "הפרת הוראות צו הרחבה והלנת שכר מתמשכת".
שופטי בית הדין קיבלו בהחלטה את עמדת המדינה כי ארגון המורים אינו זכאי לתוספת. השופטים, נשיא בית הדין הארצי לעבודה סטיב אדלר והשופטים נילי ארד וורדה וירט לבנה, קבעו כי על ארגון המורים חל הסדר חד-צדדי מיטיב ולא הוראות צו הרחבה. השופט סטיב אדלר מתח ביקורת על ארגון המורים המבקש לדבריו "ליישם את ההסדר על חבריו לחצאין בלבד, בבחינת 'אחוז בזה וגם מזה אל תנח ידך'".
כוונת הדברים לטענה של ארגון המורים כי חבריו זכאים לתוספת של 2.1% כשאר עובדי הסקטור הציבורי - תוספת ללא תקרת שכר שמקורה בהסדר חד-צדדי. בה בעת טוענים המורים כי יש להחיל עליהם את צו ההרחבה משנת 2003 הקובע כי שיעור התשלום הוא 2% והוא מוגבל בתקרת השכר.
"שיטה זו איננו מקבלים", הדגיש השופט אדלר. דרישת חברי ארגון המורים אינה "מתיישבת עם השכל הישר", כתבו השופטים, חברי הארגון, "שלא היה צד לחתימה על הסכם תוספת היוקר מלכתחילה - מבקשים לקבל לעצמם זכויות יתר על אלה שקיבלו חברי ההסתדרות הכללית, אשר חתמה על הסכם תוספת היוקר. דרישה זו אינה עולה בקנה אחד עם עקרונות של צדק ושוויון ואינה מתיישבת עם השכל הישר".
כאמור, בית הדין דחה את בקשת ארגון המורים להורות על תשלום תוספת היוקר וכן סעדים נוספים הכרוכים בכך כגון תשלום הפרשים בגין תוספת היוקר ופיצויי הלנת שכר.
ביקורת על פסק הדין מותח מי שמשמש כיועץ משפטי חיצוני לארגון המורים, מומחה לדיני עבודה עו"ד דרור גל. גל טען כי משמעות ההחלטה היא למעשה "הלאמה של שוק העבודה". לדבריו, בית הדין קבע כי "מאחר שתשלום תוספת היוקר מקורו בהסדר קיבוצי חד-צדדי בו החילה המדינה על העובדים במגזר הציבורי תוספת יוקר בשיעור הגבוה משיעור תוספת היוקר כפי שהוחלה לגבי שכירים במשק מכוח צו ההרחבה, ומאחר והוחלה לגבי מורים חברי ארגון המורים דחיית תשלום קצובת הבראה ומענק יובל כפי שהוחלה לגבי חברי הסתדרות המורים שחתמה על הסכם קיבוצי בנדון, אין עובדי ההוראה חברי הארגון זכאים לתשלום תוספת היוקר הנ"ל לתקופה האמורה.
בית הדין לא חלק על כך שההסכם שנחתם עם הסתדרות המורים ושהאריך את מועד הדחייה לתשלום אינו חל במישרין על ארגון המורים וחבריו אולם כתב, כי "יש לבחון התמונה בכללותה, וכי ההסדר לדחיית תשלום נבע מתוך אחריות לאומית שגילו ההסתדרות הכללית והסתדרות המורים, ודחיית התשלום מהוה חלק אינטגרלי מהסדר תשלום תוספת היוקר למגזר הציבורי ודרישת התשלום אינה מתיישבת עם עקרונות צדק ושוויון והשכל הישר".
למעשה אמר גל, "בית הדין לא בחן את הסוגייה מה משמעות השעיית תוקפו של הסכם קיבוצי והאם השעיה כמוה כביטול צו הרחבה כפי ביטולו כאשר תם תוקפו של ההסכם שהורחבו הוראותיו".
יתירה מכך, הוסיף גל, "פסק דינו של בית הדין אינו 'יוצר שוויון' בין העובדים אלא נותן תוקף לשלילת תשלום בשל העובדה שנחתמו הסכמים קיבוציים עם ארגוני עובדים אחרים ועניינם דחיית התשלום, כאשר אין חולק שהסכמים קיבוציים אלה אינם חלים ומחייבים מעצם חתימתם את חבריו של ארגון העובדים שלא חתם עליהם".
לדברי גל, פסק הדין מעורר "שאלות נוגות", ובעיקר כאשר מדובר "באוכלוסיית עובדים, אשר ידוע לכל בר בי רב כי תנאי שכרם ועבודתם אינם מהווים תמורה הולמת לנדרש מהם".

בית הדין הארצי לעבודה סק 9/06
תאריך:  02/08/2007   |   עודכן:  02/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביה"ד: ארגון המורים לא זכאי לתוספת היוקר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מזמן כבר היה צריך להטמיע את
סילבי  |  2/08/07 11:22
2
אני מסכים עם 1. ההשבתה האחרונה
עזריאלי  |  2/08/07 13:18
 
- ארגון המורים
סלימאן  |  7/08/07 15:53
3
כשמשדרים חולשה אוכלים אותה
מורה לשעבר  |  2/08/07 14:07
4
רקב בהסתדרויות המורים
גמלאי  |  2/08/07 15:23
5
לעזריאלי
אביבה צ'  |  3/08/07 01:25
6
עידוד צמיחה
2רעות  |  14/08/07 09:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נתניהו הביע תמיכה ברפורמות פרידמן אך אמר שעליהן להיעשות בזהירות    ברק: לשקול בכובד ראש כל שינוי בדפוסי עבודתם של העליון ושל מוסד המבקר
יפעת גדות
ארגון המזון והתרופות האמריקני (FDA) יבחן מחדש את התקנות המאפשרות ליצרני המזון לקדם מוצרים המבוססים על סויה
הדר פרבר
זאת שעות ספורות לפני תום האולטימטום שהציבה ממשלת הנשיא הוגו צ'אבז לתחנה, אולטימטום שעלול היה להביא לסגירתה
רונן ליבוביץ
ועדת הפנים החליטה שלא לאשר את בקשת שר הפנים, מאיר שטרית, לגביית דמי כניסה לגנים ציבוריים    יו"ר הוועדה, ח"כ פינס: "כל עוד אני מכהן בתפקידי, לא אתן לכך יד"
מחלקה ראשונה
רופא צבאי בדרגת סרן, סרב למסור עדות במשטרה הצבאית, נעצר ונלקח באזיקים למסור את עדותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il