תעשיית הספרים בבריטניה כמרקחה. פרסום הספר האחרון בסדרת הארי פוטר הותיר חלל עצום בענף, והוצאות הספרים משקיעות מאמצים וכסף בניסיון לאתר את הספר שישחזר את ההצלחה המטאורית של פוטר. הוצאות שונות נוקטות באמצעים שונים. מו"לים רבים מתחרים ביניהם על רכישת זכויות הפרסום של ספרים שעשויים להיות "הארי פוטר החדש". זו הדרך המקובלת, אם כי היקרה, לעשות זאת. הוצאות אחרות נוקטות בטקטיקה שונה. הן עורכות ראיונות בקרב מאות תלמידי בי"ס בניסיון ללמוד על טעמם הספרותי. הידע שנצבר ינחה סופרים לכתוב ספרים שיקלעו להעדפותיהם של הילדים ואולי יסייע לפצח את סוד ההצלחה של פוטר בקרב ילדים.
עד כה הוכתרו שני ספרים בתואר "היורש של הארי פוטר", וזכו להצעות כספיות גבוהות מהוצאות הספרים. הראשון הוא "סקלדג'רי פלזנט" של הסופר דרק לאנדי. הספר מגולל את סיפורה של ילדה בת 12 הנעזרת ברוח רפאים ידידותית כדי להיאבק ביצורים חסרי פנים המנסים להשתלט על העולם. הוצאות רבות ראו בספר קלף מנצח והתחרו ביניהן על רכישת זכויות היוצרים. הוצאת "הרפר-קולינס" הציעה סכום של 1.9 דולר, מהגבוהים ששולמו אי פעם עבור ספר ילדים, וגברה על המתחרות. נראה כי בטווח הארוך מדובר בהשקעה משתלמת, שכן עיתון ה"סאנדיי טיימס" השווה את הספר להארי פוטר, וה"ניו-יורק טיימס" קבע כי "לאנדי המציא ז'אנר חדש בספרות הילדים".
הספר השני שנחשב ליורש הוא "Tunnels". גיבור הספר הוא נער ארכיאולוג, החופר בור באדמה ונחשף לעולם של הרפתקאות. מי שזכה במאבק על זכויות היוצרים של "Tunnels", הוא בארי קנינגהאם, העורך הראשון שזיהה את הפוטנציאל הגלום בהארי פוטר והחתים את ג'יי קיי רולינג על חוזה.
הוצאות ספרים אחרות בחרו שלא להתחרות על רכישת זכויות יוצרים. אלה הלכו בדרכה של הוצאת "Egmont", שראיינה מאות תלמידי בי"ס וביקשה מהם לאפיין את סוג העלילה האהובה עליהם, סגנון הכתיבה, ואפילו את שמות הגיבורים שהיו מעוניינים לראות בספרים. התוצאות הועברו לצוות כותבים, שנתבקש לכתוב סיפורים המוכוונים לטעמם של הילדים. בהוצאה הגדירו זאת כ"ניסיון לשתף ילדים בתהליך הכתיבה", אולם בפועל נראה כי מדובר בניסיון להגיע לנוסחה ספרותית שתנחה סופרים כיצד לכתוב את הספר שיהיה ל"הארי פוטר החדש".