X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גלוברמן לא מימש אופציה לרכישת הנכס ב-17 מיליון דולר העסקה סוכמה, בוטלה, סוכמה מחדש ושוב בוטלה פאלוך מעביר את עיקר פעילותו העסקית לאירופה רווח של 1% על המחזור לבית הדיור המוגן היוקרתי בירושלים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בוטלה העסקה למכירת בית הדיור המוגן "בית טובי העיר" בירושלים. הקונים, קבוצה בראשות עמנואל גלוברמן, לא מימשו את האופציה שקיבלו לרכישת הבניין והעסקה בוטלה אוטומטית. הקונים היו אמורים לסגור סופית עד 26 ביולי את העסקה לרכישת הבניין ב-17 מיליון דולר (יתכן שהסכום הסופי נמוך יותר). המוכרים הם יוסי ואברהם פאלוך ואחותם בטי פראוור. העסקה היתה אמורה להיות אחת הגדולות בענף הדיור המוגן.
זו פעם שנייה בתוך 5 חודשים שהעסקה מבוטלת. גלוברמן סיכם בסוף 2006 לרכוש את השליטה בנכס, אך העסקה בוטלה בחודש מרס, כי לא עמד בלוח התשלומים. חודשיים לאחר מכן, ב-18 במאי, הודיע פאלוך כי "ההדורים יושבו", והעסקה תצא בכל זאת לפועל. עתה, עם ביטולה החוזר של העסקה, בוטלה (גם מסיבה נוספת) גם אסיפה כללית של החברה, שעמדה להערך מחרתיים, 6 באוגוסט.
משפחת פאלוך-פראוור היא בעלת 80% בבעלות על בית טובי העיר. יתר ה-20% בידי הציבור, אך מניותיה של חברת-האם, אל-בן, מחוקות, כך שהבעלות היא תיאורטית.
גלוברמן, תושב אלון שבות, עומד בראש קבוצת קונים-בכוח, שבה גם שני משקיעים מארה"ב. לו היה קונה את הנכס, היה עליו, על-פי חוזה קודם, לשלם גם 2 מיליון דולר לבית כנסת סמוך של חסידי גור.
"בית טובי העיר" הוא אחד מבתי הדיור המוגן הגדולים והידועים בירושלים. הוא בן 222 דירות, עם תפוסה של כ-80%. בבניין כ-50 דירות לא-מכורות. הכנסותיו, בעיקר מהשקעת פקדונות של דיירים, הגיעו אשתקד ל-20 מיליון שקל. לחברה בעלת הבניין היו אשתקד הוצאות מימון של 4.1 מיליון שקל, והרווח נטו הגיע ל-200 אלף שקל בלבד, 1% על המחזור. יתכן שנתונים אלו הרתיעו את הקונים-בכוח.
"בית טובי העיר" הוא הנכס האחרון שנשאר למשפחת פאלוך בישראל. יוסי פאלוך ובני משפחתו ישימו מעתה דגש על השקעות נדל"ן באירופה, אם כי הם ממשיכים להתגורר בת"א. בדצמבר אשתקד מכרה המשפחה שתי קומות משרדים בבניין מגדלור, בן יהודה 1 תל אביב. המוכר, משקיע צרפתי, שילם 2.06 מיליון דולר. המכירה הניבה לחברת אל-בן הפסד הון של 4.7 מיליון דולר.
אבי המשפחה, אריה פאלוך המנוח, שעשה את הונו לאחר מלחמת העולם השנייה, היה בזמנו מגדולי המשקיעים בנדל"ן בארץ. הוא בנה את מגדל המשרדים מגדלור, והיה הבעלים של מלון גרנד ביץ' בת"א, שנמכר אף הוא. כן היה בעל נדל"ן ומגרשים במרכז הארץ ובירושלים, וקנה דירות בארץ לו ולבני משפחתו. שר האוצר המנוח, פנחס ספיר, הוא ששיכנע את פאלוך להשקיע בישראל. במקביל, היו ויש למשפחת פאלוך נדל"ן בגרמניה, בפרט בפרנקפורט.

תאריך:  05/08/2007   |   עודכן:  05/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: שוב בוטלה מכירת "בית טובי העיר"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גופת גבר התגלתה הבוקר בקרקעית מקווה טהרה בקריית שמונה ועליה סימני אלימות    רק אתמול נמצאה גופה נוספת סמוך לאיצטדיון העירוני כשגם עליה סימני אלימות קשים    המשטרה חוקרת האם יש קשר בין המקרים
הדר פרבר
התקשורת האירנית מדווחת על פשיטה על מסיבת סמים, אלכוהול ופריצות שבה השתתפו גם בריטים ושבדים
הדר פרבר
רוב של 227 תומכים לעומת 183 מתנגדים לחוק שיועבר כעת לנשיא, ג'ורג' בוש, כדי שיחתום על החוק ויאשרר אותו
עומר כרמון
היסטריה במדינות ערב בעקבות דבריו של המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית, טום טנקרדו, כי יפציץ ערים מוסלמיות קדושות בתגובה לפיגוע גרעיני שמתכנן אל-קאעידה
מיכאל רוכוורגר
דריכות בתל אביב לקראת פתיחת המסחר: חשש מירידות חדות בעקבות הנפילות בוול סטריט בסוף השבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il