X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ניצולי השואה ואלפי המפגינים שמתלווים אליהם הגיעו אל מול משרד ראש הממשלה בירושלים שם הם מוחים על הקצבה הדלה שמקבלים הניצולים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אלפי המפגינים שהגיעו להזדהות עם ניצולי השואה הגיעו אל מול משרד ראש הממשלה בירושלים. בין המפגינים ניצולי שואה, צעירים, חברי תנועות נוער וחברי כנסת רבים.
יו"ר תנועת תפנית ואחד ממארגני ההפגנה, עוזי דיין, אמר כי המאבק של הניצולים הוא על החיים בכבוד. "זוהי נקודת ההכרעה וראש הממשלה לא יוכל עוד להמשיך את הספינים", אמר, "ניצולי השואה לא נלחמים נגד אולמרט וראש הממשלה לא צריך להילחם נגדם". לדבריו, יש למצוא סדר עדיפויות מתאים שיאפשר הקצאת כסף לטובת הניצולים.
בין חברי הכנסת שהגיעו להזדהות עם הניצולים נמצאים חברי הכנסת משה שרוני, זהבה גלאון, רן כהן, דוד רותם, שרה מרום שלו וקולט אביטל. ח"כ רותם התייחס לדברי ראש הממשלה היום בבוקר ואמר כי כאשר אנשים כואבים אסור לשפוט אותם. "הם עברו יותר ממה שעברו רובנו בכאב ובסבל ולא צריך להטיח בהם מוסר", אמר.
ח"כ כהן אמר כי הוא מתבייש להתריס נגד החרפה. "אבל הייתי מתבייש יותר לא להיות פה. ההתייחסות של המדינה לניצולי השואה היא הכתם הכי מכוער על פרצופה של המדינה",העיר.
ח"כ שרוני "ההפגנה הזאת היא תגובה לטיפולן של כל ממשלות ישראל בניצולי השואה. ראש הממשלה צריך לשקול מחדש דרך יצירתית על-מנת שניצולי השואה יקבלו את מה שמגיע להם שזה בין 600 ל-800 יורו בחודש, כפי שמקבלים הניצולים החיים בגרמניה".
נשיא המדינה שמעון פרס ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחסו לנושא ואמרו כי יש למצוא פתרון לנושא. פרס אמר כי יש למצוא פתרון מכובד בין הממשלה לבין הניצולים. "בדרך לפתרון צריך לשים דגש ולהקשיב לקולות שעולים מהניצולים. הם מדברים מדם ליבם", אמר הנשיא. נתניהו קרא לממשלה לסיים עוד היום את הטיפול בנושא ולפתור את המשבר. "קשישים רבים מניצולי השואה ראויים שהמדינה תאפשר להם חיים בכבוד", אמר.
מוקדם יותר תקף ראש הממשלה אהוד אולמרט את כוונת ניצולי השואה לקיים את "מצעד החיים" בירושלים. בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה כי כמה ממארגני המחאה מונעים מאינטרסים פוליטיים. "זה נושא רגיש ונפיץ. איני רוצה להתייחס להיבטים הצדדיים של הפרשה ולניסיונות של גורמים שונים להלביש את האינטרסים הפוליטיים שלהם, מכיוון שהגזמה בעניין זה אינה רצויה".
לדברי אולמרט, "מי ששולח לעיתון תמונה של אשה עם פיג'מה וטלאי צהוב מוריד את הוויכוח לרמה בלתי מתקבלת על הדעת ודברים כאלה לא יהיו אלו שיכתיבו את התנהגות הממשלה בנושא".
"מצעד החיים" יצעד מרחבת הכנסת אל משרד ראש הממשלה בירושלים. לדברי נציגי המרכז, על אף הפנייה מראש הממשלה, הם יערכו כמתוכנן את המצעד. למצעד צפויים להגיע אלפי בני אדם. במצעד אמורים לקחת חלק גם נציגים של הסטודנטים, תנועות הנוער, ושל תנועת חברתיות נוספות, כדוגמת תנועת "תפנית", בראשות עוזי דיין, וכן ארגוני מתנדבים וועדי עובדים. גם מספר חברי כנסת צפויים להגיע למצעד ניצולי השואה כדי להביע בהם תמיכה ולמחות את מחאתם. השר לענייני גמלאים, רפי איתן (גיל), הודיע כי חברי הסיעה ישתתפו בהפגנה.
ניצולי השואה מוחים על החלטת ראש הממשלה להעניק קצבה שנעה בין 83 ל-100 ש"ח. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה ייפגש ביום ד' עם נציגי מרכז הארגונים של ניצולי השואה. בפגישה ינסו הצדדים להגיע לפשרה בנוגע לקצבה לניצולים. בימים האחרונים ניסה משרד ראש הממשלה להגיע לסיכום עם הניצולים ובכך למנוע את המצעד, אך ללא תוצאות.
שר הרווחה יצחק הרצוג קרא לניצולי השואה לנהוג בשיקול דעת ובאחריות. בראיון לקול ישראל אמר כי "מצעד שבו ילבשו הניצולים מדי אסירים ויענדו טלאי צהוב, וכל-כולו עוסק בוויכוח כספי מול הממשלה, פוגע בזכרון הקולקטיבי של השואה". הרצוג ציין כי סכומי הקצבאות שיקבלו הניצולים עדיין לא נקבעו, אך הבהיר שמדובר במאות שקלים בחודש לניצול.
ח"כ זהבה גלאון (מרצ) הודיעה כי תצעד במצעד החיים וכי תגיש הצעת חוק שמאמצת את המלצות הוועדה הבינמשרדית בראשותו של מנכ"ל משרד הרווחה ומגדירה מי הוא ניצול שואה, קובעת קצבת מינימום לכל ניצול על סך 1,040 ש"ח ומתן סל שירותים. לדבריה, "עצם העובדה שראש הממשלה מסית נגד ניצולי השואה אחרי הבשורה ההיסטורית והנלעגת שלו, מדגישה את אטימותו, יהירותו והניתוק שלו מניצולי השואה".
ח"כ רובי ריבלין (ליכוד) קרא לניצולים שלא לצעוד ענודים בסמלי השואה. לדבריו, "אסור לעשות שימוש בסמלים אלו בשום מאבק בתוכנו, יהיה צודק אשר יהיה. אנו חייבים לשמור על צדקת המחאה ומוסריותה ולא לפגום בה באופן כזה".

בהכנת הידיעה השתתף רונן ליבוביץ
תאריך:  05/08/2007   |   עודכן:  05/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצעד החיים: "הגענו לנקודת ההכרעה"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בינתיים ביבי הוא הפוליטיקאי
לוין  |  5/08/07 16:01
2
בשכר ובהטבות שיש ל-120
אכפתניק  |  5/08/07 17:06
3
בושה בושה בושה
פ.חיים  |  5/08/07 17:46
4
לאף אחד אין בילעדיות על השואה
סיוון  |  5/08/07 20:23
5
איזו בושה....
אמנון לוי  |  5/08/07 20:59
6
איזו בושה וחרפה לאולמרט השמאלן ל"ת
מושחתים נמאסתם  |  5/08/07 22:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הבנקים טוענים: "בעלי השליטה רוקנו את קופתה של חפציבה"    בועז יונה נעלם    המשטרה החלה בחקירה
ניר יהב
עמוס מנור, ראש השב"כ בין השנים 1953-1963, נפטר הלילה בגיל 89    לאחר סיום שירותו בשב"כ עבד בתחום הטקסטיל, כיועץ לחברות כלכליות שונות וכן שימש כדירקטור במספר חברות, בנקים ובבורסה לניירות ערך ואף היה שותף בחברת "אטלס" לניהול בתי מלון
עומר כרמון
בביירות הציג החיזבאללה גירסה חדשה של משחק המחשב "כוח מיוחד" שאליו מצורף דיסק בונוס: "הניצחון האלוהי" - התבוסה הישראלית במלחמת לבנון השנייה
דורון בן-דור
חלוץ מכבי חיפה נשמע אופטימי לקראת העונה הקרובה ומפרגן לחברו הארגנטיני: "יש לו ניסיון מצוין". החלטה לגבי פיטר מסיללה תתקבל תוך שבוע
אלעזר לוין
"אאורה-פידליטי אחראית על 178 מיליון שקל שגייסה חפציבה-חופים"    הרשות דורשת דיווחים גם מחברות אחרות של חפציבה    המנכ"ל והבעלים יונה נעלם - הדירקטוריונים לקחו פיקוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il