X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רשות ניירות ערך פתחה בחקירה בסוף השבוע חפציבה גלובל וג'רוזלם פיטרו את בועז יונה ושללו ממנו זכויות החתימה בועז יונה ברח כנראה לחו"ל
▪  ▪  ▪
בועז יונה, ברח [צילום: יח"צ]
אלעזר לוין
בלעדי: חפציבה מכרה דירות שאינן שלה

כיצד הסתבכה חפציבה?
אלעזר לוין
מה קרה לכספי האג"ח? מדוע לא החזירו את ההלוואה בגין עסקת בזק? מה קרה להלוואה האישית של בועז מהבנק? מדוע מרדכי יונה, בעל השליטה בחברות, שותק?
לרשימה המלאה

אלעזר לוין
הבנקים: חשד למרמה והונאה

אלעזר לוין
נציג חפציבה: אני מניח שבועז יונה נמצא בחו"ל

+ כונס נכסים ראשון לפרויקטים של חפציבה
המשטרה פתחה בחקירה בפרשת חפציבה. החשד: בעלי השליטה ומנהלים בחברה ביצעו עבירות חמורות של מרמה והונאה. חוקרי המשטרה כבר החלו לאסוף את המידע הגלוי. שיתוף פעולה כבר מתקיים בין רשות ניירות ערך לבין המשטרה. חקירת עדים/חשודים טרם החלה.
חפציבה הודיעה לבית המשפט על חובות בהיקף של כ-1.5 מיליארד ש"ח. הבנקים, ונושים נוספים, מסרו לבית המשפט מידע על גניבות כספים מצד מנהלים ובכירים בחפציבה, וכן על עסקות שרוקנו את חפציבה מנכסיה. בעקבות המידע הרשמי נאלצה המשטרה להיכנס לפעולה מהירה.
רשות ניירות הערך החלה לחקור את האירועים שהביאו לקריסת חברות חפציבה. החקירה נערכת לנוכח חשדות למעשים פליליים בחברה-האם, חפציבה-דיור.
עו"ד אסף בקר מונה ככונס מטעם בנק המזרחי טפחות
על-פי החשדות, הכניסה חפציבה לקופתה ו/או לחשבונות עלומים אחרים המחאות שקיבלה מלקוחות שרכשו דירות, למרות שהיה עליה להכניס את הכסף לחשבונו של הבנק המלווה (את הפרויקט). כן נבדקות פרשיות של העברת כספים מהחברות הציבוריות לחברה הפרטית של מרדכי יונה.
עו"ד אסף בוקר, שמונה לכונס לחלק מהפרויקטים על-פי דרישת בנק מזרחי-טפחות, אמר כי היו מאות מקרים כאלו, בהם כספים שיועדו לפרויקטים - לשם מימון בניית הדירות שנרכשו - הופקדו, שלא כדין, בחשבונות אחרים.
גם בנק ירושלים, וכן חברות הביטוח כלל-ביטוח ומנורה, אמרו היום בבית המשפט, כי חפציבה דיווחה על מכירת דירות נמוכה מהאמיתי. היא הסתירה מהבנקים ומחברות הביטוח מכירות של עשרות דירות, בעשרות מיליוני שקלים. היא העבירה את תמורת המכירות, עשרות מיליוני שקלים, לחשבונות הפרטיים של בעלי חפציבה, במקום להעבירם לבנקים ולחברות הביטוח, כפי שקובעים חוזי הליווי. כלל-ביטוח ומנורה נתנו הלואות לחפציבה, והיו אמורות לתת לה ערבויות על-פי חוק המכר (החוק מתיר גם לחברות ביטוח, ולא רק לבנקים, לתת לקוני הדירות ערבויות כאלו).
כדוגמה, סיפר בנק ירושלים מה אירע בפרויקט בבית שמש, בן 221 דירות. חפציבה דיווחה לאחרונה למפקח מטעם הבנק, שמכרה עד עתה 196 דירות. הפועל מכרה את כל הדירות. התמורה ממכירת 25 דירות, בסך 13.5 מיליון שקל, הועברה לחשבונות הפרטיים של משפחות יונה, במקום להעביר את הכסף לבנק ירושלים.
"שיטה" דומה נהגה גם בפרויקטים אחרים. כפי שפירסמנו, העבירה חברת חפציבה-ג'רוזלם הציבורית 28 מיליון שקל לחברות פרטיות של בועז יונה, וקיבלה בתמורה, בין היתר, מגרשים שלא ניתן לבנות עליהם בעתיד הקרוב.
לצורך החקירה, יבקשו החוקרים, ככל הנראה, לחקור בין היתר את בעל השליטה ברוב החברות הפרטיות, מרדכי יונה, לשעבר נשיא התאחדות הקבלנים וכיום נשיא כבוד של ההתאחדות. כן ייחקרו, ככל הנראה, את אשתו חפציבה, בעלת מניות בחברות (הקרויות על-שמה). החוקרים רוצים מאוד לחקור את בועז יונה, אך הוא נעלם, ולפי כל הסימנים הוא ברח לחו"ל. המשטרה יכולה לבדוק, באמצעות ביקורת הגבולות, האם יונה יצא לחו"ל ומתי.
בועז יונה הודח
הדירקטוריונים של חפציבה-ג'רוזלם וחפציבה-גלובל פיטרו אחר-הצהריים (יום א') את בועז יונה מתפקיד המנכ"ל בשתי החברות. כן נשללו ממנו זכויות החתימה ונאסר עליו לעשות כל פעולה בשם החברה בארץ ובחו"ל. זכויות החתימה הועברו לדירקטורים אחרים. עם זאת, מוסיף יונה לכהן כיו"ר בגלובל - לא הוסבר מדוע. כידוע, יכול דירקטוריון לפטר גם את היו"ר.
פיטוריו של יונה מצביעים, ככל הנראה, על כך שהוא נמצא בחו"ל. הוכחה נוספת: שתי החברות החליטו לכנס אסיפות כלליות כדי לדון בעתיד החברות. היום קבעו, כי המניין החוקי יהיה 25% מבעלי המניות. זו החלטה בלתי שגרתית, הנובעת מכך שיונה הוא בעל 73% מהמניות, כך שאם הוא נעדר, אי-אפשר בנסיבות רגילות לכנס אסיפה.
על-פי בקשת הנאמנים לאג"ח של ג'רוזלם, חברות זיו-האפט והרמטיק, הוציא בית המשפט המחוזי בת"א ביום ו' צו מניעה, האוסר על ג'רוזלם לעשות כל פעולה כספית בחברה, וזאת עד להיוון במעמד שני הצדדים ביום א' הבא. הדירקטוריון החליט היום מצידו להקפיא כל פעילות, ולשתף פעולה עם הנאמנים. החלטה זו התקבלה לאור דרישת רשות ניירות בערך בעניין זה, כפי שדיווחנו.
שתי החברות יכנסו בימים הקרובים ישיבות דירקטוריונים ואסיפות כלליות, כדי לדון בפעילות החברה בעתיד. לפי שעה הן אומרות, כי נראה להן שפעילותן, שהיא בעיקר בחו"ל - רוסיה ורומניה - לא תושפע מנפילת החברה-האם. עו"ד פז רימר מונה ליועץ משפטי של שתי החברות.
המשרד הרשום של שתי החברות הועבר מבית גיבור בר"ג למשרדו של רימר, בבנין סמוך. בבית גיבור נמצאים משרדי החברה-האם בת"א. נראה כי המעבר בא להצביע על ניסיון של החברות-הבנות להתנתק מהחברה-האם.

תאריך:  05/08/2007   |   עודכן:  06/08/2007
כונס נכסים ראשון לפרויקטים של חפציבה

0
עו"ד אסף בוקר מונה הערב (א', 5.8.07) לכונס נכסים ראשון של פרויקטים של חברת הבנייה הקורסת חפציבה. בית המשפט מינה אותו על-פי דרישת בנק מזרחי-טפחות, שהחברה חייבת לו עשרות מיליוני שקלים בגין ארבעה פרויקטים.
מדובר בעיקר בפרויקטים במחסיה למכירת 368 דירות, נתניה 126 דירות והר חומה ירושלים 93 דירות. על-פי דיווחי החברה, כמעט כל הדירות מכורות.
בנק מזרחי חוקר כיצד אירע שכמעט כל הדירות מכורות, ובכל זאת החברה נשארה חייבת לו עשרות מיליוני שקלים. ההסבר שהעלה הערב הכונס: "הלקוחות שילמו לחברה בעד הדירה. על-פי חוזה הליווי, היתה חפציבה חייבת להכניס את הכסף לחשבון הפרויקט בבנק מזרחי-טפחות. במקום זאת, חתמה חפציבה על הצ'ק חתימת הסבה, והכניסה אותו לחשבון הפרטי שלה בבנק דיסקונט". יצוין, כי נסיבות הסבת ההמחאה והפקדתה נחקרים עתה על-ידי המשטרה, כפי שדיווחנו.
התוצאות לגבי קוני הדירות חמורות. מאחר שבנק מזרחי לא קיבל את הכסף בעד הדירות, הוא לא הוציא לקונים ערבות על-פי חוק המכר. כתוצאה מכך, מצבם של קוני הדירות קשה, כי אין להם כיסוי על הכסף ששילמו לחברה שהתמוטטה.
בנוסף, אם החברה לא הוציאה ערבויות לקונים, היא עברה בכך על חוק המכר. חוק זה מחייב כל קבלן לתת בטחונות לקונים, ברגע ששילמו 15% ממחיר הדירה. הערבות המקובלת היא ערבות בנקאית, ולעתים ערבות של חברת ביטוח. החוק מאפשר לתת ערבויות נוספות, אך הן כמעט ואינן מופעלות בשום מקרה.
מחסיה 369, נתניה 126, הר חומה ירושלים 93.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בועז יונה  מרדכי יונה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה פתחה בחקירה בפרשת חפציבה בחשד למרמה והונאה
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
פעם פלילי תמיד פלילי ל"ת
לורנס איש ערב  |  5/08/07 22:50
2
המשטרה לא מסוגלת לחקור תיק
מסובך כזה  |  5/08/07 23:31
3
האם בנק דיסקונט שיתף פעולה?
מתמצא  |  6/08/07 00:02
4
קשה להאמין שהבנקים לא בדקו
מיקי2  |  6/08/07 02:15
5
מדינת הפקר
אבי גנח   |  6/08/07 06:44
6
הכסף הופקד בבנקים רק בחשבונות
אחרים...  |  6/08/07 07:18
7
תרבות הג'אגלינג הפיננסית ל"ת
דומינו  |  6/08/07 09:57
8
מי האחראים ????????????????? ל"ת
גיליוטין  |  6/08/07 11:05
9
בארה"ב אל קאפונה נדון לכלא
דין וחשבון  |  6/08/07 11:15
10
מי השותפים והמרויחים בהונאה ? ל"ת
מאזן רווח והפסד  |  6/08/07 11:46
11
מי שקנה ביושר אסור שיפגע ל"ת
אזרח מודאג  |  6/08/07 23:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
המטה ללוחמה בטרור פירסם אזהרות מסע למטייל הישראלי לקראת החגים    נמשך האיום לחטיפת ישראלים בחו"ל; מומלץ להימנע מביקור במצרים ובירדן
הילה רפופורט
יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן הודיע כי פגישתו מחר עם רה"מ אולמרט תהיה מהותית, וכי אין מדובר בפגישה לפרוטוקול בלבד
מחלקה ראשונה
ממשלת ישראל אימצה לראשונה יעדים כמותיים בתחומי העוני והתעסוקה בישראל    בין היתר הוחלט להעלות את הכנסות החמישון התחתון יגדלו ב-10% יותר מצמיחת התוצר לנפש
איציק וולף
חוקרי אוניברסיטת תל אביב חשפו בשבוע האחרון ביבנה-ים רצפת פסיפס מרהיבה מן המאה השישית לספירה    הרצפה השתמרה בחלקה אך ניתן להבחין בעיטורים השונים
דרור מרום
תקציב המדינה יקוצץ ב-6 מיליארד שקל לעומת שנת 2007 ויכלול פגיעה ממשית בשכבות החלשות    לא יהיה קיצוץ אמיתי בתקציב הביטחון - שיהיה שוב הגדול ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il