X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר הקליטה, יעקב אדרי, הביע חשש מפני בריחת מוחות מישראל בשל כוונת הממשלה לבטל את תוכנית קליטת המדענים העולים היום הפגינו המדענים מול משרד ראש הממשלה במחאה על הקיצוץ
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90 ויצחק אלהרר]

שר הקליטה יעקב אדרי אמר (ג' 7.8.07) כי המדענים העולים הם עתודת המוחות של ישראל ונכס לאומי ואסטרטגי. "ללא שילובם בתחומי במו"פ תיסוג ישראל באופן משמעותי ברמת המחקר שלה. עלינו לטפח אותם בהתמדה כמענה מיידי לתופעת בריחת המוחות מישראל", אמר אדרי. זאת בעקבות כוונת האוצר לקצץ בתקציב משרד הקליטה במסגרתו תבוטל תוכנית מיוחדת לקליטת מדענים עולים באוניברסיטאות ובמכוניי מחקר בארץ.
יו"ר ארגון מדענים עולים פרופ' משה בלינסקי הוסיף על דברי השר אדרי ואמר כי "באם תתקבל החלטה כזאת לבטל את תוכנית קמ"ע, ידירו רגלם מהארץ אלפי מדענים המעניקים תרומה רבה למדע והמחקר הישראלי בהם אנשי מקצוע בעלי שם עולמי".
עשרות מדענים וחוקרים עולים הפגינו (ג' 7.8.07) מול משרד ראש הממשלה נגד כוונת משרד האוצר לקצץ בתקציבו של משרד הקליטה במסגרתו תבוטל תוכנית מיוחדת לקליטת מדענים וחוקרים עולים.
תוכנית קמ"ע לקליטת מדענים עולים נועדה לתת מענה לחוסר יכולתם של המדענים העולים להשתלב בכוחות עצמם כחוקרים באותם מוסדות. לדברי ארז חלפון, מנכ"ל משרד הקליטה כתוצאה מתופעה זו מאבדת ישראל הון אנושי עתיר ניסיון במחקר, בעיקר בתחומים מסורתיים שאינם מבוקשים כיום בקרב צעירים אך מהווים את התשתית לכלל הפעילות המדענית כמו הנדסת מכונות, בוטניקה, פיסיקה ועוד. התוכנית, המתוקצבת בכ-90 מלש"ח לשנה ומשלבת כ-15 מדענים בשנה (2300 מאז הקמתה ב-1997) בצוותי מחקר בכל תחומי המו"פ בישראל. כיום, מבקש האוצר לבטל את קליטתם של מדענים חדשים לתוכנית בטענה כי מימוש המלצות ועדת שוחט תפתור את בעייתם. לדברי מנהל המרכז לקליטה במדע, עמרי אינגבר טענת האוצר משוללת כל יסוד כיוון שהתוספת לעידוד מצוינות של סגל אקדמי לא תחול על מדענים עולים שרובם אינו נמנה על הסגל האקדמי.
מידי שנה עולים ארצה כ-250 מדענים עולים אשר המצטיינים שבהם (15 בשנה) משתלבים בתחומי המו"פ באקדמיה ובמכוני מחקר ציבוריים ופרטיים בארץ באמצעות התוכנית. כיום כוללת התוכנית 500 מדענים. 65% מהמדענים נקלטו בתחומי הטכנולוגיה והמדעים המדוייקים, 23% בתחומי מדעי החיים והרפואה ו-12% בתחומי מדעי החברה והרוח.

תאריך:  07/08/2007   |   עודכן:  07/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הקליטה חושש מבריחת מוחות מישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תדאגו לבריחת מוחות ילידי ישראל
מיכל מירושלים  |  7/08/07 18:12
2
how about lower tax 15%
low income tax   |  7/08/07 22:27
3
השר המגוכח הזה מהווה את ה-דוגמ
אחמד זיבי   |  8/08/07 01:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
אמיר לוברמן מונה לסמנכ"ל כספים    סילביה סטולרסקי מונתה לסמנכ"לית מחקר ופיתוח
עומר כרמון
בתמונות מפינוי המשפחות בחברון שמופצות בכל רחבי העולם, נראה בבירור ישבנו החשוף של אחד ממפגיני הימין    מפגינות צעירות נגררו ונדחפו בידי גברים
דרור מרום
החל מהשבוע: מדבקה בצבע אחיד לכל מזוודות הנוסעים הטסים לחו"ל בכל חברות התעופה ללא הבדל בין יהודים לערבים    השר מופז: צעד נוסף לקידום השיוויון
רונן ליבוביץ
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ פינס דורש להקים ועדה ציבורית לבחינת תפקודי וצרכיי המשטרה    נציגת ארבע אמהות: "רוצחי בתי נמצאים במעצר בית בשל קריסה של מערכת המשפט"
איציק וולף
צעירה אוקראינית הצהירה בשנים האחרונות כי נישאה לגבר בעל אזרחות ישראלית    בעקבות כך ניתן לה מעמד של תושב ארעי כחלק מהליך הענקת אזרחות ישראלית    לאחרונה התגלה כי היא לא חיה עם "בעלה" אלא עם גבר אחר שבכלל אינו מעוניין להצהיר על הזוגיות עמה    טלנובלה נוסח דימונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il