X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחשבונות הבנק היו לפני 4 חדשים כ-60 מיליון שקל והיום נותרו בה 110 אלף שקל בועז יונה היה בעל זכות החתימה היחיד בחשבון יונה הודח מראשות החברה החברה: ידוע לאן הלך הכסף
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

בועז יונה, בעל השליטה בחברת חפציבה-ג'רוזלם, הוציא באחרונה מקופת החברה 60 מיליון שקל, המהוים כמעט את כל יתרת המזומנים של החברה. ב-30 במרס היו בקופה, המנוהלת כמובן בבנקים, 60 מיליון שקל. בבדיקה שנערכה (יום ב', 06.08.07) התגלה, כי בחשבונות הבנקים - דיסקונט, פועלים, מזרחי והבינלאומי - נותרו 110 אלף שקל בלבד.
בועז יונה היה בעל זכות החתימה היחיד בחשבונות החברה, ומכאן ברור שהוא הוציא את הכסף. לא ברור מתי בדיוק הוציאו, והיכן נמצא עתה יונה, שהכסף מן הסתם נמצא אתו או בשליטתו.
60 מיליון השקל היה אמור להיות ביטחון לבעלי האג"חים, ובהם הציבור הרחב וגם משקיעים מוסדיים, שהלוו בנובמבר אשתקד לחפציבה-ג'רוזלם 167 מיליון שקל, וקיבלו אג"ח בתמורה. היעלמו של הכסף משאיר את בעלי האג"ח עם בטחונות חסרים, כי הביטחון היחיד שנותר להם הוא סכום של 86.4 מיליון שקל - כמחצית מכלל החוב - שהופקד בידי הנאמן זיו-האפט.
דירקטוריון חפציבה-ג'רוזלם מינה ביום שני את רואה החשבון יהודה בר-לב לחוקר מיוחד, כדי שיבדוק מה נעשה בחשבונות הבנק של החברה. בר-לב, שהתמחה בשנים האחרונות בחקירת הונאות, יבדוק כמובן מה אירע ל-60 מיליון שקל שהוצאו מהחברה, והאם ניתן לעלות על עקבותיהם. הוא יפנה לבנקים הנוגעים בדבר, בניסיון לקבל פרטים.
בנוסף, יבדוק ברלב את כל הפעולות הכספיות החריגות-לכאורה שנעשו באחרונה בחברה. בין היתר יבדוק את הנסיבות, שבהן הוציא בועז יונה מהחברה 28 מיליון שקל, ובתמורה נתן לה נכסים, שאחד מהם לפחות הוא בעל ערך נמוך. בנוסף, יבדוק ברלב את העסקות האחרונות שעשתה החברה לרכישת ומכירת קרקעות ברוסיה וברומניה.
כמו-כן יבדוק ברלב מדוע לא הועבר עד היום לבנק הפועלים הסכום של 86.4 מיליון שקל, שהחברה הפקידה בזיו-האפט. סכום זה היה אמור לעבור לבנק הפועלים, ובתמורה היה הבנק משחרר את השיעבודים על בנין בזק בירושלים, ומוחק חובות של החברה לבנק. הסרת השיעבודים היתה מאפשרת לתת לבעלי האג"חים שיעבוד על בנין בזק. זה עדיף מבחינתם על כסף במזומן, כי בנין בזק שווה לפחות 100 מיליון שקל (טענת החברה: הכסף לא הועבר בשל ויכוח על גובה העמלה).
דירקטוריון חפציבה-ג'רוזלם החליט ביום שני להדיח את יונה מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון, זאת לאחר שבראשית השבוע הוא הודח מתפקיד המנכ"ל, אך לא מתפקיד היו"ר. רשות ניירות הערך הביעה פליאה בפני הדירקטורים על שיונה נשאר יו"ר, ובתגובה הוחלט להדיחו. עם זאת, הוא נשאר חבר הדירקטוריון. בינתיים לא מונה יושב-ראש במקומו.
התפתחויות דרמטיות אלו בחברה באו בעקבות פגישה שנערכה בסוף השבוע בין זיו-האפט נאמנים, לבין הדירקטורים אורית זיו, גדעון משה ואברהם לוי. זיו-האפט דרשו לקבל מידע ולמנות חוקר. הם לא נענו מיד. רק בעקבות דרישת רשות ניירות ערך הם החליטו על הצעדים שפורטו לעיל.

חפציבה-ג'רוזלם בתגובה: ידוע לאן הלך הכסף

חפציבה-ג'רוזלם אומרת הערב בתגובה: "מבדיקה ראשונית עולה ש-40 מיליון שקל הועברו לבנק הפועלים לפרעון הלוואה. יש טיעון שיתרת הכסף הועברה למימון עסקות ברוסיה וברומניה - והדבר נבדק. אם אומנם כך הוא, הרי שיש הסבר מה עשה יונה עם הכסף".

מניף: ג'רוזלם חייבת לנו 10 מיליון שקל

הסתבכות נוספת לחפציבה-ג'רוזלם: חברת מניף שירותים פיננסים ביקשה (יום ג' 07.08.07) מבית המשפט המחוזי בת"א למנות כונס נכסים לחברה. מניף מגלה, כי הלוותה לחפציבה 1.8 מיליון יורו, שהם כ-10 מיליון שקל, כדי לממן עיסקה שבה קנתה החברה נכס ברומניה. החברה מבקשת עתה למכור את הנכס. בית המשפט לא נתן צו במעמד צד אחד. חפציבה סבורה, כי התביעה אינה מגלה עילה למינוי כונס.
התביעה של מניף מעוררת תמיהה נוספת לגבי מה שאירע בחפציבה-ג'רוזלים: החברה גייסה, כאמור, 167 מיליון שקל בהנפקת אג"ח, וגם לאחר העברת חלק מהכסף לזיו-האפט נותרו בידיה סכומי כסף גדולים, שהיו מיועדים למימון השקעות. מדוע לוותה החברה כסף מחברה פיננסית, ומן הסתם ברבית גבוהה, במקום להשתמש שהיו בידיה?!

תאריך:  07/08/2007   |   עודכן:  12/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בועז יונה  מרדכי יונה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלעדי: יונה הוציא 60 מיליון שקלים מחפציבה-ג'רוזלם
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
איפה הבן-יונה הזה שברח עם הכסף
מזרחן  |  7/08/07 20:39
2
לחפש את השותפים והמרווחים ל"ת
דון אסקובר  |  7/08/07 21:05
3
עסקאות גנובות
עסקא  |  7/08/07 22:26
 
- גם שם יש שלטון
תשמע קשקשן  |  8/08/07 19:28
4
ניצלנו מהשודדת דליה שליחת חפצי
ניצולת חפציבה  |  7/08/07 22:37
5
גנבים למכביר
מוצא "פרנקית"  |  7/08/07 22:39
6
משהו רקוב ומסריח.......
א.ל. רמת-גן  |  7/08/07 23:08
7
פשוט נפלא!
אמנונן  |  7/08/07 23:35
8
פשוט גנב בגדול=מאסר עולם !
אברום  |  7/08/07 23:42
9
גם לו יש קשרים במרכז הליכוד ? ל"ת
מענין לדעת  |  8/08/07 00:34
10
בועז=דור מזויין ל"ת
צדק  |  8/08/07 04:51
11
המהמרים מפסידים בשוק האפור
מיכל מירושלים  |  12/08/07 22:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הביטחון, אהוד ברק, מינה היום את רונן משה לתפקיד יועץ התקשורת שלו    יועץ חדש לאהוד החדש
רותי אברהם
פגישתם של שני נשיאי בית המשפט העליון (בדימ.), מאיר שמגר ואהרן ברק, עם שר המשפטים, דניאל פרידמן התקיימה באווירה טובה    הפגישה בביתו של פרידמן נועדה להוריד מהמתיחות השוררת בינו לבין ביניש
עידו סולומון
השכר הממוצע למשרת שכיר של עובדים ישראלים בחודש מאי 2007 היה 7,627 שקל, ירידה של כ-1.6% לעומת חודש אפריל    שיאני השכר של חודש מאי: עובדי ענף הפיננסים המחזיקים בממוצע בשכר של 18,046 שקל
איציק וולף
מחקר חדש של אוניברסיטת חיפה בשיתוף עם מספר אוניברסיטאות בארצות הברית מגלה כי נשים, ערבים, דתיים, בעלי השכלה נמוכה ובעלי הכנסה נמוכה סבלו מפוסט טראומה בעקבות מלחמת לבנון בשיעורים גבוהים יותר משאר האוכלוסיה
עומר כרמון
יד-ימינו (לשעבר) של ליאוניד נבזלין, יו"ר חבר הנאמנים של בית התפוצות, נידון במוסקבה למאסר עולם על חלקו בשלושה מעשי רצח    נבזלין מסתתר בוילה מפוארת בהרצליה-פיתוח    במהלך המשפט נשמעו עדויות הקושרות אותו למעשים
רשימות נוספות
החשדות: מכרו דירות ללא דיווח וללא ערבות  /  אלעזר לוין
בלעדי: כך "התנפח" החוב של חפציבה  /  אלעזר לוין
תיעוד: הפלישה לבתי חפציבה  /  עומר כרמון
להקל על הספקים  /  רו"ח יורם שיפר
האזרח הקטן משלם בגדול  /  אריק באך
בעקבות פרשת חפציבה  /  שי ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il