X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מופע בלט בו מוצג ישו כעוסק במין בסגנון סאדו-מאזו, שהוצג בבינאלה של ונציה, עורר את זעמם של רשויות הדת בעיר, ועשוי להביא להחלפת נשיא הביאנלה
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: AP]

לחץ מצד רשויות הדת באיטליה עשוי להביא להחלפתו של נשיא הביאנלה של ונציה, דווידה קרוף. מופע בלט בשם "משחק המשיח" שהועלה ביולי השנה בביאנלה הציג את דרך היסורים שעבר ישו עד לצליבתו כמסע בסגנון סאדו-מאזו.
הדבר עורר את זעמה של הכנסייה בוונציה והביא את ראש העיר, מאסימו קצ'ארי, לפעול למניעת בחירתו של קרוף לתקופת כהונה נוספת כנשיא הבינאלה ולקידום מועמדותו של מנכ"ל העיתון ה"קורייה דלה סרה", פאולו מיילי, כמחליף לקרוף.
מסלול הייסורים של ישו (הפסיון) הוא אירוע מרכזי בעל משמעות תיאולוגית עמוקה בנצרות, אשר שימש השראה ליצירות אומנות רבות לאורך הדורות. הפירוש הפרובוקטיבי שהעניק הכוריאוגרף הגרמני פלקיס רוקרט לאירוע ב"משחק המשיח", הביא את הפטריארך של ונציה, אנג'לו סקולה, לדרוש מהנהלת הבינאלה לבטל את המופע, מטעמים של פגיעה באמונה הנוצרית. מועצת המנהלים של הביאנלה סירבה בטענה כי הורדת היצירה תפגע בחופש הביטוי, כשהיא מציינת כי יש להניח לקהל לשפוט את היצירה על-פי צו מצפונו.
הביקורת החריפה נפלה כפרי בשל לידיו של ראש עיריית ונציה. קצ'ארי, המשמש כסגן נשיא הבינאלה וכחבר במועצת המנהלים, ידוע כמתנגד ותיק של קרוף. השניים חלוקים ביניהם באשר לבחירות האומנותיות של המופעים בביאנלה ובאשר לנושאים הקשורים לניהול המוסד. קצ'ארי חבר לגורמי אופוזיציה נוספים בהנהלה, בניסיון להבטיח כי הקדנציה הנוכחית של קרוף, הצפויה להסתיים בחודשים הקרובים, תהיה האחרונה.
קרוף משמש כנשיא הביאנלה בשלוש וחצי השנים האחרונות. לצד מספר אירועים שנויים במחלוקת שאיפיינו את תקופת כהונתו, הצליח לרשום לזכותו גם מספר השגים. כך למשל, ייחדה הביאנלה של ונציה לשנת 2007, שנפתחה בחודש יוני האחרון, מקום מרכזי לאומנות אפריקנית עכשווית, תוך ניסיון לסלול את דרכה של אומנות זו להכרה ולהערכה בינלאומית. במסגרת מאמצים אלה הוענק פרס "אריה הזהב" למפעל חיים לאמן מליק סידיבה ממאלי. הייתה זו הפעם הראשונה שאמן אפריקני זוכה להכרה מסדר גודל כזה והדבר היווה אמירה אומנותית חזקה. בשלושת השבועות הראשונים ביקרו בבינאלה כ-42,700 מבקרים - עלייה של 19.8% בהשוואה למספר המבקרים באירוע ב-2005.
שמו של מנכ"ל ה"קורייה דלה סרה" פאולו מיילי הוזכר כמועמד המוביל לרשת את קורף. מיילי, המנהל את העיתון מאז 2004, נחשב לעיתונאי, לכותב ולאינטלקטואל מוערך באיטליה.

תאריך:  11/08/2007   |   עודכן:  11/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ח"כ יחימוביץ' מאיימת על ראש הממשלה לפנות לבית המשפט על-מנת למנוע הצבעה בממשלה על הקיצוץ בתקציב המדינה    מוחה נגד 370 הצעות החלטה ביום אחד    בנוסף, ח"כ חילו: "פונה לשרים וממליצה להצביע נגד התקציב"
הילה רפופורט
במלאת 100 ימים לחטיפת הילדה הבריטית מדלן מקאן, שנחטפה בפורטוגל, הודיעה המשטרה הפורטוגלית כי היא בודקת אפשרות שהילדה מתה
הילה רפופורט, עידן יוסף
6 הרוגים בתאונות דרכים בסוף השבוע, ביניהם אב ובתו בת ה-5 שנהרגו לאחר שמשאית מחצה מכונית בה נסעו ליד מחלף בן שמן    המשטרה מתכנסת לדיון חירום
אורה קורן
נוחי דנקנר ויצחק תשובה קיבלו 625 מיליון דולר במימון בנקאי להשלמת הרכישה בווגאס בהיקף של 1.24 מיליארד דולר
חן מישל
נכון לעכשיו משחקה הראשון של הקבוצה בגביע אופ"א מול הפורטוגלים לא ישודר באף ערוץ, ואוהדי היהלומים פתחו עצומה שקוראת לשידור המשחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il