X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החשוד במעורבות בקצירת הכליות באוקראינה הוא הרופא הישראלי ד"ר מיכאל זיס זיס ממשיך לעסוק ברפואה למרות שרשיונו הותלה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

החשוד בביצוע ניתוחי "קצירת הכליות" באוקראינה, הוא הרופא הישראלי, ד"ר מיכאל זיס. ממשרד המשפטים נמסר ל-Nfc, כי זיס כיום בגדר 'עבריין נמלט' בשל העבירות שבהן הוא חשוד.
מבדיקה שערך Nfc בביתו של הרופא בחולון עולה, כי הוא עובד כעת באופן פרטי. זאת למרות שרשיונו הותלה מתאריך 1.8.07 ועד 1.3.08.
זיס, שאכן נמלט מן הארץ, נמצא בימים אלה באחת מארצות אירופה. למרות זאת הוא מציג עצמו כמי שרשאי לטפל בחולים במדינת ישראל, וזאת על-אף שרישיונו הותלה. בשיחה עם Nfc אמר זיס כי ביום חמישי הבא הוא צפוי לחזור לישראל וכי אז יהיה מוכן להעניק ייעוץ וטיפול לחולים. "רופא בדרך כלל מטפל בחולים אז אם צריך ייעוץ אני אתן ייעוץ ואם צריך טיפול אני אתן טיפול", אמר.
בבית המשפט המחוזי בחיפה הוארך (12.08.07) עד תום ההליכים מעצרם של שני נאשמים בפרשת סחר אברים. מדובר בפרשה שבה פיתו לכאורה שני תושבים מחיפה אנשים במצב כלכלי חברתי נמוך, לבצע ניתוחי "קצירת כליות" באוקראינה, תמורת תשלום כספי.
קורבנות הפרשה, אם חד-הורית אנאלפבתית ואדם בן 21 שנפלט אחרי כתה ח' מבית ספר, הם נותרו נכים כתוצאה מקצירת כליותיהם. על-פי כתב האישום, השניים אף עשקו את הקורבנות לכאורה מהכספים שהובטחו להם. אחד מהם המכונה "ד"ר אחמד" נשלח להסתכלות ובהמשך ייקבע האם הוא כשיר לעמוד לדין.

פרשה בינלאומית של סחר באברים

מהודעת שנמסרה על-ידי משרד המשפטים ל-Nfc עולה עוד כי "זירת הפשע", קרי המקום שבו התבצעה לכאורה "קצירת הכליות", הוא בית חולים בדונייצק באוקראינה.
לעומת זאת, בפי המשטרה גירסה שונה. כתב הדויטשה וולה הגרמנית דימה קנבסקי, החוקר את הפרשה מצידה האוקראיני, אמר ל-Nfc כי קיבל מידע שונה מהמשטרה. לדבריו, רב פקד ממשטרת מחוז העמקים עמי מועלם מי שחקר את החשודים בפרשה מסר לו שמדובר בבית חולים בקייב.
המשטרה נתקלה, לדברי קנבסקי, בקשיים בחקירת הפרשה וזאת משום ששלטונות אוקראינה אינם מעוניינים לשתף פעולה. המשטרה ביקשה לשלוח נציגים לבצע חקירה באוקראינה אך נתקלה בסירוב. קנבסקי מסביר כי אוקראינה נמצאת ערב בחירות, ב–30.9.07, והם אינם מעוניינים כעת "בסקנדל" של סחר באברים שבו כנראה מעורבים גם מקומיים.
אין זו הפרשה הראשונה של סחר אברים הנחשפת באוקראינה, אמר קנבסקי, קדמה לה פרשה אותה חשף בזמנו ה-bbc, של סחר באברים של ילדים.
יתירה מכך, לדבריו מדובר כפי הנראה בפרשה בעלת הסתעפויות בינלאומיות שכן קשה להניח שתושב אוקראיני מן השורה יכול להוציא מכיסו 150 אלף יורו עבור מימון ניתוח כליה לפיכך ייתכן שמדובר ברשת בינלאומית שהקליינטים שלה עשירים מארה"ב וממדינות מערב נוספות.
קנבסקי מציין, כי בפרשה הקודמת של סחר איברים באוקראינה הבטיח שירות הביטחון האוקראיני SBU לחקור את הטענות ביסודיות, אך עד היום לא ידוע על התקדמות משמעותית בנושא.
כתב הדויטשה וולה בעיר חרקוב מסר עוד כי השלטונות עמדו לכנס מסיבת עיתונאים בנושא אך היא בוטלה ללא מתן סיבה רשמית ומאז איש מהשלטונות המקומיים או משטרה לא מסר שום מידע חדש בפרשה ההיא.
הפרשה לדבריו החלה ב-2005 אך אז טענו השלטונות כי לא נמצאו עובדות אשר יאששו את החשדות לסחר איברים בתינוקות. אך בדצמבר 2006 שבה הפרשה לכותרות ומאז אין התקדמות בחקירות.
קנבסקי ציין כי מחר יפרסם הדויטשה וולה באוקראינית תחקיר נרחב בפרשה.

תאריך:  12/08/2007   |   עודכן:  14/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ד"ר זיס - רופא מורשה או עבריין נמלט?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ארגון המורים העל יסודיים מאיים להשבית את שנת הלימודים בתחילת ספטמבר    רן ארז: רק התערבות שרת החינוך או ראש הממשלה יכולים לפתור הבעיות במשא-ומתן
הילה רפופורט
נציב האיחוד האירופי לשיחות על עתיד קוסובו, שהחלו בסופ"ש בבירת החבל, פרישטינה, אמר כי אירופה אינה שוללת החלטה לחלוקת החבל, במידה שהצדדים יסכימו לכך
איציק וולף
צב ים ירוק נדיר מת כתוצאה מפגיעת מדחף של סירה    רשות הטבע והגנים: הפגיעה לא נעשתה בזדון אך יש לשים לב לבעלי החיים במים
עומר כרמון
דוגמנית-העל היידי קלום רצתה להתאוורר מההמולה התקשורתית סביב השכנים החדשים, ולכן בחרה להצטלם ללא בגדים לגליון החדש של ירחון הגברים 'ארנה'    אתם מוזמנים להתרשם
הילה רפופורט
המועצה המחוקקת של תאילנד שוקלת בימים אלה יוזמת חקיקה שתאפשר לגברים ולנשים שעברו ניתוח לשינוי מין, לקבוע איזה מין ירשם בתעודת הזהות שלהם - המין הישן או המין החדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il