X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה, יחד עם גילץ, חייבים ללאומי 27 מיליון שקל, כולל ערבויות מכר לראשונה _ כונס על חלק מהפרוייקט הגדול בחדרה ביהמ"ש המחוזי בחיפה: עדיף לפצל את הדיונים בנכסי חפציבה לכמה בתי משפט
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בית המשפט המחוזי בחיפה מינה ביום ה' (9.8.07) את עוה"ד יעקב ריבנוביץ ועופר שוויצר מחיפה לכונסי נכסים על חלק מפרוייקט המגורים הגדול "חופים" בחדרה. הצו ניתן לבקשת בנק לאומי, שהיזמים חייבים לו 27 מיליון שקל, כולל בערבויות לפי חוק המכר. זו פעם ראשונה שחפציבה-חופים, אחת החברות בקבוצה הכושלת, נכנסת להליכי כינוס נכסים.
זו פעם שלישית שבתי משפט ממנים כונס נכסים לחלק מנכסי חפציבה. קודם לכן מונה כונס ל-4 פרוייקטים על פי דרישת בנק מזרחי-טפחות, וכונס לשני פרוייקטים אחרים על פי דרישת בנק ירושלים. רוב הנכסים האחרים נמצאים בצו הקפאת הליכים זמני לשבועים.
לאומי אומר כי ב-1.1.04 חתם עם חפציבה וסולל בונה על חוזה, שלפיו נתן ליווי פיננסי לבנית חלק מ"חופים".בינתים פרשה סולל בונה מהפרוייקט. הבנק אומר כי חפציבה, וכן חברת גילץ, בשליטת נחום עזרא, חייבים לו 6.24 מיליון שקל, ועוד חוב של 20.7 מיליון שקל בערבויות מכר - סך הכל 27 מיליון שקל.
גילץ אומרת כי אין לה כל קשר לקשיי חפציבה. החברה מסבירה, כי מדובר במגרש שאותו מכרה בעבר לחברת חפציבה בעיסקת אחוזים לפי 20%. גילץ אומרת כי מבחינתה מדובר בחוב קטן יחסית, ולא צפויים קשיים לחברה כתוצאה מהפרשה.
פרוייקט חופים היה אמור להיות בן 1,100 דירות, והוא נבנה בהדרגה על פי הביקוש. חפציבה רכשה בזמנו את הקרקע מפרטיים וחברות שונות. בין היתר קנתה מגרש מגילץ, ולפי שעה בנתה עליו בנין אחד, "הצדף", ובו 40 דירות, ש-34 מהן מכורות. הבנק אומר כי 21 דירות נמסרו, ולפי גירסת גילץ נמסרו 26.
כונס הנכסים הרשמי ביקש להעתיק את הדיון לביהמ"ש המחוזי בירושלים, שבו מתנהלים עיקר תיקי חפציבה. אולם השופטת ר. למלשטריך-לטר אמרה, כי ספק אם ריכוז כל התיקים בבית משפט אחד יהיה יעיל. לדעתה, עדיף לדון בכל עיר בפרוייקט של אותם עיר או איזור, בפרט כאשר בתיק הנדון הסכימו הבנק וגילץ (חפציבה לא הופיעה לדיון) שהדיון יערך בחיפה.
בית המשפט: "מזה ששה ימים גועשת הארץ בפרשה. דיירים מנסים לפלוש לדירות הלא-גמורות. אין תגובה רשמית של בעלי החברה. העתונות מספרת שבועז יונה ברח, וניסה להבריח לחו"ל את תכולת ביתו. רוכשי דירות מתלוננים שלא קיבלו ערבות לפי חוק המכר. בנסיבות אלו, יש הצדקה לתביעת הבנק להעמיד לפרעון את כל החוב, מאחר שבחוזה שאם הלווה יקלע לקשיים, יוכל הבנק לדרוש מיידית את פרעון כל החוב".
הצדדים חלוקים בשאלה האם יש לראות את ערבויות המכר כחלק מהחוב הכולל. בית המשפט לא הכריע בנקודה זו.
כונסי הנכסים יוכלו למכור את 6 הדירות הנותרות. כן ישלימו את הבניה,יגבו מהדיירים את יתרות החוב, יאכלסו את הדירות, ינהלו את הפרוייקט וימסרו דו"ח ראשון לבית המשפט ב-21 באוגוסט.

תאריך:  12/08/2007   |   עודכן:  12/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בועז יונה  מרדכי יונה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מונה כונס גם לחלק מנכסי חפציבה-חופים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ד"ר מרים ושלדון אדלסון תרמו 60 מיליון דולר לפרויקט תגלית לציון 60 שנה למדינת ישראל    התרומה בסך 30 מיליון דולר הנה התרומה הגדולה ביותר שניתנה לתגלית והיא נוספת ל-30 מיליון דולר שנתרמו על-ידי הזוג במהלך שנת 2007    תרומה זו תאפשר לעשרות אלפי סטודנטים יהודיים נוספים להגיע לסיור ראשון בישראל
יהונתן דחוח-הלוי
בכיר בחמאס טוען, כי עזיבת המשלחת הביטחונית המצרית את רצועת עזה פגעה קשה בקידום המו"מ על עסקת חילופי שבויים במסגרתה ישוחרר החייל הישראלי החטוף גלעד שליט    מדגיש: תנועת החמאס דבקה עדיין בדרישה לשחרור של 1,400 אסירים
אלעזר לוין
הערוץ הראשון בטלוויזיה מדווח: הוגשו עשרות תלונות נגד דליה מזרחי - דרושה לחקירה    גם עורכת-דין של חפציבה נעלמה
רונן ליבוביץ
ביקורת בכנסת על תקציב המדינה שאושר בממשלה    ח"כ כהן: "הממשלה אישרה תקציב אנטי חברתי"    ח"כ טיבי: "התקציב המתנכר לשכבות החלשות"
עידן יוסף
ח"כ פרוש מציע לחייב את חברות הסלולר להציב אנטנות לשיפור הקליטה בכל חלקי הארץ    בכך הוא מקווה להציל חיי אדם באסונות שאירעו במקומות ממוסכים בהם למטיילים לא הייתה קליטה
רשימות נוספות
בלעדי: יונה גנב 200 מיליון  /  אלעזר לוין
צו מעצר נגד בועז יונה  /  אלעזר לוין
יונה רוקן קופה של 70 מיליון  /  אלעזר לוין
היכן היו כלבי השמירה?  /  אלעזר לוין
נפגעי העבירה של "חפציבה"   /  טל רבינוביץ'
רוויזיה במוסד הביקורת הפנימית   /  רו"ח אריה ישראל, רו"ח יורם שיפר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il