X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרדכי יונה שוחרר למעצר בית של 15 יום, נאסר עליו לצאת מהארץ, הטלפונים בביתו נותקו רשות ניירות ערך: "מרדכי יונה ידע שבנו בועז משך לכיסו 120 מיליון שקל"
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

"מרדכי יונה ידע שבנו בועז משך לכיסו 120 מיליון שקל משתי חברות ציבוריות". כך טוענת רשות ניירות ערך בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב לשחרור יונה מרדכי למעצר בית. זהו החשד העיקרי המתגבש נגד יונה, נשיא חברת חפציבה ואביו של בועז יונה הנמלט.
בית משפט השלום בת"א שיחרר (יום ד', 15.08.07) את יונה, למעצר בית בן 15 יום בביתו, רחוב מגדים 22, ירושלים. אולם חקירתו בחשדות נגדו, בפרשת התמוטטות חפציבה, תימשך גם ביום חמישי, וכן בראשית השבוע הבא.
הטלפונים בביתו של יונה ינותקו, אסור יהיה לו להשתמש באינטרנט או בפקס, וכן יאסר עליו לקיים קשר עם מעורבים בחקירה. יונה יחויב להפקיד את דרכונו במשטרה, ויוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ.
עו"ד ציפי גז, היועצת המשפטית של מחלקת החקירות ברשות, הודיעה: "מחקירת הרשות עולה, כי מרדכי יונה ידע שבנו בועז משך לעצמו 70 מיליון שקל מהחברה הציבורית חפציבה-ג'רוזלם, ועוד 50 מיליון שקל מחברת חפציבה-חופים."
ל-Nfc נודע, כי העדות המרכזית נגד מרדכי יונה היא של מנהל הכספים של הקבוצה, מרדכי נתנאל. הוא העיד בחקירתו במשטרה, כי מרדכי יונה ידע על משיכות הכספים של בנו. בנוסף, נעזרה המשטרה בתצהיר של נסים סרגון, שותפו-לשעבר של יונה, שאמר כי האב ידע על כל המתרחש בחברות.
לא פעל למרות תפקידו כדירקטור
עוד נודע ל-Nfc, כי אחת ההאשמות כלפי יונה היא, שכיון שהוא דירקטור בחפציבה-ג'רוזלם, הרי ברגע שנודע לו על משיכת עשרות מליוני שקלים בידי בנו, היה עליו, כדירקטור, לדרוש כינוס ישיבת דירקטוריון מיוחדת ולדווח לציבור בבורסה על האירוע. הוא לא עשה כן. לגבי חפציבה-חופים, היה מעמדו של יונה חזק עוד יותר, כי הוא היה בעל זכות חתימה על כל כספי החברה.
רשות ניירות הערך אומרת, כי מכיון שיונה ידע ולא עשה דבר, הרי הוא שותף למרמה, לדיווח כוזב ולהפרת אמונים. העונש על עבירות אלו ואחרות המיוחסות ליונה הוא 3 עד 5 שנות מאסר, וכן קנס כספי.
המשטרה חקרה (יום ד') את יונה בכיוון אחר: החשד שידע על מעשי מרמה והונאה בקשר למכירת מאות דירות של החברה באתרים שונים בארץ.
המשטרה הודיעה לבית המשפט, כי קיים חשש שיונה "ינסה להמלט מאימת הדין, לא יתיצב להמשך החקירה וינסה לתאם עמדות".
מבקש להכין תוכנית עיסקית להצלת החברה
מרדכי יונה לא שמר בחקירה על זכות השתיקה. הוא שיתף פעולה עם שלושת צוותי החקירה (של המשטרה, רשות ני"ע ורשות המיסים) והשיב לשאלות רבות. בערב, בהגיעו לאולם בית המשפט, אמר יונה: "אני מוכן להעמיד את כל הוני ורכושי כדי להציל את החברה. ברצוני לתת לי זמן להכין תוכנית עיסקית להצלת חפציבה". סוכם עוד, שיונה יוכל להיפגש עם המנהל המיוחד של חפציבה, עו"ד יצחק מלכו, כדי להכין יחד אתו תוכנית להצלת החברה. יונה גם הכין מכתב לוועדת הכספים של הכנסת, שבו הוא מציע להכין תוכנית עיסקית כזו, אך לבסוף לא שלח את המכתב.
במשטרה אומרים: "לדעתנו, מרדכי יונה ידע על מעשיו של בנו, ובמקרה הטוב ביותר הסכים להם בשתיקה. יש די הוכחות לקשרים העיסקיים בינו לבין בנו".
בבוקר (יטם ה') יהיה על יונה לחזור ולהתייצב במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בבת ים, ליום נוסף של חקירות. נראה שביום ו' לא יחקר, אך בראשית השבוע הבא תתחדש החקירה.
יונה חויב להפקיד, כתנאי לשחרורו החלקי, ערבות בנקאית של 750 אלף שקל וערבות עצמית של 1 מיליון שקל. המשטרה הוציאה נגדו צו איסור יציאה מהארץ, ואסרה עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. סגן ניצב דוד אוסמו, המרכז את החקירה נגד יונה, אמר בבית המשפט כי הוחלט להסתפק במעצר בית נוכח פנית פרקליטו, עו"ד משה לדור (לשעבר בכיר בפרקליטות המדינה), שדיווח על מצב בריאותו ואף המציא מסמכים רפואיים.
אוסמו אמר כי יונה שוחרר למעצר בית "לפנים משורת הדין". מקור במשטרה אמר ל-Nfc: "איננו רוצים להיקלע חלילה למצב, שבו מרדכי יונה יתמוטט בחדר החקירות, ונצטרך להבהיל אותו באמבולנס לבית חולים".
יונה נעצר בביתו בירושלים על-ידי צוות של אנשי היחידה לחקירות הונאה של המשטרה. הם ערכו חיפוש בן שעתים בביתו, מגובים על-ידי צו חיפוש של בית משפט. החוקרים נטלו עמם ארבעה מחשבים וכן מסמכים, אם כי ברור שעיקר המסמכים נמצאים במשרדי חפציבה. בתום החיפוש הורו החוקרים ליונה לנסוע אתם לבת ים, שם החלה חקירתו ב-11 בבוקר.

תאריך:  15/08/2007   |   עודכן:  16/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בועז יונה  מרדכי יונה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מרדכי יונה ידע שבנו גנב"
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
בטח ניתקו את הטלפונים
אמנונן  |  16/08/07 01:33
2
צדיק בע"מ
ירושלמי שמכיר  |  16/08/07 06:22
3
האיש התנהג כמו מנהיגי הליכוד
גנב בלי חשבון....  |  16/08/07 09:10
4
המרדכי יונה הזה!!!
רדשתמ  |  16/08/07 10:21
5
מנפלאות הלולינות והג'אגלינג
כלכלה ישנה וטובה  |  16/08/07 13:02
6
הוזהר שבועז רמאי
אוסקר  |  16/08/07 13:52
7
מרדכי יונה איש ישר והגון.
יודעת  |  16/08/07 13:53
 
- אם הוא הגון וישר שיחזיר את הבן ל"ת
שלו עכשיו ומהר!  |  16/08/07 16:19
8
אז הבן היה קוף של אבא או להיפך ל"ת
ביצה ותרנגולת זהב  |  16/08/07 16:09
9
מרדכי יונה - האיש והחזון- כנסו
מכיר את הבן אדם  |  17/08/07 17:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הלכלוך של פירות עצי הפיקוס עיצבן תושבי שכונה ברחובות, והביא לניסיון הרעלתם על-ידי שכן    העצים טופלו על-ידי מרפא צמחים בעזרת אינפוזיה
הילה רפופורט
בתום צפיה בתחקיר צה"ל שבדק את נסיבות התקרית בדהריה, אמר הרמטכ"ל גבי אשכנזי כי נחשפו שורה של כשלים נורמטיבים שהפרו כמעט את כל ערכי צה"ל
יהונתן דחוח-הלוי
שר החוץ הסורי, וליד מועלים, ממשיך את הקו הדו-משמעי של הנשיא אסד    המסר העיקרי בדבריו: דמשק מוכנה להגיע להסדר "צודק וכולל" עם ישראל ובמקביל גם להגן על עצמה בתרחיש של פריצת מלחמה עם ישראל
הילה רפופורט
כך טען מפקד משמרות המהפכה האירנים, יחיא רחים ספווי, שהוסיף: "לטילי השיהאב-3 יכולת הנחייה מרחוק"
יעל מרגלית
טורניר ההזדמנות האחרונה: יכולת מדהימה של יותם הלפרין סחבה את נבחרת ישראל לניצחון 66:85 על בלגיה החזקה    ישראל עלתה למקום הראשון בבית 3
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il