X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חמש תחנות שמומלץ לתדלק בהן סוכר פירות במסע העירוני שלכם וגם טעמים חדשים ולא שגרתיים שעוברים תחת המסחטה: מלפפון, סלק ואסאי
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הפופולריות של המיצים הטבעיים זינקה לפני כמה שנים, עת נפתחו תחת כל בית מתפורר באלנבי דוכני מיץ עם שלטים מאירי עיניים. או אז הצטרפו גם בעלי הקיוסקים ושידרגו את מסחטת הגזר שלהם לכזו שסוחטת גם תפוחים.
קצת לאחר מכן, כשנדמה שהמהומה שככה, החלו למלא את הרחובות מיציות הפונות לקהל המתוחכם. אותן מיציות הבינו שסתם מנגו, בננה ומלון כבר לא יספקו את תאבונו של הקהל והחלו סוחטים מיצים בעלי ערך מוסף, ואם תרצו - בעלי עומק. הנה לפניכם חמש נבחרות:
דרך האוכל
המקום הוותיק של קהילת העברים מדימונה (ששינה מיקום לפני כמה שבועות) מציע, נוסף על אוכל צמחוני ואורגני, גם מיצים טבעיים. אומנם במגוון עצמו אין משהו שלא פגשתם קודם, אך התוספת שתופסת היא תוסף התזונה ספירולינה (המכונה גם אצה כחולה-ירוקה), שניתן להוסיף למשקאות. הוא מורכב בעיקר מחלבונים (מה שהופך אותו מצויין לצמחונים) ומספק לגוף שלל ויטמינים ומינרלים.
אלה בר
השילוב בין יוגה למיצים טבעיים הוא כל כך מתבקש, שקצת חבל לנו שלא אנחנו אלו שיישמנו אותו (מתחת למשכן היוגה של מדונה, למשל). לאחרונה נפתח בסמוך למשכן היוגה אלהיוגה גם אלה בר, בית קפה המגיש ארוחות קלות ומיצים טבעיים.
כל המשקאות אמורים להעניק לגוף השלמה לתרגול הבריא, כך שבין השילובים המומלצים תמצאו גם מיץ אשכוליות וסלרי, המסייע - כך טוענים במקום - לשריפת השומנים (הידד!) ומיץ תפוח, מלפפון וגמבה לחידוש העור (15-19 שקלים).
re:bar
האגדה מספרת שיש כאלה שמשלמים על חניה בדיזנגוף סנטר רק בשביל ללגום מיץ מהדוכן היחסית חדש re:bar. המיקום של הבר אומנם לא הכי סקסי, אבל מבחר המיצים ובעיקר הגאונות של ה-re:gurt, היוגורט המוקצף, הופכים את החוויה לנסבלת יותר.
גם כאן תמצאו מיצים המיועדים לנשים וספורטאים ורשימת תוספי תזונה עם כוונות פלאיות, כמו עזרה לדיאטה והענקת אנרגיה (2 שקלים לתוסף). אף שהקשר בינינו לבין ספורטאים הוא בערך כמו הקשר בין מעריצה של נדב קדמון למעריצה של אדיר אוחיון, אנחנו מאוד ממליצים דווקא על המשקה הספורטיבי, המכיל בננה, תאנים, אגוזי קליפורניה ופשתן, על בסיס יוגורט ביו דל שומן ומוקצף.
"מיצים"
בטח כבר יצא לכם לעבור בדוכן המיצים השנקינאי של עידו שן צור. הדוכן הידוע, בעל ההגיגים החינניים והאווירה השמחה, משמש לא רק כנקודת מפלט מהאורחים האקראיים המגיעים לרחוב, אלא גם כנקודת טעינה בריאותית.
מלבד מיצי הפירות הרגילים כדאי להתעכב במיוחד על מיץ הכולל סלק, סלרי, תפוח, גזר וג'ינג'ר, שאליו אפשר, או אולי אפילו רצוי, להוסיף נבט חיטה, פשתן ושמן זית (15 שקלים). השלושה האחרונים כמעט ולא מורגשים בטעם, אך הופכים את המיץ להרבה יותר אפקטיבי, מאחר שהם עוזרים לספיגה של הוויטמינים. או כמו ששן צור צוטט: "מיץ גזר בלי שמן זית זה כמו מים עם סוכר".
תמרה
תמרה הייתה זו שהביאה את בשורת המיצייה המאגניבה, עם מיקום מצויין בבן-גוריון-דיזנגוף. החידוש, שכבר די התיישן, הוא השימוש שהם עושים בפרי האסאי.
האסאי דומה לאוכמניות ומגיע היישר מהאמזונס. הפרי ניחן בכמעט כל סופרלטיב שאפשר לתת למאכל: הוא עשיר בנוגדי חמצון, בעל תכולה גבוהה של חומצות אמיניות ועשיר גם בסידן, ברזל וויטמין E. בתמרה אפשר למצוא אותו גם בסוג של מוזלי, אבל גם כשייק (20-22 שקלים). הטעם והמראה החום דורשים כמה לגימות הסתגלות, אבל זה בהחלט שווה את זה.

תאריך:  16/08/2007   |   עודכן:  16/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ארגון "במעגלי צדק" קיים הערב הפגנה אל מול יריד חוצות היוצר בירושלים בטענה כי לא ייתכן שארוע גדול ומרכזי שכזה לא יהיה נגיש לנכים
עידן יוסף
הקווים ייסגרו באורח זמני    בסוף השבוע הנוכחי ייסגר קו נהריה - קריית מוצקין ובתחילת השבוע הבא ייסגר קו דימונה קריית גת
איציק וולף
אחד מכלי הרכב בשיירת ראש הממשלה דרס הערב ילדה שעברה באור ירוק מעבר חציה בכניסה לירושלים    לשכת ראש הממשלה: אולמרט ידע רק בדיעבד על התאונה
עומר כרמון
שחקנית הקולנוע האמריקנית, רבקה גייהארט, יצאה לשיט מפנק ביאכטה לאורך חופי הים התיכון    על הסיפון היא השתובבה והתקלחה ללא חלק עליון    ההוכחות מצורפות
איציק וולף
העיתון הערבי הלונדוני "אל קודס אל ערבי" מדווח כי חברי הוועד המרכזי של הפתח סוברים כולם שהמועמד המתאים להתמודד בבחירות ליו"ר הרשות הפלשתינית אחרי אבו מאזן הוא אחמד רנים, אבו מאהר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il