X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איגוד משתמשי התעבורה הימית טוען כי הנזק החמור נובע מהעלאת מחירי ההובלה הימית לארה"ב וקורא להפסיק המונופול של צים בקו הישיר לארה"ב
▪  ▪  ▪
צים קליפורניה [צילום: צים]

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, אומר כי העלאת מחירי ההובלה הימית בקו הישיר לארה"ב תגרום נזק של עשרות מיליוני דולר בשנה לסחר החוץ הישראלי. צים העלתה בשבוע שעבר את מחירי ההובלה הימית בקו לארה"ב בשיעור של כ-150 דולר למכולה.
הנזק מצטרף לדברי האיגוד לנזקים כבדים נוספים שהעלאת מחירים כזו גורמת, כמו האיום על יכולת התחרות של בעלי המטענים, תחרות שהיא כבר עתה קשה ביותר. שפר פנה לשרי התחבורה והתמ"ת וקרא להם לנקוט צעדים שימנעו פגיעה קשה זו בבעלי המטענים, בתעשיה הישראלית, ובסחר החוץ הישראלי.
"הדבר יפגע פגיעה של ממש בסחר החוץ של ישראל", אומר שפר בפנייתו, ומזכיר עוד כי לפני שבועות אחדים פנה לממשלה והתריע כי חברות ספנות גדולות, כמו מארסק וצ'יינה-שיפינג מפסיקות את הקווים הישירים לישראל בשל הצפיפות בנמלים והזהיר מפני השלכות של תהליך מדאיג זה.
לדבריו, "טרם חלפו שלושה שבועות, וכבר רואים את התוצאות החמורות בשטח: דווקא עתה, בחודשי הקיץ אין עיכובים, שיבושים ועומסים בנמלים. השינוי היחיד בשטח הוא שצים נשארה המוביל היחיד שלו יש קו ישיר לארה"ב, והיא מנצלת כוח מונופולי זה להעלאת מחירים. צים הפכה לגורם כה דומיננטי, עד כי חשש כבד בליבנו כי העלאת מחירים זו תהיה פתיחת סכר לחברות ספנות נוספות בקווים נוספים".
האיגוד מוסיף: "אם בעבר, לפני הפרטת החברה, יכולנו להידבר עם הנהלת צים כחברת הספנות הלאומית, על בסיס האינטרסים המשקיים של מדינת ישראל, כיום מונעת צים על-ידי שיקולים מסחריים גלובאליים, השיקול של טובת המשק הישראלי שוב אינו בראש מעייניה. שיקול זה חייב להיות בראש מעיינה של ממשלת ישראל".
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית מדגיש כי על הממשלה לבלום תהליך זה לפני שיצבור תאוצה ויגרום לנזקים כבדים נוספים.

תאריך:  19/08/2007   |   עודכן:  19/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נזקים של עשרות מיליוני דולר לסחר החוץ"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הנשיא אמר לקהל של אלפים בקבול כי אפגניסטן שוב מאוימת על-ידי מורדי הטליבן    מנהיג הטליבן אמר כי החמושים הנאבקים בכוחות האפגניים והזרים "חייבים לשבות את לבם של האזרחים הטובים"
דרור מרום
מדד תל אביב 100 עולה הבוקר ב-2.7% - לרמה של 1,034 נקודות    מחזור המסחר מסתכם לפני הצהריים בכ-115 מיליון שקל
איציק וולף
הפורום המשפטי פנה אל היועץ המשפטי לממשלה בבקשה להורות על פתיחת חקירה נגד תמיר בחשד לביצוע עבירת הפרת אמונים    דורש למדר את פרקליט המדינה מחקירת הפרשה
דרור מרום
בפורום יהיו חברות אלה המחזיקות ברשיון לייעוץ השקעות, שיווק השקעות וניהול תיקים    כיום אין לעוסקים בענף גוף ייצוגי אפקטיבי - מה שמקשה על ליבון משותף של סוגיות עקרוניות
איציק וולף
משרד החוץ מפרסם אזהרה לשוהים בחו"ל מפני הימצאות באזורים שבהם צפויה לפגוע סופת ההוריקן דין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il