לפני מספר ימים חוו משתמשי Skype תקלות במהלך השימוש בשירות הטלפון המקוון שמציעה החברה, כולל ניתוקים תוך כדי שיחות, בנוסף על אי-יכולת להתחבר ולבצע שיחות. הבעיות שהתעוררו הובילו למגוון השערות בקרב המשתמשים, כולל חששות למתקפת DoS. התקלה נמשכה כ-48 שעות, לפני שיצאה החברה בהכרזה כי הבעיה נפתרה, אם כי הוסיפה כי ייתכן וחלק מהבעיות ימשיכו. ואכן, חלק מהמשתמשים עדיין מדווחים על תגובה איטית של התוכנה.
כלי עבודה
מאחר והשירות של Skype הנו שירות ה-VoIP הפופולרי בעולם, הרי שהתקלה פגעה במשתמשים רבים, כולל משתמשים עסקיים. למעשה, לפי הערכה של Skype עצמה, כ-30% ממשתמשי השירות משתמשים בו ככלי תקשורת בעבודתם.
התעוררות התקלה, ופרק הזמן שארך עד שטופלה, מעלים שוב את השאלה בנושא אמינות ה-VoIP. למרות המחירים הנמוכים שמציעות Skype וחברות אחרות על שירותי VoIP, הרי שאין עוררין כי הטלפון הקווי עדיין מבוסס ואמין יותר.
הלקוחות לא מרוצים
כעת, מזהירים מומחים רבים כי אם ב-Skype לא ילמדו מהטעות, וימצאו דרכים למנוע תקלות כאלה בעתיד, רבים מלקוחותיה עלולים לנטוש את השירות. על אף שבאתר Skype ממליצה החברה להחזיק גם טלפון קווי במקביל לשירותיה, הרי שרבים מהמשתמשים לא עושים זאת. משתמשים עסקיים רבים כבר טוענים כי לאור התקלה, אין בכוונתם לשלב את שירותי Skype באופן נרחב יותר בארגון.
הידיעה הופיעה ב-3 מקורות מובילים בעולם.
PCWorld
ComputerWorld
CIO Today