X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
התוכנית הגדושה והמלאה של כל מופעי התרבות שיתקיימו במרוצת השנה החדשה במלון "פסטורל" המקומי. לגזור ולשמור
▪  ▪  ▪
מלון פסטורל בכפר בלום [צילום: יח"צ]

לשוחרי התרבות בארץ שמורה פינה חמה בלב למלון "פסטורל" בכפר בלום. המלון הגלילי הפך במרוצת השנים האחרונות לאבן שואבת עבור אלפי אורחיו, המבקשים להתייחד, בסופי השבוע הנערכים בו, עם עולמות המוזיקה, האמנות, הספרות והתיאטרון.
בשקט בשקט, הרחוק מאור הזרקורים וללא פרסומת, מגיע שמעו של המלון המיוחד הזה מפה לאוזן. בהבדל מיתר המלונות בארץ, המארחים את נופשיהם על בסיס הריטואל הקבוע של חדר-אוכל-בריכה-בידור - הציב לעצמו מלון "פסטורל" אתגר מרכזי אחד: הרבצת תרבות. החדר, המזון והבריכה הם רק הנספחים.
הרוח החיה בארגון סופי השבוע האלה, ברציפות עיקשת, מזה שש שנים, והאיש הבוחש בחוטים מאחורי הקלעים, הוא מנהלו הנמרץ של המלון, דובי בן-ארי (56), יליד כפר בלום בעצמו. קהל היעד העונה לאתגר הזה נע סביב גילאי ה-50-80, מכל רחבי הארץ, בעלי רמה סוציו-אקונומית גבוהה, שניחנו בסקרנות אינטלקטואלית ראוייה להערצה. אלה, מסתבר, מחזירים אהבה לדובי ולמפעלו, כשרבים מהם מאוגדים במועדון החברים של המלון, שהוקם בשנה האחרונה. בסופי השבוע האלה מלא המקום עד אפס מקום והביקוש עולה, לא אחת, על ההצע.
בשיחה מיוחדת לקוראי אתר "מחלקה ראשונה" שטח בפנינו דובי בן-ארי את תוכנית האירועים המגוונת והגדושה לשנה החדשה, ובמרכזה סופי-שבוע מוסיקליים, הנושאים - איך לא - את הכותרת "פסטורליה בצלילים".
"לצורך העניין" - מספר דובי בן-ארי - "ניסינו לגעת במקומות שטרם נגענו בהם קודם לכן ובמקומות שתמיד נעים להיות בהם. דאגנו להביא את הטוב ביותר ולא לוותר, בשום פנים ואופן, על האיכות. הלכנו אל הטובים שבמלחינים, אל הטובות שביצירות, ואל המשובחים שבמבצעים. שילבנו עונג מוסיקלי עם אתגר אינטלקטואלי. אספנו פנינים מהתיאטרון ומסיפורי הילדים, מעולם המשפט ומכרמי היין, וטיילנו אל עולם האופרה, אל ריגושי הארוטיקה והמתיקות של המוזיקה האיטלקית. הבאנו את קסם הלדינו, את הגעגוע אל רוסיה, ואת הדרמה הגדולה של אנדרו לויד וובר".
סווינג וארוטיקה
הסיפתח של תוכנית האירועים הגדושה יתקיים בסוף השבוע של ה-11 וה-13 באוקטובר, תחת הכותרת: "מהלב אל השפתיים". סוף השבוע הזה יוקדש לחצוצרות של יוסף היידן מחד ולואי ארמסטרונג מאידך, וגם לקלרנית של וולפגנג אמדאוס מוצרט ובני גודמן. תזמורת הג'ז של תלן-אביב תשמיע "סווינג ללא הפסקה"- וירטואזיות של נגנים היושבים וקמים לנגינת קטעי סולו. טריו גורפינקל (אב ושני בניו) ינעימו בקלרנית בתוכנית קלאסית ורומנטית, ואילו "חמישיית המתכת הישראלית" תנעים מיצירות באך ומלחיני הבארוק ועד לרומנטיקה הרוסית, דרך גיחות למחוזות הצליל והצבע שהוסיפו האמריקנים.
חודש לאחר מכן, בסוף השבוע של ה-29 בנובמבר ועד ל-1 בדצמבר, יתקיימו מפגשים אישיים עם בכירי האמנים בישראל: המאסטרו מנדי רודן, השחקן שלמה בר-שביט והצייר יאיר גרבוז. באותו סופשבוע יתקיים גם ערב משירי יהודה עמיחי.
חודש דצמבר מזמן ב"פסטורל" סופשבוע של "ארוטיקה חוצה גבולות" ובמסגרת יוצג מסע של ריגושים - מהחושניות הדרום-אמריקנית ועד לארוטיקה המרומזת של יפן. תופיע גם להקת המחול בת-שבע ב"ברתולינה", עם המחול האתני מאפריקה ומספרד, עם הריקנות של תרבות הפופ ועם תרבות המועדונים. אבל הצימוק של אותו סופשבוע יהיה, מן הסתם, מופע "טנגו ואהבה, בואנוס איירס" - מסע מרתק במחוזות האהבה המוארת והחשוכה, כפי שהיא משתקפת בשירי משוררים ובזימרת הטנגו הארגנטינאי.
סוף השבוע של ה-3 עד ה-5 בינואר יוקדש ל"תשוקות איטלקיות - ספגטי, קיאנטי ואופרה". יושמעו במסגרתו יצירותיהם של האיטלקים שהמציאו את המוזיקה: רוסיני, ויוולדי, קורלי, לוקטלי ופוצ'יני. בהמשך סוף השבוע יושמעו להיטי הבארוק האיטלקי על-ידי אנסמבל סולני תל אביב, וייערך גם מסע מוסיקלי בין אופרות איטלקיות - ממוצרט ועד פוצ'יני. זמר הטנור, יותם כהן, ישמיע "סנטימנט נפוליטני" - מבחר פנינים מרפרטואר שירי האהבה הנודעים של נאפולי.
טרובדורים ואופרטות
סופשבוע נוסף של חודש ינואר (מה-10 עד ה-12 בחודש) יוקדש לרומנסות וטרובדורים בין הלדינו והפלמנקו - מוזיקה של ספרד העתיקה, מתובלת בסיפורים מרגשים מבית אמא. הזמרת יסמין לוי תשמיע שירי פלמנקו, היישר מחבל אנדלוסיה בספרד, ולאחר מכן יתקיים ערב בלתי נשכח של רומנסות וסיפורי אהבה, תחת הכותרת "נשיקה ספניולית". בסיום סוף השבוע הזה יתקיים קונצרט של שירי אהבה בלדינו, לצד שירי אופרה וחתונה מהקהילות היהודיות בספרד, טורקיה, יוון, בולגריה, יוגוסלביה וצפון-מרוקו.
סוף השבוע של ה-24 עד ה-26 בינואר יוקדש ל"עולם הקסום של האופרטה", ובו יופיעו סולני האופרה הישראלית עם מיטב להיטי האופרטות בכל הזמנים.
בין ה-7 וה-9 בפברואר ייערך מופע "מגאלינקה לקאלינקה" - המוזיקה הרוסית הגדולה, מהצליל העממי ועד לצליל הסימפוני. ענקי הרומנטיקה, ברהמס ודבוז'ק ברגעים אינטימיים, יתארחו בסוף השבוע של ה-21 עד ה-23 בפברואר, ואילו בין ה-20 ל-22 במארס יתקיים מופע "נכנס יין - יצא סוד". יהיה זה סופשבוע של תענוגות השתייה, המוזיקה והחברותא.
סוף השבוע של ה-10 עד ה-12 באפריל יוקדש ל"בית המשפט בצבת הממשל והתקשורת", הנוגע לליבה של הדמוקרטיה הישראלית. בסוף השבוע הזה ירצו פרופ' שמעון שטרית, מהאוניברסיטה העברית בירושלים; משה נגבי, הפרשן המשפטי של "קול ישראל", והשופטת (בדימ.), דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות.
סוף השבוע של ה-15 עד ה-17 במאי יוקדש לטיול נוסטלגי במחוזות הילדות, הקסם, השובבות והצלילים שמלווים אותנו מאז ועד היום. יופיעו בו התזמורת הקאמרית הישראלית, הסופרים והמשוררים נורית זרחי ויהודה אטלס, ואילו להקת הבלט הישראלי תופיע ב"מפצח האגוזים" של צ'ייקובסקי.
סוף השבוע האחרון של השנה החדשה יתקיים בין ה-26 ל-28 ביוני ויוקדש לרגעים הגדולים של המוזיקה בתיאטרון, תחת הכותרת "כל העולם במה".
תעריפי השהייה בסופי השבוע הם 1,375 שקל לזוג ללילה בחדר, כולל התוכנית האמנותית והאוחות הקולינריות, בניצוחו של שף המלון, אילן שניידר.

הכותב הינו עיתונאי. שימש בעברו כעורך וככתב בידיעות אחרונות וב"קול ישראל".
תאריך:  21/08/2007   |   עודכן:  21/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הנערה האוסטרית שהצליחה להשתחרר מידי חוטפה לאחר שנים, תיארה את החוטף, כ"נשמה אבודה מסכנה..."    לדבריה, היא משלימה את הלימודים שהחמיצה במהלך השנים
איריס פרחי
מנהל המוסך טען שלקוח ותיק תיקן את אופנועו, פעמיים, ושילם חלק מהסכום    הלקוח השיב שפרע את החוב ובית המשפט לא האמין לו לאחר שלא הציג ראיות
איריס פרחי
התובע קנה מזנון עם דלתות פגומות והנתבעת לא הצליחה לתקנו ולהשיג דלתות תואמות    נפסק שתשיב את עלות המזנון בתוספת פיצוי בגין עוגמת נפש והוצאות
יפעת גדות
מדענים איתרו גן מסויים בווירוס שנראה כי הוא מעודד עלייה במשקל, והם מקווים כי חיסונים או תרופות שיכוונו לווירוס יוכלו למנוע מקרים רבים של השמנה בעתיד
יפעת גדות
הוואי היא המדינה האחרונה שנוספה לאיחוד, והיא אחת משתי המדינות היחידות מחוץ לרצף היבשתי של ארצות הברית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il