X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר מיפוי התלונות שהתקבלו עד כה מרוכשי הדירות, גיבש המפקח על הבנקים עמדות עקרוניות במספר נושאים שאותם הציג בפני הכנסת
▪  ▪  ▪
נפגעי חפציבה בבית-שמש [צילום: פלאש 90]

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, שהופיע אתמול (יום שני, 20.08.07) בפני הפורום המשותף לוועדת הכלכלה ולוועדת הכספים בכנסת, הציג את האופן בו הפיקוח על הבנקים מטפל בתלונות של רוכשי דירות שנפגעו כתוצאה מקריסת חברת חפציבה - ככל שהן נוגעות לבנקים. לדברי המפקח על הבנקים, הפיקוח על הבנקים מרכז בשלב זה את מרב מאמציו בטיפול ברוכשים, ולצורך כך הוא מזמין אותם לפנות לפיקוח על הבנקים כדי לטפל בתלונותיהם הנוגעות לבנקים.
לאחר מיפוי התלונות שהתקבלו עד כה מרוכשי הדירות, גיבש המפקח על הבנקים עמדות עקרוניות במספר נושאים, אותם הציג בפני הוועדה המשותפת. הקו המנחה בעמדתו של המפקח לטיפול בכל פונה הוא האם היתה התנהלות לקויה של הבנק, אשר גרמה נזק לרוכש.
לאחר הישיבה פנה המפקח על הבנקים לכונס הנכסים הרשמי, על-מנת ליידעו בדבר עמדתו - מכיוון שנדרש אישור בית המשפט של הפירוק לשם יישומה המלא. המפקח על הבנקים יטפל בשישה סוגי תלונות:
1) רוכש דירה שאין מחלוקת כי כספיו הופקדו בחשבון הפרויקט, והבנק לא הוציא לו ערבות לפי חוק המכר - המדובר בנסיבות בהן יש לרוכש אסמכתאות, לפיהן הכספים ששולמו על ידו מופקדים בחשבון הפרויקט. הסעד שיינתן במקרה זה: הוצאת ערבות חוק מכר על-ידי הבנק המלווה.
2) רוכש דירה אשר ברשותו ערבות חוק מכר שתוקפה מותנה בהפקדת כספים לחשבון הפרויקט, בין אם בכלל ובין הפקדה עד לתאריך מסוים הנקוב בטופס הערבות. עמדת המפקח על הבנקים היא כי התניה כזו היא בגדר תנאי מקפח בחוזה אחיד. הסעד שיינתן במקרה זה: דינה של ערבות זו כדין ערבות ללא ההתניה האמורה. על הבנק יהיה להוציא לרוכש הודעה המאשרת כי הערבות שברשותו הינה בתוקף.
3) שיק לפקודת: "חפציבה + שם בנק ומספר חשבון פרויקט לזיכוי", אשר הופקד בחשבון שאינו חשבון הפרויקט. מדובר בנסיבות בהן הכספים שולמו לחפציבה על-ידי הרוכש, באמצעות שיק בו נכתב במפורש, שם הבנק ומספר החשבון אליו מיועדת תמורת השיק. למרות זאת, השיק הופקד על-ידי חפציבה בחשבון אחר. הסעד שיינתן במקרה זה: הבנק בו הופקד השיק יידרש להעביר את הכספים לבנק המלווה, על-מנת שהאחרון ינפיק לרוכש ערבות. מאחר שמוטלת במקרה זה אחריות גם על הבנק הנמשך, הרי שהבנק בו הופקד השיק יוכל לפנות אליו, על-מנת שישא בחלק מהאחריות.
4. הרוכש מימן תשלום לחפציבה באמצעות הלוואה שנטל מבנק. הבנק ממנו נטל הרוכש את ההלוואה, לא העביר את הכספים לחשבון הפרויקט. הסעד שיינתן במקרה זה: אם היה באפשרות הבנק לדעת על קיומו של בנק מלווה או על קיומו של חשבון פרויקט (מתוך הסכם הרכישה של אותו לווה או ממקור אחר), יהיה עליו לפעול להעברת כספים בגובה ההלוואה לחשבון הפרויקט, על-מנת שהבנק המלווה יוציא לרוכש ערבות.
5. שיק לפקודת חפציבה בע"מ בתוספת הכיתוב "למוטב בלבד", אשר לא הופקד לחשבון הפרויקט. על-פי רישומי משרד המשפטים, לא קיימת חברה בשם חפציבה בע"מ, ולפיכך, שיקים אלה הופקדו בפועל לחשבון אחר. הסעד שיינתן במקרה זה: הבנק בו הופקד השיק יידרש להעביר לבנק המלווה את כספי השיק לצורך הנפקת ערבות.
6. הרוכש החזיר לבנק המלווה את הערבויות נגד מסירה החזקה בלבד. הסעד שיינתן במקרה זה: הבנק המלווה יידרש להשיב לרוכש את כתבי הערבות, שכן הם נועדו להבטיח הן את מסירת החזקה והן את העברת הזכויות בנכס.
המפקח על הבנקים הודיע בישיבה, כי היחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים עומדת לרשות רוכשי הדירות מחברת חפציבה לבירור כל הפניות הנוגעות לפעילות הבנקים. הוא אומר כי כדי לייעל את הפניות יש לצרף את הסכם הרכישה על כל נספחיו למעט מפרט טכני; צילומי שיקים על שני צדדיהם; אם התשלום בוצע באמצעות העברה בנקאית, יש לצרף אישור על העברת הכספים והחשבון אליהם הם הועברו; יש לכלול העתק מערבויות חוק המכר, אם הוצאו כאלה.

תאריך:  21/08/2007   |   עודכן:  21/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בועז יונה  מרדכי יונה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפקח על הבנקים: על נפגעי חפציבה לפנות אלינו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ערבות חוק המכר
ע  |  21/08/07 22:32
 
- העתק ערבות בנקאית
גבריאל פחימה  |  30/08/07 01:28
2
המפקח על הבנקים דואג לעצמו
רחמים  |  22/08/07 13:46
 
- אתה צודק , רחמים , אבל-
שמו-סון  |  25/10/07 10:43
3
המפקח זורה חול בעיני הקורבנות
ג. טלמור  |  22/08/07 18:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דורון בן-דור
לירן ליאני ציין בדוח השיפוט את כוס השתיה שנזרקה מצד היציע הצהוב לעבר סמי אג'יי. האורחים יועמדו לדין על איחור בעליה למגרש, גם רפי נידם לדין
דרור מרום
זאת הטיסה החמישית בסיוע האירגון שהוקם במטרה לעודד עלייה מצפון-אמריקה ומבריטניה    סיוע של 1,000-20,000 דולר יוענק לכל משפחה עולה
איציק וולף
עובדת בכירה בביטוח הלאומי בכרמיאל נעצרה בחשד למעילה ב-300,000 ש"ח לפחות מכספי הביטוח הלאומי    משכה פעמים רבות סכומים קטנים של עד 3,000 ש"ח    שתי עובדות נוספות במחלקה עוכבו לחקירה
אלעזר לוין
התאחדות הקבלנים: אנחנו הגוף היציג היחיד של הענף
הדר פרבר
כ-800 חברות מכ-100 מדינות משתתפות במפגן    המשלחות הגדולות ביותר הן מסין, אמריקה הלטינית ומדינות ערב
רשימות נוספות
"בועז יונה נמצא ברומניה"  /  אלעזר לוין
בלעדי: קוטלר גבה חובות חפציבה   /  אלעזר לוין
פרשת חפציבה: האם מע"מ יחקור גם באלקטרה?  /  אלעזר לוין
על חיזבאללה וחפציבה  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
אנטומיה של כישלון עיסקי  /  ראובן לייב
היכן היו כלבי השמירה?  /  אלעזר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il