X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חשיפה: דניה חשדה שיש קשיים כבר לפני חצי שנה ונקטה צעדים החברה רשמה הפסד של 28.4 מיליון שקל ברבעון האחרון בגלל החוזים על חפציבה הפרשת העבירה את דניה להפסד של 21 מיליון
▪  ▪  ▪
[צילום: מן הטלוויזיה]

הדוחות הכספיים של דניה-סיבוס חושפים (יום ה', 23.8.07) כי דניה ידעה כבר לפני מספר חדשים שחפציבה בקשיים, ונקטה בצעדי מנע: דניה הפסיקה בחודש יוני, ואולי לפני כן, בנית 100 דירות , כקבלן ראשי, בפרויקט של חפציבה, שאת בניתו החלה זמן קצר לפני כן.
כפי שפורסם בילעדית ב-NFC, הבחין מנכ"ל דניה-סיבוס, עופר קוטלר, בהתמוטטות הצפויה, ולכן גם פעל כמיטב יכולתו לגבות חובות של חפציבה מתקופה קודמת. קוטלר הבחין שחפציבה בקשיים כבר לפני כחצי שנה. הוא גילה, שחפציבה חייבת לחברה (נכון ל-31 בדצמבר אשתקד) כ-48 מיליון שקל. כבר ברבעון ינואר-מרץ פעל לגבית כספים מחפציבה לפרוע חובות, והקטין את יתרת החוב תוך שלשה חדשים בכ-10.5 מליוני שקלים.
נראה, כי ההפסד של 28.4 מיליון שקל נובע בעיקר מחובות של חפציבה מהשנה שעברה, שדניה-סיבוס לא הספיקה לגבותם. התמוטטות החברה והפסקת פעילותה מביאים כמובן לכך, שבשלב זה לא ניתן לגבות חובות נוספים.
דניה סיבוס נגררה להפסדים
פרשת חפציבה גררה את חברת הבניה דניה-סיבוס, מקבוצת אפריקה-ישראל, להפסדים. החברה הודיעה (יום ה', 23.8.07), כי הפרישה בדוחות הכספיים שלה לרבעון אפריל-יוני השנה 28.4 מיליון שקל, להפסדים מקשריה העיסקיים עם חפציבה. זאת, בנוסף להפרשה, שגובה לא נמסר, ברבעון הראשון של 2007.
כתוצאה מהפרשה זו, עברה דניה-סיבוס מרווח להפסד. היא רשמה ברבעון אפריל-יוני הפסד של 21.1 מיליון שקל, לעומת רווח של 8.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, למרות שההכנסות ברבעון האחרון גדלו ב-27% לעומת אשתקד, ועמדו על 407 מיליון שקל. אולם הגידול בכנסות קוזז על-ידי ההפרשה להפסדים צפויים מפרשת חפציבה.
דניה-סיבוס אומרת כי היא מנסה להקטין את ההפסד, על-ידי פעולה לגבית חובות. החברה לא פנתה לחפציבה המתמוטטת, אלא לבנקים ולנושים אחרים, והיא מנהלת אתם מו"מ על כך, שאם וכאשר יגבו את חובות חפציבה, על-פי הבטחונות שבידם, הם יעברו סכומים מסוימים לדניה-סיבוס. אין פרטים בנושא זה.

דניה הפקידה כספים כדי לאפשר למנהליה לצאת לחו"ל

דירקטוריון דניה-סיבוס החליט ביום ב' (20.8.07) להפקיד בקופת בית המשפט ערבות בנקאית של סך 225 אלף שקל, כדי לאפשר למנכ"ל החברה עופר קוטלר, לסגנו יצחק חברון ולחשב דורון אמיר לצאת לחו"ל. הדירקטוריון החליט, כי אם הערבות תחולט (במקרה שאחד המנהלים ייצא ולא יחזור), תנכה החברה את סכום הערבות ממשכורתו ומכספים אחרים המגיעים לו.
ההפקדה הבלתי-שיגרתית היא תוצאה נוספת של פרשת חפציבה: כזכור, נחקרו קוטלר, חברון ואמיר על-ידי רשויות מע"מ, בחשד שלא הוציאו חשבוניות מס על 70 מיליון שקל לחפציבה, ולא הוציאו לה חיובי מע"מ על כ-11 מיליון שקל. השלשה שוחררו בערבות, ונאסרה יציאתם מהארץ.
אולם דניה פעילה ברוסיה ובמדינות אחרות, וקוטלר ועמיתיו טסים לשם לצרכי עבודה. לכן, הסכים בית המשפט לאפשר להם לצאת לחו"ל, בתנאי שכל אחד מהם יפקיד 75 אלף שקל במזומן או בערבות בנקאית. הדירקטוריון החליט לממן ערבויות אלו.

תאריך:  23/08/2007   |   עודכן:  23/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בועז יונה  מרדכי יונה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דניה-סיבוס חשדה בחפציבה לפני חצי שנה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני חשדתי.....
יולנדה העצבנית  |  24/08/07 13:46
2
הזמינה דו"ח מדן וברדסטריט ומ
המבקר  |  27/08/07 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
קבוצת אסירים בכלא פונטה נובה שבדרום מרכז ברזיל הכריחה אסירים מקבוצה יריבה להתקבץ בתא מתאי הכלא תוך שהיא מציתה את אחד המזרונים בתא ומונעת מהאסירים להימלט
עומר כרמון
מארינה מקסימיליאן-בלומין: "מבחינת הכימיה של האנשים, השלישיה שלנו עכשיו היא שלישיה קצת קוטבית כזאת. כל אחד לכיוון שלו"    "רציתי בגמר את חן אהרוני"    "אולי פשוט אני מפונקת"
רונן ליבוביץ
לפי החשד, פרץ ויכוח בין הקבלן הירושלמי הוותיק בן ה-78 לבין מספר אלמונים    יתכן כי הוכה נמרצות ומת מפצעיו    חתנו, אבי בלשניקוב, ל-Nfc: "זהו מוות נורא ואיום"
עומר כרמון
מוסקבה: אישה העלתה באש את איבר מינו של בעלה בשעה שישב עירום מול הטלוויזיה ושתה וודקה    הגבר: "אני סובל מכאבי תופת, זה בער כמו לפיד"
עכבר העיר
הכוכבות ובני הזוג שלהן יקחו חלק בחגיגות ראש השנה של מרכז הקבלה, ואם יש אלוהים אולי תתפסו אותן משתטחות על קברי צדיקים
רשימות נוספות
פרשת חפציבה: גם מנהלי אלקטרה נחקרים במע"מ  /  אלעזר לוין
לאומי ומזרחי הקפיאו בקשתם למינוי כונסים  /  אלעזר לוין
צו מעצר בינלאומי נגד בועז יונה  /  איציק וולף, אלעזר לוין
אני מאשים  /  עו"ד דב אבן אור
על חיזבאללה וחפציבה  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
אנטומיה של כישלון עיסקי  /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il