X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תל אביב ממשיכה במומנטום החיובי: אפריקה ישראל מוסיפה 3.5% ומשלימה זינוק של 22% בשמונה ימים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הבורסה בתל אביב, שהצליחה להתאושש ביותר מ-2% בשבוע שעבר, ממשיכה באותו קו גם היום בעקבות העליות בבורסות ארה"ב בסוף השבוע. מדד המעו"ף עולה ב-1.6% ל-1,073 נקודות ומשלים עלייה של 3.7% מאז יום ראשון שעבר ומדד תל אביב 100 מטפס ל-1.8% לרמה של 1,050 נקודות ומשלים עלייה של 4.7% באותה תקופה. מדד התל טק מוסיף 1.9%. מחזור המסחר מסתכם ב-650 מיליון שקל.
נתונים מפתיעים על הכלכלה האמריקנית דחפו את הבורסות בארה"ב למעלה בסוף השבוע. מדד הנאסד"ק עלה ביום שישי ב-1.4% והשלים עלייה של 2.9% בשבוע ומדד הדאו ג'ונס עלה ב-1.1%.
מחר צפוי בנק ישראל לפרסם את החלטתו בנוגע לריבית במשק בחודש הבא. לאור המדדים הגבוהים בחודשים האחרונים, הנגיד צפוי להעלות את הריבית על-מנת שלא לפספס את יעד האינפלציה של 1%-3%. השאלה המרכזית כרגע היא בכמה יעלה הנגיד את הריבית - 0.25%, או שמא 0.5%.
להתלבטות זו נוספת ההערכה שהבנק המרכזי בארה"ב עשוי להוריד את הריבית במשק בחודש ספטמבר ב-0.5%. אם אכן כך יקרה, יש כאלה שאמרו שהורדת הריבית בארה"ב "עושה לפישר חלק מהעבודה", מכיוון שהיא עשויה להחליש את הדולר, שגם כך מאבד מערכו בתקופה האחרונה. בנוסף המדדים הקרובים, החל מחודש ספטמבר, עשויים להיות נמוכים מאוד.
אפריקה ישראל דיווחה היום על רווח של 3.4 מיליארד שקל ברבעון השני, רובו מהנפקת אפי פיתוח. המניה ממשיכה במומנטום החיובי בעלייה של 3.5%. בכך הספיקה להתאושש ב-22% מאז יום ראשון שעבר לאחר שפל של יותר מ-7 חודשים אליו נפלה. במקביל נרשמת התאוששות גם במניית אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה הפעילה ברוסיה, בבורסה בלונדון.
גזית גלוב הודיעה על כניסה ראשונה לקרן השקעות המשקיעה בהודו. גזית גלוב תשקיע בקרן 110 מיליון דולר. המניה עולה ב-2%. העלייה באפריקה ובגזית מושכת את מדד הנדל"ן לעלייה של 2.5%.
זרם הדוחות הכספיים נכנס לשבוע האחרון שלו. בימים רביעי וחמישי יפרסמו גם שני הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, את תוצאותיהם. הפועלים עולה ב-2.4% ולאומי מוסיפה 2%.
החברה לישראל עולה ב-1.6% לאחר שדיווחה על רווח של 162 מיליון שקל ברבעון השני של השנה בדומה לרווח ברבעון המקביל. הרווח פרופורמה הכולל את רווחי בז"ן עלה ב-11% ל-198 מיליון שקל. החברה לישראל הודיעה על מיזם חדש להשקעה בכלי רכב חשמליים ביחד עם קבוצה בראשות שי אגסי בהיקף כולל של 200 מיליון דולר.
טבע עולה ב-1.1% יותר מהפער עימו פתחה המניה. ביום חמישי קיבלה החברה אישור סופי בסוף השבוע לשווק גרסה גנרית לטיפול בהרפס, בהיקף מכירות של 200 מיליון דולר. טבע עשויה לשווק את התרופה בבלעדיות החל מחודש ספטמבר ובכפוף להכרעה משפטית בעניין. טבע נערכת גם להכרעה משפטית ב-7 בספטמבר לגבי תרופת הפרוטוניקס לטיפול בחומציות הקיבה, בהיקף מכירות של 2.5 מיליארד דולר בשנה.

תאריך:  26/08/2007   |   עודכן:  26/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה מזנקת בעקבות העליות בארה"ב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
"זינוקים" ו"קריסות"
אמנונן  |  26/08/07 15:36
 
- זו ידיעה מדה-מארקר יא אידיוט.
תגובה לאמנונן  |  26/08/07 15:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קביליו
אורי גבעון מונה לסמנכ"ל הכספים של פארק מיני ישראל    במסגרת תפקידו יהיה אחראי גם על הפתוח העסקי, ניהול משאבי האנוש ומערכות המידע של הפארק
שרון קביליו
בני חליף מונה למנכ"ל חטיבת הקניונים של מנופים פיננסים, ישמש כמנכ"ל קניון ארנה
איציק וולף
סטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע, הפועלים בבתי הספר התיכוניים בעיר יחד עם שוטרים ובלשים ממחלק הנוער, הצליחו להפחית את הפשיעה שם בשיעור של למעלה מ-50%
שרון קביליו
Waterfall Solutions מודיעה על מינוים של דורון טרוק ורוי תשוקתי כמנהלי מכירות חדשים בחברה
הדר פרבר
עורכי דינו טוענים, כי סיווגו כ"שבוי מלחמה" מחייב את החזרתו למולדתם בתום ריצוי העונש, אך השופט קבע כי הגדרה זו, על-פי אמנת ז'נבה, אינה מונעת את הסגרתו למדינה שלישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il