X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהיגים פוליטיים שיעים, סונים וכורדים הגיעו להסכם במסגרתו יוזמה לחקיקה שתחזיר לחברים לשעבר במפלגת הבעת' של הנשיא סדאם חוסיין את הזכות להתקבל לעבודה במשרות ציבוריות ולהצטרף לצבא שר החוץ הצרפתי: יש להחליף את ר"מ עירק
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מנהיגים פוליטים שיעים, סונים וכורדים בעירק הודיעו (א', 26.7.07), כי הגיעו לשורה של הסכמות בסוגיות מפתח הקשורות למאמץ להביא להרגעת המשבר הפוליטי והביטחוני במדינה.
בוושינגטון בירכו על ההסכם הפוליטי - המשמעותי ביותר שהושג בעירק בחודשים האחרונים.
ראש הממשלה השיעי, נורי אל-מליכי, הנשיא הכורדי, ג'לאל טלבאני, סגן הנשיא הסוני טארק אל-חשימי, סגן הנשיא השיעי, עדל עבד-אל מהדי, ומסעוד ברזאני, נשיא החבל הכורדי האוטונומי למחצה, הגיעו להסכמה משותפת שבבסיסה יוזמה לחקיקה שתחזיר לחברים לשעבר במפלגת הבעת' של הנשיא סדאם חוסיין את הזכות להתקבל לעבודה במשרות ציבוריות ולהצטרף לצבא.
כל זאת ימים ספורים לפני הגשת דוח הצבא האמריקני לקונגרס, העוסק בהתקדמות בעירק מאז הוחלט לשגר 30,000 חיילים נוספים.
"חמשת המנהיגים המייצגים את הקהילות הפוליטיות המובילות בעירק אישררו את העקרונות של שלטון משותף כדי להתמודד עם הקשיים והאתגרים בפניהם ניצבת המדינה", אמר סגן ראש הממשלה, ברהאם סליח. "אני מקווה שההסכם יניע את עירק אל מעבר למבוי הסתום הפוליטי".
טלבאני הדגיש, כי חלק ניכר מהרפורמות עדיין צריכות לעבור בהצבעה בפרלמנט ובחלק מהנושאים, כמו חוק הנפט, דרושים דיונים נוספים. אך הוא ציין כי הוקמו מספר ועדות שיבטיחו שהדיונים בין נציגי העדות השונות יהיו "מאוזנים".
להחליף את אל-מליכי
שר החוץ הצרפתי לא היסס לסכן את היחסים השבירים של ארצו עם ארצות הברית אתמול וקרא להחליף את ראש הממשלה העירקי, נורי אל-מליכי.
בראיון שפורסם במגזין האמריקני ניוזוויק אמר ברנרד קוצ'נר, שביקר בבגדד בשבוע שעבר, כי שוחח עם שרת החוץ האמריקנית, קונדוליזה רייס, ואמר לה כי יש להחליף את אל-מליכי. "אנשים רבים מאמינים שראש הממשלה חייב להתחלף. אני לא יודע אם זה יתבצע, כי נראה שהנשיא (ג'ורג' בוש) קשור לאל-מליכי. אבל הממשלה אינה מתפקדת".
בשבוע שעבר הגן הנשיא בוש על אל-מליכי ואמר, בין היתר, כי מדובר ב"אדם טוב של עבודה קשה" וכי הוא תומך בו. עם זאת הביע הנשיא האמריקני חשש מפני חוסר יכולתו של אל-מליכי למגר את האלימות במדינה.

תאריך:  27/08/2007   |   עודכן:  27/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
סוגי סרטן אלו נפוצים יותר בקרב גברים מאשר בנשים, אך רק 45% מסוגי סרטן אלו התפתחו כתוצאה מעישון בקרב גברים לעומת 75% מסוגי סרטן אלו שהתפתחו כתוצאה מעישון בקרב נשים
רוזה וגולדה
הלוגו של אינגריד הטעה את גולדה לחשוב שצריך להגיע לבר המטופח על עקבים    רוזה ניסתה להציל את המצב על-ידי החלפת נעלים, הרבה אלכוהול ונתח קצבים עסיסי והערב הסתיים בצליעה של זוג נעליים
הדר פרבר
  התיירות הן מגרמניה ומפולין    הן הובהלו לבית חולים שם מסרו כי אין סכנה לחייהן
איציק וולף
הרב עובדיה יוסף מעורר סערה נוספת באמרו כי אין כל פלא שחיילים שאינם שומרים מצוות נהרגים במלחמה    יתום: "הדברים פוגעים במשפחות השכולות"
דרור מרום
במסגרת הרחבת מערך הטיסות של החברה באזור המזרח-הרחוק    הונג-קונג הופכת להיות אחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר באסיה מבחינת המטייל העולמי - והישראלי    מציעה אטרקציות שעשועים, הימורים וקניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il