X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חילוקי דעות מתחת ומעל לפני השטח [צילום: AP]
אומר כי על מערכת החינוך לנצל את התוספות התקציביות המשמעותיות שהקצתה הממשלה כדי להוביל את החינוך לעידן חדש שרת החינוך דווקא מאיימת בשביתה
▪  ▪  ▪

שר האוצר, רוני בר-און, אמר אמש (ב', 27.08.07) בכנס העיר לחינוך בחולון, כי החינוך עומד במרכז סדרי העדיפויות התקציביים של הממשלה הנוכחית, מתוך אמונה כי חינוך טוב הוא הבסיס העיקרי להבטחת חוסנה של מדינת ישראל, להתפתחותה ושגשוגה, ליצירת מציאות של צמיחה בת-קיימא, ולהשגת הישגים אקדמיים - טכנולוגיים וחברתיים-כלכליים.
דבריו הנלהבים של השר בזכות מערכת החינוך לא הרשימו את השרה יולי תמיר, שאיימה הבוקר (ג', 28.08.07) שלא לפתוח את שנת הלימודים אלא אם תעביר ועדת הכספים 400 מיליון שקל למערכת החינוך לטובת ילדים עולים. "אני קוראת ליו"ר ועדת הכספים, סטס מיסז'ניקוב שלא לעכב את תקציב משרד החינוך, אחרת לא נוכל לפתוח את שנת הלימודים. לא מקובל עלי להשתמש בכלי של עיכוב העברות תקציביות ערב פתיחת שנה. המערכת לא יכולה להתנהל כך."
אתמול הוסיף שר האוצר, כי "מערכת חינוך איתנה תביא לצמצום הפערים החברתיים, להעלאת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולירידה בשיעור האבטלה". הוא אף הציג נתונים בדבר הקשר שבין השקעה בחינוך לבין נתונים מאקרו-כלכליים הנוגעים לצמיחה, שיעור השתתפות, רמת שכר ורמת אבטלה.
בהתייחסו לתקציב 2008 ולהקצאה הממשלתית לחינוך בטווח הארוך, ציין השר, כי "האוצר השקיע למעלה מ-5 מיליארד שקל לטובת הרפורמה בחינוך, כעת מוטלת על מערכת החינוך האחריות לנצל את ההזדמנות שנוצרה ולהנהיג שינוי מהותי בכל רבדיה של מערכת החינוך בישראל".
בר-און ציין כי ההשקעה הממשלתית הגדולה בחינוך מחייבת קביעה ברורה של יעדים מדידים לבחינת מידת יישומה של הרפורמה ומידת הצלחתה ותפוקותיה. בדבריו הדגיש השר כי "הקצאת משאבים כשלעצמה אינה מספיקה וללא יישום מקצועי ש'ימקסם' את התועלת הצפויה מההשקעה תוך הובלת גישה חדשה, לא יתרחש השינוי המיוחל". בהקשר זה ציין את הצורך בהובלה משותפת של שורת צעדים משלימים שיביאו לשינוי במעמד המורה, בדרכי הכשרתו וגיוסו, במנגנוני הפיקוח והבקרה, בשיטת התקצוב, ובאופן ניהול המערכת.
בהתייחסו לפתיחת שנת הלימודים שב וקרא שר האוצר לארגון המורים לגלות אחריות ולא לפגוע בתלמידים, בהורים ובמורים ולהימנע מהשבתה של מוסדות החינוך העל-יסודיים. "השבתת מוסדות חינוך הינה מהלך מיותר שלא יניב לארגון המורים הישגים נוספים. אני קורא לארגון המורים לשוב לשולחן הדיונים ולנצל את ההזדמנות שנוצרה ולקחת חלק ברפורמה החשובה במערכת החינוך".

תאריך:  28/08/2007   |   עודכן:  28/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בר-און: "תקציב החינוך - פתח לשינוי לטווח הארוך"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בראון אתה מלעלע בלשון כמו ענבל
האנאלפאבית  |  28/08/07 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לשכת הבריאות המחוזית תל אביב מדווחת על מספר מקרים של עגבת בעיר    קיימת סבירות שהזיהום נרכש במערב    יתכן שזו תחילתה של התפרצות המחלה בישראל
הדר פרבר
הביקור של השרה יתמקד ברפורמות הכלכליות שבהן תומכת גרמניה    גרמניה מתחה ביקורת על סוריה, ובעיקר בנושא תפקידה בלבנון, ובתוך כך מנסה להשתלב ביישוב הסכסוך במזרח התיכון
דרור מרום
הממונה על שוק ההון חתם על הוראות חדשות שמטרתן חיזוק מנגנוני הניהול, הפיקוח והבקרה הפנימיים בגופים מוסדיים - ובמיוחד על ניהול הכספים
יפעת גדות
האם מלח ים עדיף על מלח שולחן בהבט התזונתי?    מה ההבדלים בין שני סוגי המלח?
שרון קביליו
ד"ר יובל אשדת מונה למדען הראשי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il