X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מסקר של משרד הבריאות עולה כי 9.5% מהנהגים שעישנו בנהיגה היו מעורבים בתאונות 1.3% לא נותנים זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה 14.1% מהנהגים היו מעורבים בתאונות לאחר ששתו אלכוהול
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

24% מהנהגים בישראל מעשנים, מתוכם 64% מעשנים בזמן נהיגה. כמו-כן, נמצא קשר אפשרי בין מעורבות נהגים בתאונת דרכים עם נפגעים לבין עישון בזמן נהיגה: 9.5% מהנהגים שעישנו בזמן נהיגה היו מעורבים בתאונות דרכים לעומת 7% מנהגים שלא עישנו בנהיגה. כך עולה מסקר בריאות ונהיגה לאומי בישראל שנערך על-ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, בין השנים 2005-6. הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של 2,766 ישראלים, מתוכם 1,353 נשים ו-1,413 גברים.
7% מהנהגים היו מעורבים כנהגים בתאונת דרכים עם נפגעים ב-10 השנים שקדמו לסקר, כאשר יותר נהגים גברים היו מעורבים בתאונות עם נפגעים (8.6%) לעומת נשים (6.1%).
מנתוני הסקר עולה, כי 41% מהנהגים דיווחו כי יש להם או היו להם אי פעם נקודות על עבירות תנועה. כמו-כן נמצא, כי הישראלים אינם נוהגים לציית לחוקי התנועה: 3.6% ציינו כי הם לעיתים קרובות או תמיד אינם שומרים מרחק מהרכב שלפנים, 16% ציינו כי לפעמים הם מתנהגים כך, 80% לעיתים רחוקות או בכלל לא.
מהממצאים עולה עוד כי 1.3% אינם נותנים זכות קדימה להולכי רגל במעבר חצייה לעיתים קרובות או תמיד, 6% ציינו כי לפעמים הן מתנהגים כך ו-92% לעיתים רחוקות או בכלל לא.
7% נוסעים ברמזור צהוב לעיתים קרובות או תמיד, 30% לפעמים נוסעים כך ו-63% לעיתים רחוקות או בכלל לא. נמצא, כי 9.1% מהנהגים שנסעו באור צהוב היו מעורבים בתאונה.
עוד נמצא, כי 5% מבצעים עקיפה מסוכנת לעיתים קרובות או תמיד, 13% לפעמים ו-82% לעיתים רחוקות או בכלל לא. כמו-כן, נמצא כי 0.5% אינם מצייתים לתמרורים לעיתים קרובות או תמיד, 2.7% לפעמים ו-96.4% לעתים רחוקות או בכלל לא.
אלכוהול - גורם לתאונות
47.3% מקרב הנהגים דיווחו, כי הם שתו משקה אלכוהולי בשנה האחרונה, מתוכם 16% נהגו פחות משעתיים לאחר שתיית משקה אלכוהולי בשנה האחרונה ומתוכם שני שליש עשו זאת בארבעת השבועות האחרונים. נמצא, כי 14.1% מהנהגים היו מעורבים בתאונת דרכים לאחר ששתו אלכוהול לפני נהיגה, לעומת 6.8% מהנהגים שלא שתו.
עוד עולה, כי 58% מהנהגים אינם יודעים כמה יחידות אלכוהול מותר לשתות על-פי החוק לפני נהיגה. 41% ענו כי מותר על-פי חוק לשתות עד 2 יחידות אלכוהול זמן קצר לפני נהיגה.
נייד - מהווה גורם סיכון
51.8% מהנהגים דיווחו על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, 6.7% מהם אינם משתמשים בדיבורית. נמצא, כי 8.9% מהנגים שדיברו בטלפון נייד, כולל עם דיבורית, היו מעורבים בתאונה לעומת 5.6% שלא דיברו בנייד.
עיצרו להתרענן
49.4% מאוכלוסיית הנהגים מבצעים נסיעות ממושכות של שעתיים ויותר. אחוז הגברים הנוהגים לבצע נסיעות ממושכות (58.6%) גבוה יותר מאחוז הנשים (39.8%). מבין אלו שנוהגים בנסיעות ארוכות של מעל שעתיים, 30% אינם עוצרים בדרך-כלל להתרעננות, למרות ההמלצות.
עונש - כמה שיותר חמור
70% מהנהגים סבורים שעונשים עבור עבירות תנועה צריכים להיות חמורים יותר, בעוד ש-12.5% אינם מסכימים לכך.

תאריך:  28/08/2007   |   עודכן:  28/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
סגן הרמטכ"ל בראיון ל"ניו-יורק טיימס": "מאות פעילי חמאס מתאמנים באירן"    "החמאס שיפר את מאגר טילי הנ"ט ומחזיק טילי קטיושה לטווח של 17 ק"מ"
איציק וולף
ועדת הכופר ברשות המיסים מפרסמת את החלטותיה בנוגע ל-72 נישומים שביקשו להמיר את ההליך הפלילי נגדם בכופר כספי    לאישור הכופר זכו אלה שלא היו בעלי הרשעות קודמות בעבירות מס מהותיות
דרור מרום
למרות גידול של 9% בהקף הנכסים המנוהלים על-ידי הגופים המוסדיים בתחומי הפעילות השונים    ההקף הסתכם בכ-472 מיליארד שקל - אך הרווח מהם ירד והסתכם בכ-4 מיליארד שקל
רותי אברהם
ביהמ"ש העליון הקל על תנאי מעצר הבית של השחקן חנן גולדבלט    השופטת ארבל: יכולתו לבצע עבירות מין נשענה על מעמדו האיתן בתחום המשחק
דרור מרום
אומר כי על מערכת החינוך לנצל את התוספות התקציביות המשמעותיות שהקצתה הממשלה כדי להוביל את החינוך לעידן חדש    שרת החינוך דווקא מאיימת בשביתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il