X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההסכם נחתם היום במסגרת הביקור הראשון בישראל של שר תיירות ממדינה זאת משמעות המהלך היא הידוק יחסי התיירות ותאום מיוחד בין הממשלות
▪  ▪  ▪
ההסכם יגדיל התנועה בין המדינות [צילום: משרד התיירות]
אי אטרקטיבי ממול חופי הודו

ישראל וסרי-לנקה, חתמו (יום ד', 29.08.07) על הסכם תיירות ראשון עם סרי-לנקה, יעד תיירות עולמי אטרקטיבי באוקיינוס ההודי, מול חוף הודו.
שרי התיירות, מילינדה מורגודה ויצחק אהרונוביץ', יפעלו לעידוד התיירות בין המדינות "כמקדמת איכות חיים לכל העמים וככוח חיוני בקידום השלום וההבנה הבינלאומית".
במסגרת ההסכם התחייבו השרים לקדם את התיירות בין המדינות, "במטרה לשפר את הכבוד ההדדי והידע על החיים, ההיסטוריה והתרבות של העמים". יתקיימו חילופי משלחות, יועברו חומרים ומידע מקצועי, יקודמו השקעות בתיירות, תהיה הכשרת כוח-אדם ושיתופי פעולה במיזמים שונים ותתבצע פעילות משותפת להגדלת כמות התיירים בין המדינות.
אהרונוביץ' מסר כי "משרד התיירות רואה חשיבות רבה ביצירת קשרים עם מדינות חדשות, הן בכדי לעודד תיירות חדשה לישראל והן בכדי לקדם שיתופי פעולה בתחומים שונים. יצירת קשרי תיירות עם סרי-לנקה תאפשר הגדלת כמות התיירים המגיעים לישראל מאזור שהוא בעל פוטנציאל תיירותי גדול לישראל".
משמעות ההסכם הוא הידוק מהותי של קשרי התיירות והקשרים הכלכליים בין הממשלות, ועידוד ממשלתי של גורמי התיירות בישראל וסרי-לנקה - כולל באמצעים כספיים. ההסכם נחתם במסגרת ביקורו הראשון בישראל של שר התיירות של סרי-לנקה.
השר האורח הגיע לארץ במטרה ללמוד ממשרד התיירות הישראלי על ניהול ושיווק תיירות בזמן משבר. ממשלת סרי-לנקה מעוניינת ללמוד כיצד ניהלה מדינת ישראל את ענף התיירות בתקופת מלחמת לבנון השנייה, שהתרחשה בקיץ 2006. שתי המדינות נמצאות במצב מדיני-ביטחוני דומה. ממשלת סרי-לנקה נאבקת כבר כמה עשורים במורדים הטמילים הדורשים לקבל עצמאות, וישראל מסייעת לסרי-לנקה בייעוץ צבאי ובנשק הכולל מטוסי "כפיר" מעודפי צה"ל וחימוש לכוחות הקרקע.
במהלך הביקור יבקר מורגודה בירושלים, ביד-ושם, ים-המלח, טבריה, חיפה והגליל. בסיורים בצפון יעמוד הביקור בסימן התמודדות ענף התיירות עם נזקי המלחמה ובאתרים נוצריים. יוצגו לו ענף התיירות הישראלי, כיצד התמודד הענף עם משברים שונים ובעת מלחמה ולאחריה, מהות מנגנוני פיצויים לתיירנים ולמיזמים שנפגעו, התמודדות התדמיתית והשיווקית ופיתוח התיירות הכפרית באזורים שונים בישראל.
סרי-לנקה זכתה לעצמאות בשנת 1948 ואוכלוסייתה מונה קרוב ל-20 מיליון נפש. החל מאמצע שנות השמונים מנהל המיעוט הטמילי במדינה מאבק להשגת עצמאות - ועל אף הפסקת האש שהושגה בשנת 2002, ממשיכים הטמילים במאבקם שפוגע קשות בכלכלת המדינה. בסוף דצמבר 2004 נחתה על המדינה הזאת מכה קשה נוספת - גל צונאמי ענק הפיל 31,000 קורבנות בנפש, 6,300 נעדרים ו-443,000חסרי-בית ונזקי רכוש בשווי מוערך של 1.5 מיליארד דולר.
מספר התיירים המגיעים מדי שנה לישראל מסרי-לנקה הינו קטן, ועמד בשנת 2005, שהיוותה שנת שיא לתיירות זו, על 2,420 תיירים. בשנת 2006 נרשמה ירידה קלה, כשמספר התיירים עמד על 2,124.

תאריך:  29/08/2007   |   עודכן:  29/08/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל וסרי-לנקה חתמו על הסכם תיירות ראשון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר הוכנר
יאיר הוכנר היה בהקרנה של הסרט "כשניטשה בכה" ולא ידע אם לצחוק או לבכות    בסופו של דבר העדיף לצחוק מפני שזה הרבה יותר מועיל מסתם לשבת ולסבול כל הסרט
רועי שטיינברג
רועי שטיינברג מודד את המגף ממנו הגיע המטבח האיטלקי של Ernesto ומוצא אותו הולם ביותר – לחיך ולחום אוגוסט כאחד    המנות פשוטות וטובות, המפות איטלקיות למשעי והבעלים עושה שמייח
מערכת PCאון
בחברת Acer מתכוונים לרכוש את חברת Gateway תמורת 710 מיליון דולרים, וכך להפוך לספקית המחשבים האישיים השלישית בגודלה בעולם
הדר פרבר
הסנאטור מאיידהו נעצר בחשד למעשה וולגרי בשירותי מסעדה ציבורית בשדה התעופה הבינלאומי אך אינו מודה באשמה
הדר פרבר
"אל-חיאת" לא הופץ בימים האחרונים לאחר שהעיתון דיווח כי קיצוני סעודי שיחק תפקיד מפתח בחזית אל-קאעידה בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il