החקיקה בכנסת מתמקדת בזמן האחרון בנושא הרכיבה על האופניים. ח"כ דב חנין (חד"ש) מציע בהצעת חוק חדשה לעודד את הרכיבה על האופניים. הצעת החוק מתבססת על ארבעה עקרונות שיגרמו, כך מקווה חנין, ליותר רוכבי אופניים ופחות זיהום וצפיפות הנובעים מריבוי כלי הרכב בישראל.
העיקרון הראשון יחייב רשויות מקומיות להציג תוכניות לפיתוח שבילי אופניים תוך הקצאת תקציבים מיוחדים. לצורך הנושא, החוק יחייב את משרד התחבורה להציג תוכנית לאומית לעידוד השימוש באופנים, כאשר לפי החוק, יקצו רכבת ישראל וחברות האוטובוסים העירוניים מקומות מיוחדים להסעת אופניים. בנוסף, מציע חנין כי החוק יחייב מקומות עבודה ובתי עסק לתגמל עובדים אשר מגיעים לעבודה באופניים דרך החזר הוצאות נסיעה וזיכוי מס.
לפני כשלושה שבועות עברה הצעת החוק של ח"כ גלעד ארדן המחייבת חבישת קסדה בכל רכיבה על אופניים. חנין מתנגד לחוק זה וטוען כי מקום לעודד רכיבה על אופניים בחר המחוקק לסמן ציבור שלם כמטרה ניידת ולחייב אותו להתמגן בקסדה בכל עת ובכל מצב". לכן, הציע בהצעת החוק שהגיש כי החוק החדש יחייב חבישת קסדה במצבים מסוים בהם הסכנה להיפגע ממכת ראש גדולה יותר כגון: רכיבה תחרותית, רכיבת שטח, רכיבה בכבישים בין עירוניים ורכיבה של ילדים מתחת לגיל 14.
חנין, המכהן כיו"ר עמית של השדולה הסביבתית-חברתית בכנסת, סיכם באומרו כי "נסיעה באופניים היא הפתרון הטוב ביותר לתחבורה בתוך הערים. היא נקייה מבחינה סביבתית, בריאה לרוכב, מקילה על עומס התנועה, מקטינה את הצורך בפינוי שטחים לחנייה. לכן חשוב לעודד רכיבה על אופניים וליצור לצורך כך תשתיות מתאימות. ואולם, למרות כל זאת, ממשלת ישראל ורוב העיריות אינן עושות דבר כדי להגביר את השימוש באופניים בערים".