X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנכ"ל רשות שדות התעופה דורש כי השימוע בנושא המלצת הדירקטוריון להדיחו יערך במקום אצל שר התחבורה - "בפני גוף אובייקטיבי ונטול פניות, לאור המעורבות האישית של אנשי משרד התחבורה והעומדים בראשם בניסיון ההדחה הפסול שלו"
▪  ▪  ▪
אופיר: השימוע בפני חשין, דורנר וזיילר [צילום: רשות ש"ת]

מנכ"ל רשות שדות התעופה, האלוף (במיל.) גבי אופיר, דורש משר התחבורה, רב-אלוף (מיל.) שאול מופז, לקיים את השימוע בעניין המלצת דירקטוריון הרשות, בראשות עובדיה עלי, בפני שופט בית המשפט העליון (דימ.), המהווה לדברי אופיר "גוף אובייקטיבי ונטול פניות".
בסביבת אופיר טוענים כי דרישתו עולה מהעובדה כי "משרד התחבורה והעומדים בראשו היו מעורבים אישית בניסיון ההדחה הפסול שלו, וכי משרד התחבורה הינו בעל דין בעתירה לבג"צ שאופיר הגיש - בג"צ אשר מהווה לפי יו"ר מועצת הרשות נדבך מרכזי בטענת חוסר האמון כביכול".
דרישת אופיר מגיעה יממה לאחר שהיחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל הורתה לפתוח בחקירה נגד בכירי רשות שדות התעופה בחשד לקבלת טובות הנאה ואי-סדרים כספיים, בעקבות תלונתו של אופיר. אופיר מציע כי השימוע ייערך בפני השופט (בדימ.) והמשנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון, מישאל חשין, השופטת (דימ.), דליה דורנר, והשופט (דימ.) ונשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, ורדי זיילר.
השימוע בעניין ההדחה ייערך בהמשך להחלטת מועצת רשות שדות התעופה החליטה להדיח המנכ"ל. היא המליצה בפני שר התחבורה על החלפת המנכ"ל גבי אופיר בשל יחסי עבודה לא תקינים עם הדירקטוריון. אופיר ניסה למנוע את "ישיבת ההדחה", ופנה לבית-הדין לעבודה בנושא. הוא נחל הצלחה מסוימת בפנייתו - ובית-הדין קבע כי מועצת המנהלים לא תוכל להדיחו או לקיים לו שימוע - אלא רק לגבש המלצה בנושא החלפתו.
עלי ניסה לשנות את נוהל העסקת קרובים
מועצת המנהלים, בראשות יו"ר בתי-הזיקוק וסגן שר הביטחון לשעבר, קבעה כי ההמלצה להדחת המנכ"ל נובעת מיחסי עבודה לא-תקינים עם הדירקטוריון, הפוגעים בתפקודה של הרשות.
העימות בין עלי לאופיר התגלע על-רקע ניסיונו של עלי לשנות את נוהל העסקת קרובים ברשות. אופיר התנגד לשינוי הנוהל שבוצע על-ידי עלי וביוזמתו - ומאוחר יותר תמך בעמדתו גם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שניהל בדיקה בנושא.
יצוין, כי היחסים בין מופז לאופיר הידרדרו בשנה האחרונה - במיוחד לאחר שאופיר הגיש עתירה נגד רשות שדות התעופה ומופז עצמו, באמצעות פרקליטו, עו"ד אליעד שרגא, בעניין שינוי נוהל מינוי בכירים שנועד לטענתו להכשיר מינויים פוליטיים. מופז היה המטרה גם בניסיון הקודם של אופיר למנוע את כינוס מועצת המנהלים, ולקיים לו שימוע רק לאחר החלפת כל חבריה. אופיר גם פנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה למנוע מהיועץ המשפטי של הרשות, עו"ד אריה שחם, לדון בעניינו עקב העובדה שהוא "נגוע במשוא פנים ובעל אינטרס אישי בהדחתו".
"החלטה שהתקבלה באישון לילה"
אופיר עתר לבג"צ נגד שר התחבורה, שאול מופז, יו"ר מועצת המנהלים ברש"ת, עובדיה עלי, וחברי המועצה. העתירה מתייחסת להחלטת מועצת המנהלים של רש"ת ממאי השנה באשר לביצוע שינויים בנוהל גיוס ובחירת עובדים ברש"ת. "החלטה שהתקבלה במחטף של אישון לילה, שהוביל יו"ר רש"ת, עובדיה עלי",נטען.
עוד נטען בעתירה, כי שינוי הנוהל על-ידי עלי נועד לאפשר "מינויים פוליטיים ומינוי של קרובי משפחה, ומטרתו להחזיר את רש"ת שנים רבות לאחור". אופיר גם הגיש לבית המשפט תביעת לשון הרע בסך מיליון שקל, נגד יועצה המשפטי של רש"ת, עו"ד אריה שחם זו תביעת לשון הרע השנייה בסך מיליון שקל שמגיש השבוע מנכ"ל רש"ת, כחלק מהמאבק נגד הדחתו. אופיר טוען כי עלי "מיומו הראשון בתפקיד פועל להכפשתו של אופיר כדי להביא להדחתו. כל זאת מכיוון שאופיר סירב להתנהג כבובה על חוטים, הרוקדת לפי חלילו של אדונו החדש".
אתמול (יום א', 02.09.07) פורסם כי היחידה לחקירות הונאה במשטרת ישראל, פתחה בחקירה פלילית ברשות שדות התעופה. זאת בהמשך להוראת ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יוחנן דנינו. החקירה מתמקדת באי-סדרים כספיים, והיא החלה בעקבות אי-סדרים ניהוליים וכספיים, שעליהם דיווח אופיר.
החקירה מתמקדת בבדיקה האם קיים היה קשר בין מינויים פוליטיים שבוצעו בשורות הרשות - לבין החריגות הכספיות ואי-הסדרים הכלכליים. נראה כי נחקרים עתה חשדות לגבי בכירים בהנהלת שדה התעופה בן-גוריון. לפני כשבועיים הגיש מנכ"ל הרשות תלונה במשטרה בחשד לאי-סדרים בשורות הרשות. התלונה נבדקה במחלקת התביעות באגף החקירות והמודיעין של המשטרה, וכך נולדו החשדות כלפי בכירים בשדה התעופה בן-גוריון.

תאריך:  03/09/2007   |   עודכן:  03/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גבי אופיר דורש: שימוע בפני שופט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כנופיות בר-און הירשנזנזון ו-
אמיר --- חיפה  |  3/09/07 13:36
 
- עוברים לעורף
הגרועים שבקבע  |  3/09/07 14:42
2
גבי אופיר - חזק ואמץ
איתן  |  3/09/07 14:25
3
משרד התחבורה, עלי ומופז
ערכי  |  3/09/07 14:38
4
נדבקת לכיסא כמו זליכה ?
ומי מינה אותך ?  |  3/09/07 14:49
5
מקרה ברור של תפירת תיק
לשציצים סמי  |  3/09/07 20:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים מסורי
זיאד קסאב, סייען מטולכרם אשר עבד בשירות מדינת ישראל במשך כ-30 שנה, זרוק היום ברחוב עם רעייתו ושמונת ילדיהם    השב"כ: "מר קסאב מטופל זה שנים רבות על-ידי המנהלה הביטחונית לסיוע וזוכה לטיפול צמוד ולהיקפי סיוע משמעותיים ביותר"    מדוע בכל זאת זיאד קסאב ובני משפחתו עדיין ברחוב?
רונן ליבוביץ
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס אמר בוועדה לביקורת המדינה כי בפגישה בינו ובין החשב הכללי באוצר, ירון זליכה סוכם שיועברו לעיונו המסמכים בנושא    מחר תקיים הוועדה לביקורת המדינה דיון בנושא
הדר פרבר
בראד פיט אמר כי השניים מוכנים לילד נוסף    הגיעו לונציה כדי לקדם את הסרט החדש על ג'סי ג'יימס
עידן יוסף
עמותת אומ"ץ תובעת משר האוצר לבטל את החלטתו להדיח ממשרתו את החשב הכללי    במכתב לרוני בר-און נכתב כי אין מאחורי ההחלטה דבר זולת רצון להיפרע מעובד ציבור נאמן וישר-דרך
שרון קביליו
המכון לקידום החרש מציע לרכישה מארז אגרות שנה טובה בשפת הסימנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il