X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט הורה לחברת רם-דר בבעלות ח"כ לשעבר שירי ויצמן להשיב לסופר גז חצי מיליון שקלים על הפרת חוזה השופט: לא נראה כי הפרויקט יושלם
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר הכנסת]

בית משפט השלום הורה (יום ד', 29.08.07) לחברת בניה רם-דר בבעלותו של ח"כ לשעבר שירי ויצמן לשלם חצי מיליון שקלים לסופרגז, החזר כספי השקעתה בדירות "על הנייר" שבסופו של דבר לא נבנו. השופט קבע כי אי הקמתם של שלושה מגדלים מתוך פרויקט של 5 "מגדלי הפארק" בבאר שבע, מהווה הפרת חוזה מצידה של חברת הבניה. בהחלטה הביע השופט ספק אם היו בידי שירי ויצמן היתרי בניה כחוק עבור הפרויקט, בעת חתימת החוזה בין סופר גז לחברת רם-דר.
החוזה המדובר, בין רם-דר לבין סופרגז נחתם בשנת 1999 ועניינו התחייבות סופרגז להתקין ב-530 דירות בפרויקט המגדלים של רם-דר צוברי גז לאספקת גז. עד לשנת 2005 נבנו רק שני מגדלים מתוך החמישה. סופרגז פנתה לחברת רם-דר וביקשה את החזר כספיה המושקעים בדירות שלא נבנו, אך ויצמן סירב לבקשה. החברה פנתה בתביעה לבית המשפט בטענה כי מאז תחילת הפרויקט, כחמש שנים, עבר זמן סביר וכי לא נראה כי הדירות ייבנו בעתיד.
שופט בית משפט השלום בבאר שבע גדליה טהר לב קיבל את דרישתה של סופר גז באמצעות בא כוחה עו"ד דוד קוגן והורה לרם-דר שיוצגה על-ידי עו"ד ג. שפסלס, להשיב כחצי מיליון שקלים לסופרגז. השופט כתב "מאז נחתם החוזה בין סופר גז לרם-דר נבנו שני מגדלי דירות מתוך חמישה ובהם 204 יחידות דיור במקום 530. אין כל אינדיקציה שרם דר מתכוונת להמשיך בבנית יתר 326 הדירות בפרויקט.".
השופט הדגיש בהחלטה כי בין היתר התעורר בו הספק "אם בזמן החתימה על החוזה, רם דר קיבלה את כל ההיתרים הדרושים לבניה כדין כפי הצהרתה בסעיף 2 לחוזה. זאת נוכח סעיף 1.5 לתצהיר המקורי שנתן מר שירי שכל כוונתו בתצהירו המקורי היתה כי בהיות רם-דר הקבלן המבצע ולא בעלת הזכויות בקרקע לא היה זה מתפקידה להשיג את היתר הבניה לפרויקט".
עסקת קומבינציה
השופט ציין בהחלטה כי בהעדרו של מועד סיום הפרויקט בחוזה על בית המשפט להשלים. "על בית המשפט לבחון 'אם חלף זמן סביר' לבניית 326 הדירות אשר גם עבורן שילמה סופרגז 350$ בשקלים ליחידה". כמו כן שאל השופט, "היעלה על הדעת שבתום חמש שנים עד להגשת התביעה ושש וחצי שנים עד לשמיעת ההוכחות כספה של סופרגז עוד יישמר בידי רם-דר בלא שרם-דר תוכל להצביע על כל כוונה להוציא אל הפועל את התוכנית לבניית עוד שלושה מגדלי דירות?"
לדבריו, "רם דר היא גם הקבלן המבצע וגם חברת-הבת של החברה אשר רכשה את הזכויות במקרקעין הרלוונטיים בעסקת קומבינציה. בעסקת הקומבינציה התחייבה חברת האם לבנות את 530 הדירות נשוא הפרויקט בתוך חמש שנים מיום קבלת היתר הבניה הראשון. ודוק: בסעיף 2 לחוזה הצהירה רם דר שהיא קיבלה את כל ההיתרים הדרושים לבניית הפרויקט. רם דר עשתה חשבונות למיניהם כדי למדוד את הזמן הסביר להקמת 530 יחידות הדיור. התוצאות נעו בין 11 שנה ל - 353 שנים".
"זהו חישוב מתמטי תלוש מן הציפיה הכלכלית האובייקטיבית אשר ביסוד החוזה", הדגיש השופט. לדבריו סופרגז ביטלה "בדין" את החלק הרלוונטי בחוזה עם רם-דר, ותבעה את השבת החלק היחסי מן התמורה אשר שילמה לרם דר. "דין התביעה להתקבל ועל כן יש לחייב את רמ-דר לשלם סך של 496,335 שקלים שישאו הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה 21.2.05 ועד התשלום המלא בפועל וגם הוצאות המשפט בסך 14 אלף שקלים ושכר טירחת עורך דין בסך 28,325 שקלים".

בית משפט השלום באר שבע א 001508/05
תאריך:  03/09/2007   |   עודכן:  03/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המגדלים" של שירי ויצמן ללא היתר בניה?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נשאר ח"כ מהשמאל שלא גנב?
שואל   |  3/09/07 15:05
2
ויצמן שירי
באר-שבעי  |  3/09/07 21:57
3
שירי ויצמן
אסיר ציון  |  4/09/07 05:12
4
ויצמן שירי
יודע  |  4/09/07 08:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה: למרות הירידה בייצוא המלוטש בחודש האחרון - עקב חופשת הקיץ - חלה עלייה של כ-5.6% בייצוא המלוטש השנתי ועלייה בייבוא וייצוא הגלם
עידן יוסף
את ראש השנה צפוי מנהל תחנת הרדיו החרדית הפיראטית "כל האמת", שמואל בן-עטר, לבלות בכלא    בשס זועמים איך קורה כזאת דווקא בשעה שהמופקד על משרד התקשורת הוא שר מטעמה
איציק וולף
אשכנזי הציג בפני פורום מטכ"ל את עיקרי התוכנית הרב שנתית להיערכות צה"ל    מעיקריה: רכישת טנקים ונגמ"שים ורכישת אמצעים ללוחמה בים ובאוויר
אופירה אסייג, אור שפונדר
סאגת גיא לוי ומכבי ת"א מגיעה הבוקר לסיומה עם ההודעה של גיא לוי לראשי מכבי: "אני לא מתכוון להתפטר מנבחרת ישראל". גיא לוי אישר ל-ONE את הדברים
יפעת גדות
מחקרים מראים כי אפשר 'לקצץ' את הכולסטרול 'הרע' בכ-10% עד 20% על-ידי שינוי התזונה    כיצד נדע אלו מזונות שומרים על רמות כולסטרול נמוכות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il