שר התחבורה וסגן ראש-הממשלה, שאול מופז, החליט (יום ו', 7.9.07), להדיח את מנכ"ל רשות שדות-התעופה, גבי אופיר. אופיר שוקל את צעדיו. האפשרויות העומדות בפניו הן פניייה לבג"צ נגד פיטוריו או פנייה למבקר המדינה כזכאי להגנה מתוקף היותו חושף שחיתות.
מועצת רשות שדות התעופה החליטה למנות את שמוליק קנדל לממלא-מקום המנכ"ל. קנדל, הוא טייס מסוקים שכיהן עד כה כסמנכ"ל הנדסה ברשות. כניסתו של קנדל לתפקיד מתחילה מהיום עם הדחתו של אופיר מהתפקיד על-ידי מופז.
שר-התחבורה והבטיחות בדרכים קיבל בכך את המלצתה של מועצת הרשות, שהתקבלה בשל יחסים עכורים בין אופיר להנהלת רשות שדות-התעופה ולמועצת המנהלים שלה. השר מופז ימנה ועדה לבדיקת יחסי-העבודה ברשות.
ביום שלישי השבוע נערך שימוע לאופיר אצל מופז, שנמשך כשלוש שעות, אך השר החליט שלא להחליט - אלא לדון בנושא בין השאר עם יועצים משפטיים.
מופז קיים את השימוע בעניין המלצת דירקטוריון הרשות, בראשות עובדיה עלי, ולא בפני שופט בית המשפט העליון (בדימ.), כבקשת אופיר, על-רקע רצונו כי גורלו המקצועי ייקבע על-ידי "גוף אובייקטיבי ונטול פניות".
השימוע בעניין ההדחה נערך בהמשך להחלטת מועצת רשות שדות התעופה, להדיח את המנכ"ל. היא המליצה בפני שר התחבורה על החלפת אופיר בשל יחסי עבודה לא תקינים עם הדירקטוריון. אופיר ניסה למנוע את "ישיבת ההדחה", ופנה לבית-הדין לעבודה בנושא. הוא נחל הצלחה מסוימת בפנייתו - ובית-הדין קבע כי מועצת המנהלים לא תוכל להדיחו או לקיים לו שימוע - אלא רק לגבש המלצה בנושא החלפתו.
מועצת המנהלים קבעה, כי ההמלצה להדחת המנכ"ל נובעת מיחסי העבודה הלא-תקינים הפוגעים בתפקודה של הרשות. העימות בין עלי לאופיר התגלע על-רקע ניסיונו של עלי לשנות את נוהל העסקת קרובים ברשות. אופיר התנגד לשינוי הנוהל שבוצע על-ידי עלי וביוזמתו - ומאוחר יותר תמך בעמדתו גם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שניהל בדיקה בנושא.
בסביבת אופיר טוענים כי גם משרד התחבורה והעומדים בראש מעורבים אישית בניסיון ההדחה הפסול שלו, וכי משרד התחבורה הינו בעל דין בעתירה לבג"צ שאופיר הגיש - בג"צ אשר מהווה לפי יו"ר מועצת הרשות "נדבך מרכזי בטענת חוסר האמון כביכול".
יצוין, כי היחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל הורתה לפתוח בחקירה נגד בכירי רשות שדות התעופה בחשד לקבלת טובות הנאה ואי-סדרים כספיים, בעקבות תלונתו של אופיר.
היחסים בין מופז לאופיר הידרדרו בשנה האחרונה - במיוחד לאחר שאופיר הגיש עתירה נגד רשות שדות התעופה ומופז עצמו, באמצעות פרקליטו, עו"ד אליעד שרגא, בעניין שינוי נוהל מינוי בכירים שנועד לטענתו להכשיר מינויים פוליטיים. מופז היה המטרה גם בניסיון הקודם של אופיר למנוע את כינוס מועצת המנהלים, ולקיים לו שימוע רק לאחר החלפת כל חבריה.
אופיר עתר לבג"צ נגד השר מופז, על-רקע החלטת מועצת המנהלים של רש"ת ממאי השנה באשר לביצוע שינויים בנוהל גיוס ובחירת עובדים ברש"ת. "החלטה שהתקבלה במחטף של אישון לילה, שהוביל יו"ר רש"ת, עובדיה עלי", נטען. עוד נטען בעתירה, כי שינוי הנוהל על-ידי עלי נועד לאפשר "מינויים פוליטיים ומינוי של קרובי משפחה, ומטרתו להחזיר את רש"ת שנים רבות לאחור".
הוא אף הגיש תלונה במשטרה בחשד לאי-סדרים בשורות הרשות. התלונה נבדקה במחלקת התביעות באגף החקירות והמודיעין של המשטרה, וכך נולדו החשדות כלפי בכירים בשדה התעופה בן-גוריון.