X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משבר חברת הבנייה חפציבה תפס את הכותרות של חודש אוגוסט שמה של החברה נמצא במקום הראשון מבין כל החברות בישראל ושמו של המנהל הנמלט של החברה, בועז יונה, הוזכר הכי הרבה פעמים בכותרות והדיח את גאידמק מן המקום הראשון
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

המשבר שנגרם כתוצאה מקריסת חברת הבנייה 'חפציבה' והמצוד אחרי מנהלה, בועז יונה, היו בראש הכותרות התקשורתיות של חודש אוגוסט. כך מדווחת חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" מבית "יפעת", המציגה את הדרוג החודשי העוקב אחר אזכור החברות הגדולות במשק בכותרות העיתונות היומית.
בראש רשימת החברות בכותרות החודש מובילה חפציבה, בהפרש ניכר מיתר החברות ברשימה ופי חמש יותר פעמים מהחברה הבאה אחריה ברשימה. הכותרות עסקו בקריסת חברת הנדל"ן שהיתה השישית בגודלה בארץ, בהקף חובותיה ובאלפי רוכשי הדירות שנותרו מול שוקת שבורה.
במקום השני ברשימה עומד בנק לאומי, בין היתר גם בהקשר לקריסת חפציבה וחוב העתק האישי של בועז יונה לבנק. הבנק הוזכר גם בהקשר לפרישתו של יונה פוגל לפז ורווחי הענק של הבנק ברבעון האחרון.
גם המקום השלישי ברשימה, בנק הפועלים, אוזכר לגבי חובות לקוחותיו מחברת חפציבה בסך 350 מיליון ש"ח, וקריסת "המכרז של המדינה". איזכור שלילי נוסף היה המהפך בעקיפת בנק לאומי את הפועלים, שכבר אינו הבנק הגדול במדינה. בנוסף הוזכר הבנק בהקשר לרווח הענק ברבעון האחרון והדיבידנד שהוא צפוי לחלק.
במקום הרביעי ברשימה מצויה חברת בזק, ובנק המזרחי נמצא במקום החמישי. החודש באופן לא שגרתי נכנסות גם שלוש חברות הסלולר לטבלת המובילים בכותרות. פרטנר במקום השישי עם 65 כותרות מוזכרת בהקשר לזינוק בהכנסות, מצנח הזהב שהוענק לעמיקם כהן המנכ"ל הקודם וייקור תעריפים. סלקום במקום השמיני עם 63 כותרות שעסקו בתוכנית חיוב חדשה: לפי שניות ולא לפי יחידות זמן, זינוק של 48% ברווח הנקי ברבעון השני, ושת"פ שיווקי עם אי.די.בי - שיווק מכשירי טוקמן בשופרסל. פלאפון ממוקמת החודש במקום התשיעי עם 57 כותרות בעקבות הקמפיין עם המיליארדר ארקדי גאידמק והודעה על שינוי במבנה החשבון בתוך חצי שנה.
מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, נתי יעקובי, ציין במיוחד את מסע הפרסום של חברת פלאפון כדוגמה למינוף חיובי של יחסי ציבור. "הקמפיין עם גאידמק הוא דוגמא מצוינת למינוף יחסי ציבור על-ידי קמפיין פרסום, שכן כ-40% מהכותרות החיוביות שקיבלה פלאפון החודש היו בנוגע לעניין זה", ציין.

בועז יונה עקף את גאידמק

את רשימת האישים המוזכרים ביותר בתקשורת במהלך חודש אוגוסט מוביל, כצפוי, בועז יונה, בכותרות על קריסת חפציבה, על היעלמותו המתוקשרת ועל תפיסתו המתוקשרת לא פחות.
יונה עקף החודש את השיאן התמידי בכותרות, המיליארדר ארקדי גאידמק, שנמצא החודש רק במקום השני עם קמפיין "פלאפון" שנזכר לעיל ורכישת בית החולים "ביקור חולים" מחד, ו-ווילי פוד, מאידך.
אביו של בועז יונה, מרדכי יונה, תופס את המקום השלישי ברשימת האישים המוזכרים בכותרות עם ירידתו לטמיון של מפעל חייו וחקירתו בחשד למעורבות במעשי מרמה והונאה שהובילו לקריסת חפציבה.
יצחק תשובה, שזכה לתואר האיש המשפיע ביותר בכלכלה הישראלית על-ידי מגזין דה מארקר, נמצא במקום הרביעי ברשימה, עם פרויקט חדש בסין ומינוי מנכ"ל חדש לדלק אנרגיה.
יעקב שחר סוגר את הרשימה עם פתיחת העונה החדשה כנשיא מכבי חיפה והכישלונות של מכבי חיפה במחזורים הראשונים של העונה.
הדרוג של חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" כולל ניתוח הופעות כל החברות המסחריות בכותרות וכותרות המשנה של העיתונות היומית החילונית והדתית. הדרוג אינו כולל גופי שידור וחברות ממשלתיות.

תאריך:  09/09/2007   |   עודכן:  09/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בועז יונה  מרדכי יונה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר 'חפציבה' תפס את הכותרות באוגוסט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
זו הכותרת שניתנה לרגל יום הכלבת העולמי שמצוין ברחבי הארץ והעולם    6 מקרים של כלבת התגלו באזור הצפון מתחילת 2007    בין השנים 1957-1948 מתו בישראל 23 בני אדם מכלבת
יפעת גדות
לאחר שנלקחו בחשבון גורמים כמו עוני ומצבים בריאותיים אחרים, החוקרים גילו כי לדיכאון היתה ההשפעה הגדולה ביותר על החמרת המצב הבריאותי
עידן יוסף
בקהילה הקונסרבטיבית מנסים להחזיר יהודים למסורת, ומנסים למכור מקום בבית התפילה באתר המכירות eBay במחיר "שווה לכל נפש"    איש לא "קופץ על המציאה" - משום מה...
איריס פרחי
שב ארצה דרך נמל חיפה ועבר במסלול הירוק    כשנבדק אקראית גילו המוכסים במזוודתו סיגריות ומשקאות חריפים מעבר לכמות המותרת    תביעתו נדחתה
איריס פרחי
זכתה במכרז לרכישת מגרש ולאחר שאיחרה בתשלום הוצאות פיתוח, ביטל מינהל מקרקעי ישראל את העסקה וחילט פיקדון    בית משפט חייב להחזיר מחציתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il