המשבר שנגרם כתוצאה מקריסת חברת הבנייה 'חפציבה' והמצוד אחרי מנהלה, בועז יונה, היו בראש הכותרות התקשורתיות של חודש אוגוסט. כך מדווחת חברת "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים" מבית "יפעת", המציגה את הדרוג החודשי העוקב אחר אזכור החברות הגדולות במשק בכותרות העיתונות היומית.
בראש רשימת החברות בכותרות החודש מובילה חפציבה, בהפרש ניכר מיתר החברות ברשימה ופי חמש יותר פעמים מהחברה הבאה אחריה ברשימה. הכותרות עסקו בקריסת חברת הנדל"ן שהיתה השישית בגודלה בארץ, בהקף חובותיה ובאלפי רוכשי הדירות שנותרו מול שוקת שבורה.
במקום השני ברשימה עומד בנק לאומי, בין היתר גם בהקשר לקריסת חפציבה וחוב העתק האישי של בועז יונה לבנק. הבנק הוזכר גם בהקשר לפרישתו של יונה פוגל לפז ורווחי הענק של הבנק ברבעון האחרון.
גם המקום השלישי ברשימה, בנק הפועלים, אוזכר לגבי חובות לקוחותיו מחברת חפציבה בסך 350 מיליון ש"ח, וקריסת "המכרז של המדינה". איזכור שלילי נוסף היה המהפך בעקיפת בנק לאומי את הפועלים, שכבר אינו הבנק הגדול במדינה. בנוסף הוזכר הבנק בהקשר לרווח הענק ברבעון האחרון והדיבידנד שהוא צפוי לחלק.
במקום הרביעי ברשימה מצויה חברת בזק, ובנק המזרחי נמצא במקום החמישי. החודש באופן לא שגרתי נכנסות גם שלוש חברות הסלולר לטבלת המובילים בכותרות. פרטנר במקום השישי עם 65 כותרות מוזכרת בהקשר לזינוק בהכנסות, מצנח הזהב שהוענק לעמיקם כהן המנכ"ל הקודם וייקור תעריפים. סלקום במקום השמיני עם 63 כותרות שעסקו בתוכנית חיוב חדשה: לפי שניות ולא לפי יחידות זמן, זינוק של 48% ברווח הנקי ברבעון השני, ושת"פ שיווקי עם אי.די.בי - שיווק מכשירי טוקמן בשופרסל. פלאפון ממוקמת החודש במקום התשיעי עם 57 כותרות בעקבות הקמפיין עם המיליארדר ארקדי גאידמק והודעה על שינוי במבנה החשבון בתוך חצי שנה.
מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה מתקדמים, נתי יעקובי, ציין במיוחד את מסע הפרסום של חברת פלאפון כדוגמה למינוף חיובי של יחסי ציבור. "הקמפיין עם גאידמק הוא דוגמא מצוינת למינוף יחסי ציבור על-ידי קמפיין פרסום, שכן כ-40% מהכותרות החיוביות שקיבלה פלאפון החודש היו בנוגע לעניין זה", ציין.