X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא התאחדות התעשיינים ייפגש מחר בבריסל עם ראשי נציבות האיחוד ויבקש לשתף פעולה כדי להילחם בייבוא מסין ולהקל על תעשיות התעופה והחלל של ישראל להשתלב בתוכנית המו"פ האירופית ל-7 השנים הקרובות יבקש להגדיל ההשקעות האירופאיות בישראל פי 10
▪  ▪  ▪
מאזן שלילי של 1.6 מיליארד דולר בין ישראל לאיחוד

יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, יפעל השבוע להעמקת היחסים הכלכליים בין ישראל לאיחוד האירופאי. הוא יבקר השבוע בבריסל, במשלחת שישתתף בה גם נשיא לשכת המסחר ישראל-האיחוד האירופאי, גד פרופר.
השניים ייפגשו עם ראשי נציבות האיחוד האירופאי, ויבקשו שאירופה תגדיל את ההשקעות שלה בישראל פי 10 - ותנסה להשתוות להקף ההשקעות האמריקניות בישראל. ההשקעות האירופאיות בארץ הן בהקף של פחות מ-10% מסך ההשקעות הזרות בישראל, שהסתכמו אשתקד בכ-14 מיליארד דולר. ההשקעות האמריקניות בארץ מהוות כ-90% מהסך הכולל של ההשקעות הזרות בישראל.
ברוש יציע לראשי הנציבות לשתף פעולה כדי להילחם בייבוא בהיצף מסין, באמצעות החלפת מידע בין האירגונים, שכן לדעתו חובת ההוכחה על היצף מוטלת על הצד הנפגע. המשלחת תפעל להקל על תעשיות התעופה והחלל של ישראל להשתלב בתוכנית המו"פ האירופית ל-7 השנים הקרובות (תוכנית המסגרת ה-7), שתקציבה עומד על 50 מיליארד אירו. מתוכם יוכלו התעשיה ומוסדות המחקר והאקדמיה בישראל להנות באופן ישיר ממענקי מחקר של כ-700 מיליון אירו.
ישראל תבקש מראשי הנציבות לבצע תיקון חד-פעמי או הדרגתי בשיעורי ההטבות בתחום המזון והחקלאות - ובכך להשוות את רמת החשיפה באירופה לרמה הקיימת בישראל בתחומים אלו. ביקור יהיה ניסיון להגיע עם האירופאים להסכם הכרה הדדית בנושא רכש אלקטרוני - דבר שיקל על חברות ישראליות להשתתף במכרזים ציבוריים.
ישראל תרצה לקבל מהאירופאים מעמד של "חברה מועדפת", מבחינת ביטחון המוצרים, זאת בעקבות העובדה כי עקב האיום הביטחוני הגובר בעולם הותקנו תקנות המחמירות על הייבוא לאירופה. המטרה היא שהנציבות תשתף פעולה עם הסקטור העסקי הישראלי והפלשתיני, במטרה לייצב את היחסים הכלכליים באזור, זאת באמצעות פעולות ממוקדות שיבוצעו מהסקטור העסקי משני הצדדים.
ברוש יפעל גם להעניק לסקטור הפרטי הישראלי מעמד באיחוד הדומה לזה של הסקטור הפרטי האירופאי. המשמעות היא לאפשר נגישות לתוכניות אירופאיות ולחברות בגופים באירופה שעד היום היו סגורים לחברות ישראליות. האיחוד מעניק היום לישראל רק מעמד של מדינה "שכנה" במסגרת מדיניות השכנות של האיחוד. שידרוג המעמד יביא לכך שתוכניות וגופים שעד היום לא היו פתוחים לחברות ישראליות, ייפתחו עבורן. יתקיים דיון גם בהתאמת הסביבה העסקית הישראלית בתחומי הרגולציה והתקינה לכללים האירופאיים, ויטופלו בעיות פרטניות של הייצוא הישראלי, תוך השתלבות ישראל במרחב הכלכלי האירופי.
המשלת תיפגש עם סגן נשיא הנציבות והנציב לענייני עסקים ותעשיה, עם האחראית על קשרי החוץ, הנציב לענייני תעסוקה ונושאים חברתיים, הנציב לענייני חינוך והכשרה מקצועית, עם נשיא התאחדות התעשיינים הבלגית, עם מזכ"ל ארגון המעסיקים האירופי הכולל 39 ארגונים כלכליים מ-33 מדינות, עם האחראי על תוכנית המו"פ של האיחוד האירופי, וכן עם 10 חברי פרלמנט אירופאיים, המוגדרים כ"ידידי ישראל".
מאזן הסחר השלילי בין ישראל לאיחוד האירופאי יקטן השנה בכ-20%, ויגיע לכ-3.4 מיליארד דולר. במחצית הראשונה של 2007 הסתכם הייצוא של ישראל (ללא יהלומים) לאיחוד האירופאי ב-6.05 מיליארד דולר ואילו הייבוא ללא יהלומים מאירופה הגיע ל-7.66 מיליארד דולר - דהיינו מאזן שלילי של 1.6 מיליארד דולר.

תאריך:  09/09/2007   |   עודכן:  09/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעשיינים מעמיקים השת"פ עם האיחוד האירופי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עסקת אחוזים לפי 44% עם מנחמוב    תבנה מגדל בן 36 קומות    300 דירות ובניין משרדים
איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמר בדיוני ועדת וינוגרד כי הופתע לגלות ביום הראשון של המלחמה שראש הממשלה לא גייס מילואים וכי לא ברור לו בכלל מה צריך להיות שלב הלחימה הבא    "ההחלטה לצאת למלחמה הייתה חפוזה"
עידן יוסף
השקיעה כ-4 מיליון דולר בתשתית ופיתוח    הממשק החדש דומה לממשק תוכנת דואר אלקטרוני דסקטופית (desktop) כמו אאוטלוק    שדרוג הממשק נעשה באמצעות שימוש בטכנולוגיית ajax
אלעזר לוין
העסקה - סימן נוסף לעלייה החדה בדמי השכירות למשרדים
דרור מרום
משרד התמ"ת והאוצר יקצו 15 מיליון שקל למימון הפרויקט    ימוקם בצמוד לאוניברסיטת באר-שבע, על שטח של 60,000 מ"ר בשלב ההתחלתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il