X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועד למניעת הרס העתיקות בהר הבית וקבוצה של ארכיאולוגים ואנשי רוח נוספים עתרו לבג"צ על-מנת לחייב את המדינה ואת הוואקף להפסיק לאלתר את עבודות החפירה במתחם הר הבית
▪  ▪  ▪
[צילום: צחי צוויג]

הוועד למניעת הרס העתיקות בהר הבית וקבוצה של ארכיאולוגים ידועי שם, אלופים במילואים, אנשי רוח ומשפטנים עתרו (יום א', 9.9.07) לבג"צ לחייב את רשויות השלטון והוואקף המוסלמי להפסיק לאלתר את כל עבודות החפירה שמבצע הוואקף לצורך הקמת תשתיות החשמל במסגד אל-אקצה.
העותרים טוענים, באמצעות עורכי הדין יצחק מירון, דניאל פדר, ברק בר-שלום וישראל כספי, כי הוואקף מפעיל טרקטור בשטח שמצפון וממזרח לרמה של הר הבית, עד למסגד אל-אקצה ולמבנה כיפת הסלע, העומד במקום שבו עמד בית המקדש. הטרקטור חופר תעלה שאורכה כ-500 מטר, רוחבה כמטר ועומקה עד מטר וחצי, וכמות העפר האדירה שהוצאה מהאדמה כ-400 טונות עפר רוויה בממצאים ארכיאולוגיים מתקופות שונות, לרבות מימי בית ראשון ושני, שערכם התרבותי והארכיאולוגי לא יסולא בפז.
בעתירה נטען עוד כי הוואקף המוסלמי מבצע את העבודות בהר הבית בעידוד התנועה האיסלאמית "שמנסה להעלים ולטשטש כל ממצא שיש בו כדי לבסס זיקה יהודית למקום, ובכך להפוך את מתחם הר הבית למקום בעל זיקה וחזקה מוסלמית בלעדית". לדברי העותרים, הוואקף המוסלמי ממשיך להתעלם מהוראות החוק, שלשיטתו המוצהרת הוא אינו כפוף להן, והוא ממשיך לעשות במתחם הר הבית כבתוך שלו, תוך גרימת נזקים בלתי הפיכים לעתיקות הר הבית. העותרים מאשימים את רשויות השלטון, ובכללן רשויות הפיקוח והאכיפה, כי אינם ממלאים אחר ההתחייבות המפורשת שנתנו בעבר לבג"צ ונמנעים מלהפעיל את הסמכויות שהוענקו להם בחוק כדי לאכוף את חוקי התכנון והבנייה וחוקי הארכיאולוגיה וכי במחדליהם "הם נותנים ידיהם להמשך העבירות ולהרס העתיקות. בעתירה נטען כי כי לחפות על מחדליהם ואוזלת ידיהם באי אכיפת החוק ובניסיון להסתיר מעיני הציבור את היקף הנזקים לעתיקות הר הבית, החליטו הרשויות לסגור את מתחם הר הבית לסיקור תקשורתי באופן גורף ומוחלט.
בעתירה צויין כי החפירות גורמות נזק בלתי הפיך לעתיקות ולממצאים ארכיאולוגיים בעלי חשיבות ראשונה במעלה, ומבוצעות שלא כחוק ובלא שניתנו להן האישורים וההיתרים הדרושים.
העותרים דורשים לפתוח את הר הבית לסיקור כלי התקשורת כדי להבטיח את זכות הציבור לדעת על העבודות המתבצעות במתחם הר הבית ועל הנזק הנגרם לעתיקות, שהינם "נכס צאן וברזל ונכס תרבות ראשון במעלה לכל העמים והעדות ולעם היהודי בפרט", כלשון העותרים.
בג"צ גם מתבקש לתת צו ביניים דחוף, שיפסיק יופסק לאלתר את השימוש בטרקטורים ובכלים מכנים כבדים במסגרת עבודות החפירה, וכן למנוע כל עבודה בשעות החשיכה.
העתירה מופנית נגד ראש הממשלה, השרים לביטחון פנים, משפטים, תרבות מדע וספורט, חינוך ודתות, היועץ המשפטי לממשלה, המשטרה, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים ומנהל רשות העתיקות, וכן נגד הוואקף. הוועד למניעת הרס העתיקות בהר הבית העומד בראש העותרים, הוא גוף א-פוליטי שעימו נמנים בין השאר שני נשיאים (בדימ.) של בית המשפט העליון, מאיר שמגר ומשה לנדוי.
רוב העותרים האחרים הם חברי הוועד למניעת הרס עתיקות הר הבית, ובהם הסופר א.ב. יהושע, מלקולם הונליין, שהוא סגן נשיא ועידת הנשיאים של יהודי ארצות הברית, הפרופסורים לארכיאולוגיה אפרים שטרן, עמי מזר, אהוד נצר, ישראל פינקלשטיין, משה כוכבי, גבי ברקאי ואילת מזר, האלופים במילואים שלמה להט, צבי זמיר, יצחק חופי, יורם יאיר, גיורא איילנד, וד"ר עו"ד שמואל ברקוביץ שחיבר ספר על הר הבית.

הוואקף חופר באמצעות כלים כבדים במקום הרגיש
אבנים בעלי סיתות ארכיטקטוני שהוצאו על ידי הוואקף במהלך החפירות
אנשי הוואקף מבקשים שלא לצלם את העבודות. בצד ניתן לראות שוטרים ישראלים יושבים בחוסר מעש
תאריך:  10/09/2007   |   עודכן:  10/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה להפסקת עבודות הוואקף בהר הבית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הרס העתיקות בהר הבית ?
יהודי גאה,  |  10/09/07 10:17
2
פירות טובים למיזוג מירון-מלצרן
משפטן תל אביבי  |  10/09/07 11:12
3
כל כך הרבה אחמי"ם וכלום ??
שולי   |  10/09/07 12:20
4
ללייצנית ביהמ"ש העליון-בייניש
א.  |  10/09/07 13:26
5
קשה להניח שבג"ץ ייענה לעתירה
צפנת פענח, סדום  |  10/09/07 14:57
6
אין גבול לאטימות לב "מנהיגינו" ל"ת
הניה  |  10/09/07 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מפקד חיל האוויר, אלוף אליעזר שקדי, החליט כי שני קצינים יינזפו וקידומם יעוכב בארבע שנים בעקבות מותו של איתי שרון ז"ל, חניך בגיבוש לקורס טיס, באוגוסט 2006
י. דחוח-הלוי, איציק וולף
ראש הממשלה הבטיח לנשיא הרשות הפלשתינית לשחרר אסירי פתח נוספים כמחווה לקראת הרמדאן    שרי שס: נתנגד לשחרור כשיעלה להצבעה בממשלה
עומר כרמון
שחקנית הקולנוע האמריקנית כריסטינה ריצ'י לא הבינה מדוע התנפלו עליה צלמי הפפראצי    זה מה שקורה כשהפטמה שלך בורחת מהשמלה    הצילומים מצורפים
מראינה בננסון
צלבי קרס תופסים תמיד את עם ישראל בקישקעס, אבל הדיווח של ערוץ 10, על סרטון ניאו-נאצי מקומי, איבד גובה במהירות
משה ריינפלד
בפסק הדין כותבת השופטת הורוביץ, כי העובדות שנטענו בכתב האישום, הוכחו בעדותו המהימנה של המתלונן, הנתמכת במידת מה בעדותו של הפסיכולוג במשטרה שהיתה עקלקלה ובלתי מהימנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il