X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בלעדי: הפרויקט העיקרי - מיתחם בן 45 דונם בשכונת פיפרה בבוקרשט, לבנית 1,000 דירות ויותר 3 חברי פרלמנט רומנים הגישו הצעת חוק: אם יוכח שהרכוש נרכש בכספים שהוציא מישראל במרמה - יחולט הרכוש, והתמורה תועבר לנפגעי חפציבה
▪  ▪  ▪

בועז יונה תיכנן לבנות, לבדו או עם שותפים, כ -1,200 יחידות דיור, ואולי יותר, ברומניה - מסר היום (10.9.09) ל-Nfc יזם ישראלי הפעיל במדינה זו ומכיראת עסקיו של יונה. היזם אמר כי יונה הקים אשתקד חברה רומנית, שקנתה מפרטיים מיתחם בן 45 דונם בפיפרה, שכונת מגורי יוקרה בבירה בוקרשט. העיריה מאשרת בניה לפי 250%, כך ניתן לבנות על המיתחם כ-1,100 דירות.
בנוסף, רכש בועז יונה, באמצעות חברה רומנית אחרת, מיתחם בן כ-40 דונם בעיר קרוביאנקה. הוא תיכנן לבנות במקום כ-200 קוטג'ים. עתה , לאחר מעצרו, עומדות כמובן כל התוכניות הללו בספק.
המקור אמר ל-Nfc כי למיטב ידיעתו, ליונה שני מגרשים נוספים לבניה בבוקרשט. לדברי היזם הישראלי, יונה תיכנן לבנות ברומניה רק למגורים, ולא ידוע על פעילות או תיכנון שלו בתחום הנכסים המניבים.
על-פי פירסום קודם ב-NFC, אחת החברות הרומניות של יונה קרויה JBNS, וההשערה היא כי מדובר בראשי התיבות "יונה בועז נרקיס שלי". נרקיס הוא אחד הפעילים הגדולים בשוק האפור בישראל, ובעבר פתח עם יונה חשבון משותף בבנק דיסקונט בירושלים. לדברי נרקיס, החשבון לא היה פעיל, ואין לו שותפויות עיסקיות עם בועז יונה.
לא נמסרו מחירי הרכישה של המגרשים. ברומניה, כמו במדינות אחרות, קיים פער גדול במחירים בין קרקע למגורים לקרקע חקלאית שתעבור בעתיד הסבה למגורים. פיפרה הוכרזה כבר בעבר כשכונה לבנית 10,000 עד 15,000 דירות בבוקרשט, ופעילים בה גם יזמים ישראלים נוספים. מחירי הקרקע בפיפרה, בעסקות אחרונות, נעים בין 5,000 ל-10,000 דולר לקרקע לדירה.
על-פי הערכות, מימן יונה את רכישת המגרשים ב-20% הון עצמי או הלואות בעלים ו-80% מימון בנקאי. על-פי החוק, מותר להוציא כספים מישראל למטרות אלו. לא ידוע מקור הכספים.
האם צפויה התנגדות לחוק?

הליכי הדיון בחדשים הקרובים עשויים להבהיר, האם תהיה לחוק התנגדות בפרלמנט. חברי פרלמנט עשויים לטעון, כי החלת החוק לאיסור הלבנת הון על משקיעי חוץ עשויה להקטין את זרום השקעות החוץ ברומניה. הטיעון הנגדי הוא, שאין לרומניה ענין או צורך בכספים שמקורם בעבירות פליליות.

תיקון לחוק איסור הלבנת הון

שלושה חברי פרלמנט רומנים, אחד מהם הישראלי נתי מאיר, הגישו בשבוע שעבר (4.9.07) הצעת חוק, שתתן סמכות לממשלת רומניה להחרים רכוש של משקיעי חוץ, אם יוכח שמקורו הוא בעיסקי סמים, מרמה והונאה בארץ מגוריו של המשקיע. בדברי ההסבר לחוק נאמר, כי מטרת החוק המוצע היא לאפשר לשלטונות להחרים את נכסיו של יונה ברומניה, אם יוכח שמקורם בפעילות לא-חוקית בישראל. במקרה כזה, יוכלו מי שהפסידו כספים אצל יונה בישראל, ובכללם רוכשי הדירות, לתבוע לקבל את הרכוש שהוחרם ברומניה או את שוויו בכסף, כפיצוי על הפסדיהם בישראל.
ה צעת החוק מנוסחת בצורת תיקון לחוק הרומני על איסור הלבנת הון, המת יחס בעיקר לחילוט רכוש הנוגע מעבירות סמים, מרמה וסחר בנשים של אזרחים רומנים. הצעת החוק מבקשת להרחיב את החוק הקיים, ולכלול בו גם רכוש שנרכש בכספים שהושגו בארצות חוץ מעיסקי סמים, מרמה והונאה.
סעיף אחר בהצעת החוק מחייב כל משקיע חוץ להצהיר, מכאן ולהבא, כי השקעותיו ברומניה ממומנות מכספים חוקיים, וכי הוא ער לעובדה שאם יתברר שמקור הרכוש הוא בעבירה, יחולט הרכוש. הצעת החוק היא מספר 7420409.
כדי לקבל את הפיצוי, יהיה צורך להשלים תחילה שני הליכים משפטיים: ראשית, יש להעמיד לדין בישראל את יונה ולהוכיח שעשה מעשי מרמה והונאה. שנית, יש להוכיח בבית משפט ברומניה, שהרכוש של יונה במדינה זו נרכש ע"י העברת כספים מישראל, שמקורם במרמה והונאה כפי שהוכח בארץ.
הצעת החוק תידון שהוגשה תידון ביום ה' הקרוב (יום א' של ראש השנה) בוועדה לזכויות האדם של הפרלמנט. לאחר מכן תידון ההצעה בוועדה לזכויות אדם של הסנט, במליאת הסנט ובמליאת בית הנבחרים. עו"ד אהרון לפידות מחיפה, המייצג את נתי מאיר בישראל, מעריך כי הליכי החקיקה יסתיימו תוך שלשה חדשים.

תאריך:  10/09/2007   |   עודכן:  10/09/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
דוגמנית העל קייט מוס מסרבת להתראיין, אז מזל שיש את צלמי הפפראצי    הפעם הם תפסו אותה מתענגת ללא חלק עליון במימיו הקרירים של הים התיכון    התמונות הלוהטות מצורפות
איציק וולף
מרכז המזון של צה"ל נערך לקראת ראש השנה ויספר עשרות טונות של תפוחי עץ לבסיסים השונים    שתתחדש על החיילים שנה טובה ומתוקה
דרור מרום
בשנת 2006 מספרם של ילידי ישראל המשיך לעלות והגיע ליותר מ-3.7 מיליון נפש    חלקם של ילידי ישראל גדל בהתמדה מאז קום המדינה - אז רק 35% מכלל היהודים היו ילידי ישראל, בהשוואה ל-66% בסוף 2006    קבוצת המוצא הגדולה ביותר היא של יוצאי אירופה-אמריקה
אלעזר לוין
ראש הלשכה: אפעל לשנות את הכללים, כך שעו"ד של הקבלן לא יוכל לייצג גם את הקונה    עו"ד פרידמן: "סימני האזהרה לגבי מצבה של חפציבה היו ידועים מזה זמן רב"
דרור מרום
"אין בכוונתי לפנות לבג"צ פעם נוספת", אמר אופיר בראיון בלעדי ל-Nfc    "יו"ר הרשות, עובדיה עלי, מחזיר את הרשות לימים אפלים של מינויים פוליטיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il