X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית משפט השלום קבע מתווה חדש לחשיפת פרטי גולשים "פוגעניים" לצורך הגשת תביעות נגדם השופט: לאפשר לגולש להתגונן מפני חשיפתו
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בית משפט השלום בתל אביב קבע (יום א', 09.09.07) מתווה חדש שיאפשר חשיפת פרטי גולשים "פוגעניים" לצורך תביעות, ובה בעת יותיר אותם "אלמונים". על-פי המתווה, פרטי גולש ייחשפו בשלבים, כשבשלב ראשון רק בית המשפט יורשה לדעת במי המדובר. השופט יונה אטדגי הדגיש כי החשיפה המדורגת תאפשר לגולשים להתגונן מפני חשיפתם.
מדובר בהחלטה שבה נדרש אטדגי לפסוק האם בסמכותו של בית משפט השלום לדון בתביעה שהגיש עו"ד דוד קולקר לחשיפת פרטי גולש "פוגעני". קולקר אשר יוצג על-ידי עו"ד ניזאר עאסי, טען כי גולש בשם "דיויד" פרסם "דברי לעז לשון הרע ושקר" אודותיו בפורום "דיני תעבורה" באתר וואלה. קולקר הודיע כי בכוונתו "לבוא חשבון עם המלעיזים על-פי חוק לאיסור לשון הרע", ולשם כך ביקש מבית המשפט להורות על חשיפת פרטיו של "דיויד".
אתר וואלה, שיוצג על-ידי עוה"ד גלעד וקסלמן ונאמן, התנגד לדרישה וטען כי באין הגדרת "סכום" לתביעה, היא בסמכות בית המשפט המחוזי ועל בית משפט השלום לדחותה על הסף.
השופט יונה אטדגי דחה את טענת וואלה. הוא קבע כי ניתן לדון בתביעתו של קולקר בכפוף להצהרה כי לאחר חשיפת הפרטים, התביעה שתוגש נגד הגולש תוגבל לסמכות בית משפט השלום.
עם זאת, אטדגי הציע מתווה חדש להתמודדות עם הקושי העיקרי בתביעה, חשיפת פרטי גולש יחד עם מתן אפשרות לגולש "אלמוני" להתגונן מפני הליך חשיפתו. על-פי המתווה, חשיפת הפרטים תיעשה בשלבים. תחילה ייחשפו הפרטים בפני בית המשפט בלבד ורק לאחר שייקבע כי יש לחשוף אותם, הם ייחשפו באופן מלא בפני התובע לצרכי התביעה.
המתווה קובע כי התביעה לחשיפת הפרטים תוגש נגד מפעיל האינטרנט, ספק האינטרנט שפרטיו יסופקו על-ידי מפעיל האתר. הגולש בשלב זה יישאר "אלמוני". בא כוחו של ספק האינטרנט "שבידיו 'המפתחות' האחרונים להגיע אל הגולש, ישמש באותו שלב (בהסכמתו כמובן) כשליח בית דין למסירת כתבי בית הדין לגולש, כאשר זהותו תיחשף לבית המשפט בלבד ותישמר בסוד מהתובע והצדדים האחרים".
השופט מוסיף, כי "עם מסירת כתבי בית הדין הראשונים אל הגולש, יידרש הגולש למסור כתובת להמצאת כתבי בית דין נוספים אליו (בלא לחשוף את זהותו כאמור). כמובן מוטב כי בשלב זה ימנה הגולש עורך דין לדבר בשמו. הדיון ייערך על סמך הכתבים שיוחלפו, ובסיומו יתן בית המשפט את החלטתו בתביעה לחשיפת זהות הגולש".
אם ייעתר בית המשפט לבקשה, "תיחשף זהות הגולש לתובע. בכך יושלם הדיון באותה תביעה והתובע יהיה רשאי להגיש תביעה כספית נגד הגולש. יחליט בית המשפט לדחות את התביעה, תשאר זהותו של הגולש חסויה".
השופט הדגיש כי כדי להקנות לבית המשפט השלום סמכות לדון בתביעה לחשיפת הפרטים, עם הגשת תביעה לחשיפת פרטים יידרש התובע להצהיר כי "תביעה זו נועדה לשם הגשת תביעה כספית נגד הגולש בעוולת לשון הרע או בעוולה אחרת, או לפחות לשקול הגשתה של תביעה כזו, וכן ששוויה הכספי של תביעה כזו אם תוגש, תוגבל לגבול סמכותו הענינית של בית משפט השלום".
השופט הורה לתובע, עו"ד קולקר, למסור הודעה ברוח זו לבית המשפט ולוואלה. בתביעה יצהיר כי אם יגיש תביעה נגד גולש לאחר שפרטיו ייחשפו, היא תוגבל בשוויה הכספי "לגבול סמכותו של בית משפט השלום".
השופט קבע עוד כי "במועד הקבוע לקדם משפט - 25.09.07 יידונו כל השאלות שנותרו לשם קידום התביעה, כולל צירופם של ספק האינטרנט והגולש האנונימי... ועל הצדדים לתת את דעתם לקראת הדיון בכל הנושאים שהועלו".

בית משפט השלום בתל אביב הפ 200357/07 בש"א 165986/07
תאריך:  11/09/2007   |   עודכן:  11/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתווה חדש לחשיפת פרטי גולש פוגעני
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פסיקה מעניינת של שופט חכם
רן123  |  11/09/07 11:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
קריאות בכנסת לצאת לפעולה קרקעית רחבה בעקבות עשרות הנפגעים מקסאם בבסיס הטירונים זיקים    ח"כ אלדד: "המחדל של ממשלת ישראל הופך את חיילי צה"ל מגורם מייצר ביטחון למטרות דמות"
איציק וולף, עומר כרמון
חייל צה"ל נפצע אנושות בהתפוצצות שתי רקטות קסאם במאהל בבסיס הטירונים זיקים    68 חיילות וחיילים נוספים נפצעו בתקרית    גוש שלום דורש הפסקת אש
איציק וולף
ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, מותח ביקורת על הממשלה וטוען כי אין לה כל תוכנית מסודרת להתמודדות עם ירי הקסאמים מכיוון שאינה מתייעצת עם המועצה לביטחון לאומי
שרון קביליו
לימור שייק מונתה למנהלת השיווק והמכירות של המלון הסקוטי    בעבר שימשה שייק כמנהלת המכירות של אחוזת יערות הכרמל
יפעת גדות
חוקרים גילו כי אפילו ארוחה אחת עתירה בשומן מצמצמת למעשה את יכולת העורקים להתרחב כדי להגביר את זרימת הדם    תזונאים ממליצים להפחית את צריכת הבשר, החלב המלא ומוצרי חלב עם שומן כדרך לצמצום השומן הרווי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il