X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתגובה לעיצומים בנמל חיפה מותח נשיא איגוד לשכות המסחר ביקורת חריפה על ועד העובדים בנמל "אשר התנהגותו מהווה דוגמה להתנהלות כוחנית לשמה", לדבריו
▪  ▪  ▪
נמל חיפה, מבט מהחלל. העיכובים יחריפו את היטלי הצפיפות [צילום: אתר נמל חיפה]
נמל אשדוד. 23 ספינות ממתינות לפריקה

"לא ייתכן כי העבודה בנמל חיפה תשותק וייגרמו נזקים אדירים לכלכלת ישראל - רק בגלל תביעת עובדים לקבלת בני משפחה נוספים לעבודה בנמל". כך תוקף (יום רביעי, 12.09.07) נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, את עובדי הנמל הראשי של ישראל. לדבריו - זאת תביעה שסותרת את עקרונות החוק בישראל, ובעיקר את הוראות חוק שיווין הזדמנויות בעבודה. "הדבר מעיד כי משהו כנראה רקוב בממלכת דנמרק", אמר לין.
לדבריו, הכוח המופרז של הוועדים נובע מחולשת הממשלה ומכך שאין היא שמה מחסום אחת ולתמיד לנזקים שנגרמים למשק, "על-ידי קומץ עובדים שנהנים מרמות שכר גבוהות". לטענת לין "שר התחבורה פשוט אינו מבצע את תפקידו ומתנער מנטילת אחריות כמתחייב מתפקידו. שר התחבורה נוהג להקים ועדות רבות משתתפים שמסתבר שתועלתן מוגבלת".
איגוד לשכות המסחר קורא לממשלה להכריז על מצב חירום בנמל חיפה: "על הממשלה להכריז מיד על מצב חירום בנמלים על-פי סעיף 160 לחוק העונשין. בהתאם לסעיף זה - אם ראתה הממשלה כי ביחסי העבודה הפרעות חמורות המסכנות את המסחר עם מדינות-חוץ או פוגעות בהם, רשאית היא להכריז על מצב חירום לעניין זה, וכל המסית, מסייע או מעודד להשבתה או לשביתה כאמור דינו מאסר שנה אחת".
גם התאחדות התעשיינים מתריעה מפני הנזקים כתוצאה מהמצב בנמל חיפה ובנמל אשדוד. מספר חברות ספנות הפסיקו הקווים הימיים לנמלי ישראל וממנה, נמל חיפה עובד ב-60% מהתפוקה בלבד, ובנמל אשדוד ממתינות 22 אוניות. העובדה כי מספר חברות ספנות הפסיקו את הקווים הימיים הישירים גורמת להאטה ולייקור ההובלה הימית - ולנזק של יותר מ-110 מיליון שקל לייצואנים ולייבואנים מאז תחילת השנה.
"לא מזיז למשרד התחבורה, הממשיך להתעלם מחומרת המצב בנמלים", טוען צבי פלדה, יו"ר ועדת התובלה בהתאחדות התעשיינים. לדבריו, "המצב בנמלי חיפה ואשדוד הולך ומתדרדר, ונמל חיפה עובד בחלק מהתפוקה בשל העיצומים. הדבר גורם לכך ש-16 אוניות ממתינות מחוץ לנמל ו-5 אוניות גדולות ממתינות בנמל עצמו. מדובר בהמתנות שבין יומיים לשלושה".
פלדה חושש, כי אם העיצומים לא יופסקו על-ידי בית המשפט, בד-בבד עם החגים המתקרבים, הדבר יגדיל את משך ההמתנה של האוניות בנמל חיפה לפי שניים או אף פי שלוש, ויגרור אחריו היטלי צפיפות נוספים לאלו המשולמים כיום. המצב בנמל אשדוד חמור אף יותר. 15 אוניות ממתינות מחוץ לרציפים, ו-7 אוניות ממתינות ברציפים, כאשר זמן ההמתנה לאוניות מכולה הוא בין יומיים לשלושה, וזמן ההמתנה לאוניות רגילות או אוניות המובילות חיטה נע בין 5 ל-6 ימים.
פלדה צופה לשבועיים הקרובים מצב "שחור משחור" בנמל אשדוד. כאשר העיצומים (הבלתי מוכרזים) של מנהלי העבודה ומחלקת-ים בנמל אשדוד, בד-בבד עם פרוק המטען הביטחוני - ייגרמו להמתנות של אוניות שיגיעו לשבועיים ויותר - מצב שהיצואנים והיבואנים לא יוכלו לעמוד בו.
פלדה קורא לשר התחבורה, שאול מופז, "להיכנס לאלתר לעובי הקורה, לפתור את המצב הבלתי נסבל בנמלי חיפה ואשדוד - כדי למנוע את שיתוק סחר-החוץ של ישראל כבר בעתיד הקרוב, וכדי להפסיק את עזיבתן של חברות ספנות, כפי שמתרחש בימים אלו".

תאריך:  12/09/2007   |   עודכן:  12/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשכות המסחר: להכריז על מצב חירום בנמל חיפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אכילת כמות מרובה של פירות וירקות עשויה לעזור במניעת סרטן הערמונית    תזונה בסגנון המערבי העשירה בשומן מן החי ובמוצרי חלב עלולה להעלות את הסיכון לפתח את המחלה
איילת פישביין
בעקבות החשיפה ב-Nfc ופנייתה של עמותת אומץ מבקר המדינה יבדוק בדחיפות את עסקת המכר של בית הנופש לחיילים בעכו
דרור מרום
קיבלה בסוף השבוע הזמנות מרוסיה וסין למטוסי בואינג-737 ובואינג-787    יסופקו לאיירופלוט הרוסית וצ'יינה-סאות'רן הסינית
איציק וולף
בידי כוחות הביטחון שמונה התרעות ממוקדות על כוונת ארגוני טרור לבצע פיגועים    שוטרים פרוסים מערב החג במקומות הומי אדם ובחג עצמו יעברו לאבטח את בתי הכנסת
גלית יצחק
כדי שתצליחו לאכול נכון גם בראש השנה ולעבור את החג בשלום, מספר מומחים מייעצים: לא להגיע לארוחת החג מורעבים, לא לאכול את מה שלא טעים רק מפני שלא נעים לכם, ועדיף לאפות במקום לטגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il