X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר מבית Lighthouse Research מצביע על המשך חוסר יעילות במרכזי מחשבים. וירטואליזציה במרכזי מחשבים גדלה, אך קיים גם העדר ניהול יציב אתגרים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בעוד שימוש בוירטואליזציה גדל בארגונים, הרי ניהול בלתי יעיל של מרכזי מחשבים וסביבות וירטואליות ממשיך להוות נטל. כך עולה מסקר שבוצע לאחרונה ע"י חברת המחקר Lighthouse Research.
לא משתמשים מספיק בכלי ניהול אוטומטיים
המחקר, שסקר 411 מקבלי החלטות במרכזי מחשבים ארגוניים, מצא כי למרות ש-45 אחוז מהמשיבים הטמיעו טכנולוגיית וירטואליזציה, הרי רק מעטים משתמשים בכלי ניהול אוטומטיים לשיפור יעילות וניצולת משאבים במרכז המחשבים.
"ניהול יעיל של מרכז מחשבים מהווה אתגר כבר זמן מה, והאתגר גדל עם הגידול בשימוש במכונות פיזיות ווירטואליות בסביבות הטרוגניות", אמר ברוס ריבס, סגן נשיא ומנהל מחקר בברטון גרופ. "וירטואליזציית שרתים מציגה עולם חדש לגמרי של ניידות משאבים וגידולם. תוכנת ניהול מרכז מחשבים חייבת להתרחב כדי להפחית את המורכבות הכרוכה בשפע שרתי וירטואליזציה, ולאפשר את מרכז המחשבים האוטומטי והדינמי".
אתגרים בדרך לוירטואליזציה
המחקר, שממומן ע"י חברת התוכנה נובל, מראה כי עם מעבר ארגונים לאימוץ וירטואליזציית שרתים, האתגרים העיקריים בפניהם ניצבים הארגונים כולל חוסר מומחיות, קשיים בניהול שרתים וירטואליים, וקיומה של נקודת כשל יחידה. זה מודגש ע"י העובדה ש-61 אחוז מהמשתתפים דיווחו כי הם עוקבים ידנית או לא עוקבים כלל אחרי צריכת משאבי שרתים, ו-79 אחוז מהמשיבים דיווחו כי הם מנהלים ידנית או לא מנהלים כלל הקצאה מחודשת של עומסי עבודת שרתים על בסיס המשאבים הזמינים.
יתכן שכתגובה לאתגרי ניהול ידני, המחקר מצביע על מעבר המתבצע לניהול אוטומטי יותר. תוצאות הסקר מראות כי 72 אחוז מהמשיבים יטמיעו עידכוני וטלאי תוכנה אוטומטיים בשנתיים הבאות.
בנוסף, 75 אחוז גם מתכוונים להגדיל את היעילות של מרכזי מחשביהם ע"י שימוש בניטור שרתים אוטומטי, שהנו חיוני ללחימה בסיבוכי הניהול הנובעים מטכנולוגיה וירטואלית.
"וירטואליזציה מביאה למנהלי מרכזי מחשבים הזדמנויות שטכנולוגיות אחרות עדיין לא יכולות לספק", אומר עמית כהן, מנהל תחום טכנולוגי בנובל ישראל. "עם זאת, כפי שמצביעים משיבי הסקר, וירטואליזציה גם מביאה שפע של אתגרי ניהול. כדי לקטוף את מלוא פירות הוירטואליזציה זקוקים מנהלי מרכזי מחשבים לאסטרטגיה מקיפה, החל מהוירטואליזציה הישירה עד כלי ניהול אוטומטיים".
ממצאים בולטים אחרים בסקר:
• דאגות סביבתיות נמצאות בעדיפות גבוהה: 67 אחוז מהארגונים בסקר בוחנים פתרונות ניהול מרכז מחשבים לחסכון בשטח; ו-654 אחוז חיסכון בצריכת חשמל.
• מנהלי מרכזי מחשבים גם בוחנים פתרונות העוזרים להם לטפל בדאגות עסק/IT באפשרם להם לחסוך זמן וכוח אדם (87 אחוז) וכסף (82 אחוז).
• ארגונים בוחנים תכונות מרכזיות בכלי ניהול מרכזי מחשבים, כולל יכולות ניהול מאובטח (89 אחוז), גישה וניהול מרחוק (86 אחוז), תאימות עם מערכות הפעלה ופלטפורמות רבות (85 אחוז), ניטור ודיווח אוטומטיים (81 אחוז), תוכנות אוטומטיות מבוססות מדיניות המשתמשות בנקודות סף קבועות מראש (72 אחוז)
• יותר ממחצית החברות שלא משתמשות כיום בוירטואליזציה, מדווחות כי הן שוקלות שימוש בוירטואליזציית שרתים בעתיד.

חברת Lighthouse Research נוסדה ב-1992, ומציעה שירותי מחקר וסקרי בנושאי שיווק, איתור חוזקות וחולשות, ועבודה יד ביד עם החברות הפונות לקבל את שירותיה באיתור הזדמנויות והבנת השוק.
תאריך:  14/09/2007   |   עודכן:  14/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
למה בעצם לא לתלות מאזניים דיגיטאליים על הקיר? האמת, אין שום סיבה, ועכשיו זה אפשרי
יפעת גדות
בית המשפט העליון עומד בראש מערכות השיפוט במדינה והוא הערכאה השיפוטית הגבוהה ביותר במסגרת תפקידו כבית משפט גבוה לצדק הוא דן בעניינים אשר הוא רואה צורך לתת בהם סעד למען הצדק ואשר אינם בסמכותו של בית משפט או של בית-דין אחר
יפעת גדות
הגנו על מכשירי השמיעה ממגע עם חום או לחות
איריס פרחי
התובע התרעם שטכנאי של חברת "הוט" שעמו קבע ביקור ביום ובשעה מסוימים לא הגיע והוא המתין לשווא    בפסק דין על דרך הפשרה הוט חויבה בפיצוי
איריס פרחי
התובעים טענו שעוה"ד התרשל בהעברת זכויותיהם בקרקע במושב אשתאול    בית המשפט פסק כבורר, ללא נימוקים, וחייב את עוה"ד בתשלום פיצוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il