X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרכז רן נאור למחקר בטיחות בדרכים נחנך במכון לחקר התחבורה בטכניון תקציב המרכז לחמש שנים הוא 20 מיליון שקלים בחלוקה שווה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים צפויים להצטרף עד סוף השנה ולהוסיף לתקציב 10 מיליון שקלים
▪  ▪  ▪
נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג (במרכז), חותם עם אבי נאור (משמאל) ועם פרופסור דוד מהלאל (מימין) על ההסכם להקמת המרכז החדש

פרופ' דן בלשה מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון יעמוד בראש מרכז רן נאור למחקר בטיחות בדרכים, שנחנך (יום א', 16.9.07) במכון לחקר התחבורה בטכניון.
פרופ' בלשה שימש כמנכ"ל חברת נתיבי איילון, וכמנכ"ל חברת יפה נוף - חברה עירונית לתשתיות של עיריית חיפה. כיום הוא חוקר בטכניון בתחום התחבורה בפקולטה להנדסה אזרחית, בין תחומי עיסוקו הם: הנדסת תנועה, פתרונות טכנולוגים לתחבורה ובטיחות בדרכים.
על ההסכם חתמו נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, יו"ר עמותת "אור ירוק", אבי נאור, וראש המכון לחקר התחבורה, פרופסור דוד מהלאל. יו"ר הרשות הלאומית למלחמה בתאונות הדרכים, ד"ר יואב סרנה, והמדען הראשי של משרד התחבורה, פרופסור יוסף פרשקר, הביעו תקוותם כי משרדיהם יצטרפו לחתימה עד סוף השנה.
פרופסור דוד מהלאל אמר כי חזון המכון החדש, הראשון מסוגו בארץ, הוא להגיע לאפס תאונות דרכים. "המחקר בא במקום שבו הדרכים הקונבנציונאליות לא עובדות", הדגיש. "זה יהיה מרכז מחקר בינתחומי שיחקור את כל ההבטים הקשורים באדם-דרך-רכב".
נשיא הטכניון, פרופסור יצחק אפלויג, ציין את מחוייבותו ארוכת השנים של הטכניון לסייע למדינת ישראל בפתרון בעיות קשות וכאובות, ובעיית תאונות הדרכים היא אחת מהן. הוא הודה לאבי נאור, בוגר הפקולטה למדעי המחשב בטכניון, "אשר הוכיח כי אדם פרטי הנרתם לפתרון בעיה בנחישות ותוך גילוי מנהיגות, יכול להעלות אותה לסדר היום הציבורי ולסייע רבות בפתרונה".
אבי נאור הביע את התרגשותו הרבה ממעמד החתימה על ההסכם. "זו התגשמות של חלום וחשיבה ארוכת ימים", אמר. "אסור לנו להפסיק לעבוד, עד שנגיע לאפס תאונות. אם נעשה דברים מבוססי תוכניות ומחקר, נוכל להוריד את מספר תאונות הדרכים בעשרות אחוזים בשנים הבאות".
מנהל המרכז, פרופסור דורון בלשה, אמר כי יעבדו בו עשרה חוקרים ושני בעלי תואר שלישי שיהיו אנשי השטח. שני חוקרים יישלחו להשתלמות בחו"ל. תקציבו של המרכז לחמש השנים הבאות הוא כשלושים מיליון שקלים.
דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, פרופסור ארנון בנטור, אמר כי למרכז החדש יגוייסו חוקרים נוספים. "נקדם סגל אקדמי בפקולטה אשר יעסוק בתחום הבטיחות בדרכים", הוסיף.
יוזם הקמת המרכז הוא אבי נאור, יו"ר עמותת "אור ירוק" לשינוי תרבות הנהיגה בישראל. הקמת המרכז היא חלק ממאמץ שעושה עמותת אור ירוק לקדם את תחום הבטיחות בדרכים במדינת ישראל והכשרת קאדרים חדשים של חוקרים בתחום. המרכז נקרא על שמו של רן נאור ז"ל, בנו של אבי נאור, שנהרג בתאונת דרכים בהיותו בן פחות מ-20 שנה.
תקציב המרכז לחמש שנים הוא 20 מיליון שקלים בחלוקה שווה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים צפויים להצטרף למרכז עד סוף השנה ולהוסיף 10 מיליון שקלים לתקציב.

תאריך:  16/09/2007   |   עודכן:  17/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרופ' בלשה יעמוד בראש מכון לחקר הבטיחות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סוף סוף צעד בכיוון הנכון
בטיסטה  |  17/09/07 05:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
אייזלין הורגן וואלאס (19) רצתה לחוש את אווירת חודש תשרי ויצאה לטייל בחיק הטבע    היא לא ידעה שצלם פפראצי תיעד אותה כששיכשכה טופלס במי הנחל הקרירים
עידן יוסף
35,791 שקלים בשנה - זו הוצאתו השנתית ההתחלתית של סטודנט במכללה מתוקצבת, בדרך לתואר ראשון
עידן יוסף
איך אפשר גם לשמור על השוניות הקיימות וגם ליצור חדשות    מחקר חדש המשלב אקולוגיה, ביולוגיה ימית ופיתוח בר-קיימא ינסה ליישם את המודל באילת [שונית תמר. צילום: צביקה לבנת]
עידן יוסף
ברוב ימות השנה חשופים תושבי גוש עציון לזיהום חריג הפוגע בבריאותם    מדירוג החריגה מתקן האוזון עולה כי דווקא ת"א תופסת מקום טוב באמצע
אליעזר לוין
כספים של קוני דירות הועברו לחשבונו הפרטי של יונה"    המנהל המיוחד: שני גורמים מתעניינים ברכישת החברה כמות שהיא    ביהמ"ש דחה ההחלטה בבקשה לאשר הסכם להשלמת דירות בין בנק הפועלים ודניה-סיבוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il