X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
34 שנים אחרי מלחמת יום כיפור יועלה אחד מגיבוריה בדרגה אלוף משנה זוריק לב ז"ל שמטוסו התרסק בים מול פורט סעיד יועלה לדרגת תת-אלוף
▪  ▪  ▪

אלוף משנה ארלוזור "זוריק" לב ז"ל, אשר נהרג במלחמת יום כיפור כמפקד בסיס רמת דוד בעת טיסה מבצעית בפורט סעיד, יועלה לדרגת תת-אלוף בטקס שיערך (יום ג', 18.09.07) בלשכתו של הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי.
ההחלטה על העלאת אלוף משנה לב ז"ל בדרגה התקבלה ב-19 ביולי 2007 בעקבות המלצת מפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי. את החלטת הרמטכ"ל בעניין אישר גם שר הביטחון, אהוד ברק. אל"מ לב הותיר אחריו זוג הורים, אח, אישה ושישה ילדים. את הדרגות יקבלו בשם אל"מ לב בני משפחתו.
אירוע הענקת הדרגה יערך במעמד הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, מפקד חיל האוויר, אלוף אליעזר שקדי וראש אגף משאבי אנוש, אלוף אלעזר שטרן, בטקס ישתתפו גם ראש להק כח אדם - תת-אלוף רמי בן אפרים, מפקדי בסיס רמת דוד לדורותיהם וחברים.
אל"מ לב ז"ל היה בתפקידו האחרון מפקד בסיס רמת דוד עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים. הוא מונה לתפקיד ראש להק כוח אדם לפני המלחמה, אך לא הספיק להיכנס אליו לפני שנהרג.
יצא למשימה לאחר שטייס אחר נהרג
בליל ה-8 באוקטובר 1973, הותקף בסיס רמת דוד בטילי קרקע סורים. אחד הבתים שבשיכון המשפחות נפגע וטייס סקייהוק נהרג. בגילוי של מנהיגות ודוגמא אישית הצטרף אל"מ לב למבנה של מטוסי סקייהוק שיצא בבוקר יום שלישי, ה-9 באוקטובר 1973, לתקיפה באזור פורט סעיד. את המבנה הוביל סגן מפקד הטייסת אברהם וילן, לב היה מספר 2 ומספר 3 במבנה היה שלמה לירן (זלצמן).
המבנה ביצע תקיפת קלע במהלכה התרסק מטוסו של זוריק לתוך מימי הים התיכון. שני מבנים של מטוסים הופנו לאזור, זוג מטוסי פנטום וזוג מטוסי סופר מיסטר. מסוק בל ומסוק יסעור נשלחו לחילוץ. במהלך ניסיונות החיפוש נפגעו מאש נ"מ מטוס פנטום ומסוק. האירוע התרחש צפונית- מערבית למוצב בודפשט ובזמן האירוע פעל באזור כוח של צנחנים בפיקודו של אהוד יתום.
למחרת הנפילה זיהו תצפיות של צה"ל סירת הצלה צהובה בים ומסוק יסעור נשלח לבדיקה. בחיפושים שנערכו לאורך החוף נמצא חלק אחד ויחיד שזוהה בוודאות כשייך למטוסו של לב ז"ל.
לאחר הסכם השלום עם מצרים נערכו מספר מבצעי חיפוש בניסיון לאתר את המטוס אולם החיפושים לא העלו דבר ושרידי מטוסו עדיין לא נמצאו.

גילה מנהיגות ודוגמא אישית. אל"מ זוריק לב ז"ל
תאריך:  17/09/2007   |   עודכן:  17/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
34 שנים אחרי: זוריק לב ז"ל יעלה בדרגה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעשה ראוי לאיש ראוי
משה, עורך-דין  |  17/09/07 16:01
2
& now ower air force general ל"ת
is in wall street  |  17/09/07 16:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נחל גדורה ונחל קישון זוהמו משעות הבוקר בביוב גולמי כתוצאה מפגיעה בצינור ביוב מרכזי המאסף את שפכי הקריות    מדובר בזיהום חמור שעלול להביא לפגיעה אקולוגית קשה וזאת בשעה שהנחל עובר תהליך שיקום
דרור מרום
הבנק, שהוא מהגדולים בטורקיה, יסתייע בפתרון של אקטימייז כדי לעמוד בתקנות העולמיות למניעת הלבנת-הון
דוד רוזנטל
דוד רוזנטל ניסה לאתגר את המעדנייה של מאנדלה בגזרת טעמי הבית וזו, מצדה, אכלה אותו בלי מלח. במילים אחרות, בשישי הבא תמצאו אותו עומד יפה בתור ומסדר לעצמו ארוחת שבת הביתה
דרור מרום
המבנה המתוכנן ששטחו כ-50,000 מ"ר ייבנה על-פי מיטב הידע בתחום, ויכלול בתוכו מערכות משוכללות    מיקום הבניין יהיה ברחוב הלל במרכז העיר ירושלים - על ציר המחבר את המרכז עם העיר העתיקה
עידן יוסף
ליד מלון מרידיאן בחיפה הותקפה קשישה, פועל ניקיון שחילץ אותה הוכה אף הוא    צלב קרס צויר על מכונית שצמיגיה נוקבו    חשד: בן 17 ריסס צלבי קרס במגדל העמק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il