X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שניים מיורשיו של בעל עסקי הבנייה רובינשטיין ז"ל טוענים כי אמם מנשלת אותם מרכוש אביהם בתביעה: "אבא שאף לחלוקת רכוש שוויונית"
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

שניים מילדיו של אברהם רובינשטיין ז"ל, דורשים מבית המשפט לתקן או לבטל את צוואת אביהם ובכך למנוע מאמם לנשלם מהרכוש. השניים, נורית רובינשטיין פרח ויואב רובינשטיין, הגישו (יום ג', 18.09.07) באמצעות באי-כוחם עוה"ד מיתר, ליקוורניק, גבע ולשם ברנדויין, בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לתקן או לבטל את צוואת אביהם.
לטענתם, האם, אירמה, והבן רמי פועלים כדי לנשלם לכאורה מהרכוש הכולל נכסים רבים הנאמדים בכ-100 מיליון דולרים. מעשיה של האם, טוענים התובעים, עומדים בניגוד לכוונת האב כפי שבאה לידי ביטוי בצוואתו.
עזבון רובינשטיין מגדולי בעלי עסקי הבנייה בארץ, כולל שורה של נכסים כ"השקמים החזקות והשקעות בע"מ", זאוס השקעות בע"מ, חברה קבלנית אברהם רובינשטיין ושות', א.א. רובינשטיין נכסי דיור מוגן בע"מ. נכסים בולטים נוספים הם: קניון בית הכרם, בית דיור מוגן "אחוזת בית הכרם"( 330 יחידות דיור), וכן את כל יתר 3 אחוזות הדיור. בנייני רובינשטיין בע"מ: "מגדלי רובינשטיין", "מגדל סונול", א.ר.ג.ט. אחזקות והשקעות, אחוזת פולג (רובינשטיין)- אחוזת דיור מוגן (293 יחידות דיור), אברהם רובינשטיין סנטר-ראשל"צ, ואברהם רובינשטיין סנטר (1988)- אחוזת ראשונים (300 יחידות דיור), אחוזת צהלה- אחוזת דיור מוגן (208 יחידות דיור), טלנית תעשיות סחר נדל"ן ופיננסים- פרויקט בולט-"מגדלי וינגייט בנתניה. גיל רובינשטיין השקעות ונכסים, רוביקום ביצוע (1977). כמו כן- בית פרטי בשכונת אפקה ת"א (כ-260 מ"ר בנוי על כ-350 מ"ר), ופנטהאוז בשכונת רמת אביב (שטח של כ-180 מ"ר).
לפני פטירתו ערך האב "צוואה הדדית" שבה נקבע כי אם ילך לעולמו לפני אשתו, היא תירש את הרכוש. התובעים מדגישים כי רובינשטיין הביע את עמדתו כי הוא מעונין בחלוקת רכוש שוויונית בין שלושת הילדים. "רוח הצוואה אשר כמעט כולה עוסקת בחלוקה שוויונית של העזבון ביום שבו אברהם ז"ל ואירמה ילכו לעולמם, ונסיבות הענין מלמדים כי אברהם ז"ל ביקש בצוואתו למנוע מאירמה לחלק את הרכוש המשותף באופן שאינו שוויוני (בתנאי מתלה) לחייב אותה בנאמנות על הרכוש לטובת שלושת הילדים (תנאי עשה) ולהסדיר בצוואה מנגנון של 'יורש אחר יורש'".
בתביעה נטען כי זמן קצר לאחר פטירת האב,החלה האם להעביר בדרכי "הסתר" את הרכוש לידי הבן רמי ובכך נגרם להם, לעותרים, קיפוח בחלוקת ההון המשפחתי. "למעשה אירמה חילקה בחייה את ירושת המשפחה על-פי צוואתה החדשה. רמי קיבל לידיו את כל המניות שהיו בבעלות אירמה לאחר מות אברהם ז"ל. בסה"כ קיבל לידיו רמי כמעט את כל הרכוש המשפחתי בעוד לנורית ויואב לא ניתן דבר. תוצאה זו שונה לחלוטין מהתוצאה לה אברהם ז"ל ציפה".
התובעים טוענים עוד כי בפעילות האם נפגע "חופש הציווי" של אברהם רובינשטיין ז"ל ו"סוכל מימושו וקיומו של רצונו האחרון כאמור בצוואת אברהם ועל-פי כל דין". יתירה מכך, כוונתה של אירמה לסלק את הילדים מהרכוש לא עלתה על דעתו של אברהם "תוצאה זו לא היתה בידיעתו של אברהם ז"ל בעת שערך את צוואתו ולכן טעה טעות אשר הינה עובדתית ומשפטית כאחד מחייבת את תיקון דברי הצוואה".
כאמור באי-כוחם של היורשים מבקשים "לתקן את הטעות בצורה צודקת אחרת על-פי שיקול דעתו וככל שימצא לנכון באופן שיעלה בקנה אחד עם אומד דעתו של אברהם ז"ל לחלוקה שיוויונית של כלל הרכוש בין שלושת ילדיו".
טרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  19/09/2007   |   עודכן:  19/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בני רובינשטיין תובעים מאמם מאה מיליון דולר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מתאים לרמי
קורא נחרד  |  20/09/07 11:29
2
מורית ויואב עלו והצליחו
בן למשפחה טובה  |  20/09/07 18:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לראשונה התמודד בית משפט בישראל עם שאלת שחיטת עופות כחלק ממנהג כפרות לפני יום כיפור והרשיע את השוחט ששחט ללא פיקוח וטרינרי
עידן יוסף
התנועה הקיבוצית רוצה להרחיב בשנת 2008 את תוכנית תל"ם, הפונה לבני העדה האתיופית, ומאפשרת תעסוקה לימודים ומגורים בקיבוצים    החניכים לומדים מקצוע ועובדים במשק
עידן יוסף
עצי בונסאי קטנטנים יוצגו בפארק הדגמים המזעריים של מיני ישראל בחוה"מ
הילה רפופורט
ספינת שייט ישראלית נאלצה לעגון היום בחופי רודוס בשל תקלה טכנית שגרמה לספינה לנטות על צידה    900 הנוסעים הישראלים ש"נתקעו" על האי יוטסו לארץ במטוסי ארקיע
עידן יוסף
סדנות מדיטציה ויוגה לצד שיעורי יהדות יחכו לתרמילאים שיגיעו לבית "לב יהודי" בדאראמסלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il