X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: Flash90]
הילד לא רוצה לאכול? הכל בגנים
במחקר מקיף שנעשה בתאומים גילו החוקרים כי קרוב ל-80% מהנטייה של ילדים להמנע ממאכלים לא מוכרים עוברת בתורשה ההורים יכולים להרגע - ככל שתציעו לילד מאכל שונה לעיתים קרובות יותר, כך יש סיכוי גדול יותר כי הוא ילמד לאהוב אותו
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שומן - בריא לילדים?
יפעת גדות
החוקרים גילו כי ילדים מחמצנים שומן רב יותר מאנשים בוגרים ביחס לכמות האנרגיה שבה הם משתמשים * לדבריהם, הורים לא צריכים לקמץ בשומן ולא צריכים לסלק את השומן מהתזונה
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
מה לתת לילד לאכול? עצות לאמא היהודייה

   יפעת גדות
למדו את הילדים לאכול מזון בריא

חוקרים מצאו הסבר לכך שילדים מסויימים שונאים לנסות מאכלים חדשים - מתברר שהכל קשור לגנים.
החוקרים לא שוכחים להרגיע את ההורים ומבטיחים - ככל שתציעו לילד מאכל שונה לעיתים קרובות יותר, כך יש סיכוי גדול יותר כי הוא ילמד לאהוב אותו.
במחקר מקיף שנעשה בתאומים, וכלל הן תאומים זהים והן תאומים שאינם זהים, חוקרים מאוניברסיטת קולג' בלונדון גילו כי קרוב ל-80% מהנטייה של ילדים להמנע ממאכלים לא מוכרים עוברת בתורשה.
ההורים מצידם יכולים להרגע ולהבין כי ההסתייגות של הילד לנסות מאכלים חדשים אינה נובעת מהאכלה לא נכונה של ההורים, אלא קשורה בחלקה לגנים. עם זאת, הניסיון להציע לילד שוב ושוב את המאכלים יכול להפוך אותם למוכרים יותר, ובסופו של דבר אולי אפילו לגרום לו לאהוב אותם.
גם בני אדם וגם בעלי חיים אחרים מראים הסתייגות ממזונות חדשים, התנהגות המוגדרת מבחינה מדעית כ"ניאופוביה למזון" (פחד מחידושים). להמנעות זו יש כפי הנראה יתרון אבולוציוני במניעת חשיפה למזונות עם פוטנציאל רעיל. בסביבה המודרנית בה המזונות בדרך כלל בטוחים לאכילה, לניאופוביה השפעה שלילית כשמדובר בבחירות מזון, במיוחד בצריכת מזונות חשובים כמו ירקות.
כדי לחקור את תפקיד התורשה והחינוך בניאופוביה למזון, צוות החוקרים סקר הורים ל-5,390 זוגות תאומים בני 8 ו-11. המחקר בתאומים איפשר לחוקרים להבדיל בין ההשפעות הגנים להשפעות סביבתיות - תאומים זהים חולקים 100% מהגנים; תאומים שאינם זהים חולקים רק מחצית מהגנים; שני סוגי התאומים גדלים באותה סביבה ביתית.
החוקרים גילו כי תאומים זהים נמצאו בעלי נטיות דומות בהיבט של ניאופוביה למזון לעומת תאומים שאים זהים. כשהתורשה היתה אחראית ל-78% מנטיה זו. לסביבה המשותפת לא היתה כל השפעה, כש-22% הנותרים הושפעו מגורמים סביבתיים לא משותפים.
מחקרים שנעשו בעבר בנושא דמיון בהתנהגויות אחרות בקרב בני משפחה גילו גם כן כי הם מושפעים במידה משמעותית מגנים, ולמרבה הפלא מעט מאד מסביבה משותפת.
אך משמעות הממצאים לא מפחיתה מחשיבות ההורות בהיבט של התנהגויות אלו. החוקרים משערים כי הורים מטפלים בילדים בדרך שונה, אולי משום שהם חשים בצרכים השונים שלהם, או מפני שילדים השונים מבחינה גנטית חווים את אותם מצבים בצורה שונה.
תורשה, מדגישים החוקרים, לא חייבת בהכרח לקבוע התנהגות זו. מחקרים שנעשו במעבדה הראו כי ככל שילדים מקבלים מזון מסויים לעיתים קרובות יותר, כך גדול יותר הסיכוי שיתחילו לחבב אותו.
מזונות חדשים יכולים להפוך מוכרים יותר, ומאכלים לא אהובים יכולים להפוך לאהובים, כשמציעים אותם לעיתים תכופות, למרות שהניסיונות עשויים להיות מייגעים כשמדובר בילד ניאופובי. הדרכה של שיטות האכלה יעילות ושינוי גורמים סביבתיים משפיעים אחרים עשויים לעזור להקטין למינימום את ההשפעות השליליות של הניאופוביה על התזונה של הילד.

ממצאי המחקר פורסמו בעיתון האמריקני לתזונה רפואית.
תאריך:  19/09/2007   |   עודכן:  19/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חשיפה: משפחת היזמים הישראלית נכנסה לנדל"ן בגרמניה ובולגריה    רכשה בנין משרדים ב-22 מיליון שקל
הדר פרבר
עורך הדין הפציר בתקשורת ובציבור להחזיר את מוקד תשומת הלב לאיתור מדלן והוסיף, כי הוריה מאמינים כי היא עדיין בחיים
איציק וולף
לא, לא מדובר בבדיחה    מתנדבים יהודים, ערבים ונוצרים ניקו את נחל רפאים    חברי קבוצת "קפה כל העמים", שנפגשים ליד עין חינה מדי שבוע, פינו מהאזור כ-50 שקי אשפה
משה ריינפלד
העיקול בסך 2.6 מיליון ש"ח הוטל עקב תביעה שהגישה חברה בלגית בטענה שמנגו מכרה לה צעצועים שהועתקו מהחברה הצרפתית ברשה
איציק וולף
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אומר כי הפחתת הריבית בארה"ב שעליה הכריז אתמול נגיד הבנק המרכזי אינה צריכה להוות גורם המשפיע על החלטת שיעור הריבית בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il