X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במקרה שלא ידעתם מיכל ניסנסון מביאה אליכם את בשורת המהפכה הצרפתית מקמפיו האשדודית הפעם לא תמצאו שוויון, חירות ואחווה, אלא ניחוח צרפתי, בשר משובח ומנות מוקפדות
▪  ▪  ▪
[צילום: קמפיו ]

ההזמנה לארוחת ערב בקמפיו לא יכלה להגיע בעיתוי טוב יותר. אמא שלי ואני לקחנו הפוגה מהקניות וההכנות לארוחות החג, עלינו על כביש 4 לכיוון דרום ולקחנו את עצמנו ל"קמפיו" האשדודית - מסעדה שרציתי כבר מזמן לבקר בה והבריחה מהטירוף של לפני ראש השנה היתה רק הבונוס.
"קמפיו", למקרה שלא ידעתם, הוא זן של דלעות ענק יפניות. "קמפיו" האשדודית, למקרה שלא ידעתם, הוא זן של מסעדות ישראליות שוות במיוחד. המקום, שמעוצב למשעי עם כסאות עץ כהים, תאי ישיבה מעור וגלריה עליונה, אף היא בעיצוב קלאסי, הוא אחד מסממניה המובהקים של המהפכה הצרפתית בת זמננו.
בניגוד למהפכה הצרפתית של 1789, המהפכה הצרפתית בת ימינו לא כוללת גיליוטינות וגם לא חירות, שיווין ואחווה. לעומת זאת, היא כוללת טפטוף איטי אך מתמיד של מאפיות משובחות ("פטיסרי", אם תרצו), מסעדות מצוינות ומודעות הולכת וגוברת לחיים הטובים בכלל ולאוכל ושתייה טובים בפרט. קמפיו, כפי שציינתי, היא אחת מתוצרי המהפכה. המסעדה, ששייכת לבעלים האשדודיים של רשת הקונדיטוריות-פטיסרי המשובחת "לה ליונז", מציעה מנות קלאסיות עם טאץ' ישראלי וגם מנות מעודנות מהמטבח המרוקאי והאמריקני. כיאה לתוצרי המהפיכה הצרפתית החדשה, המסעדה הפכה כשרה לפני כשנה והיא מהווה את אחד המקומות הכשרים המשובחים והמעניינים באשדוד.
כדי להמחיש את כוונתי, כדאי להתחיל בהתחלה, כלומר במנות הראשונות. רעבות (קצת) וסקרניות (מאוד) הלכנו אני ואמא שלי על מעט מכל אחד מהסגנונות שמוצעים בתפריט, שהורכב על-ידי השף המוכשר גדי עדיני (לשעבר השף של ברברלה בהרצליה פיתוח ואחד שיודע לטפל בבשר). ניסינו את מנת הסלמון טמפורה (39 שקל) - נתחי סלמון בטמפורה שקדים, שהוגשו עם מטבל סויה והתמוגגנו מנתח קצבים בגריל על מצע של קוביות מנגו וקונפי שום (41 שקל). בעוד אמא שלי הכתירה את נתח הקצבים בתואר "המנה הראשונה המנצחת", עבורי היתה זו דווקא מנת מוח עגל (37 שקל), שתחת הכותרת "שנהיה לראש ולא לזנב", שילבה בהצלחה רבה בין פפריקה, צלפים ולימונים כבושים למוח עגל נימוח וקוסקוס גרגירי נהדר. למרות שהפייבוריטית שלי היתה מנת המוח, חשוב לציין שנתח הקצבים היה יוצא דופן באיכותו, והזכיר לי את מה שכבר ידעתי: שעדיני הוא מומחה גדול לבשר - הוא יודע לבחור את הנתחים הנכונים, ליישן אותם ולמצות מהם את הטעם והאיכות עד תום.
מרוצות מהאוכל המשובח, ממרטיני תפוחים ומפיג'לינג סאוור, שכחנו כמעט כליל את ארוחות החג שעלינו להכין והתמקדנו בארוחה המוצלחת שבה היינו. באווירה אופטימית זו המשכנו למנות העיקריות: סלמון מיסו (78 שקל) - נתח פילה סלמון טרי במרינדת מיסו ומייפל על מצע אורז עם ירקות מוקפצים. מנה מעודנת, אך יחד עם זאת עשירה, עסיסית ומלאת טעם. עסיסית עוד יותר היתה מנת אנטרקוט 330 גר' שיושן במקום (89 שקל). הסטייק היה רך, מלא עסיס, עשוי בדיוק במידה הנכונה וגרף תשואות רמות משתינו.
אחרי שהתרשמנו מהראשונות, נהנינו מהעיקריות ושכחנו קצת ממטלות החג, המשכנו לאקורד הסיום המתוק מבית היוצר של עדיני: מאפה פילו במילוי שקדים ואגוזים, מין בקלאווה משודרגת אם תרצו, שהרשים מאוד את אמא שלי. אני התרשמתי מסופלה שוקולד חם שנאפה במקום ברגע ההזמנה ושתינו התמוגגנו מהנענע הטרייה שהיוותה תוספת מוצלחת לכוסות התה שלנו.
איך שלא מסתכלים על זה, קמפיו מהווה פנינה קולינארית אמיתית. המחירים, שכפי שניתן להתרשם, היו סבירים בהחלט, האיכות היתה גבוהה מאוד והבשר המשובח, שקשה לתארו במילים, גרמו כולם לקנאה רבה בתושבי אשדוד. אם תוסיפו לכך את הפטיסרי המשובחות שיש לאשדודים בעיר ואת חוף הים שכלול בחבילה, תבינו אולי למה כל כך הרבה צרפתים נוהרים לשם.

* הכותבת היתה אורחת המקום.
קמפיו - הבונים 4/4 אשדוד, 08-8520111
תאריך:  19/09/2007   |   עודכן:  19/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בג"צ ידון מחר בעתירות נגד כהונתו של רמון בממשלה    הפורום המשפטי קורא לרמון להגיע לדיון ו"לא להסתתר מאחורי פרקליטים"
גלית יצחק
כך עולה מבדיקה שערכה קבוצת BDI    קטגוריית הסרטים המבוקשת בקרב הסרטים המושכרים הינה קטגוריית סרטי המתח    בשנים האחרונות נרשם גידול של כ-10% במספר הסרטים הנמכרים
שרון קביליו
רון ברלי מונה לתפקיד סמנכ"ל הנדסה וטכנולוגיות בחברת מירס    בעבר שימש ברלי בשורה של תפקידים בכירים בחיל הקשר
שרון קביליו
מחקר חדש מגלה כי קיים קשר ברור בין חווית הצפייה לנוכחות קהל במגרשים    אוהדים רבים בישראל שוקלים האם להגיע כלל למגרשים ולוותר על איכות חווית הצפייה    לטובת אמינות המחקר נאספו שאלונית מכול קצוות המדינה ומסוגים שונים של אוהדי כדורגל
גלית יצחק
ד"ר שרית אבישי-אלינר מונתה לרופאה מחוזית בשירותי בריאות כללית בירושלים    מחליפה בתפקידה את ד"ר עדה בן-ששון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il