X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית הדין הארצי לעבודה הורה למשרד הרווחה לאפשר לעובדת תקופת ניסיון שנייה לאחר שלא ניתן לה סיכוי הוגן בראשונה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: AP]

בפסק-דין תקדימי, פסל בית הדין הארצי לעבודה (ד', 19.9.2007) החלטה של משרד הרווחה כי עובדת המשרד איטה עטיה לא עמדה בתקופת הניסיון בתפקיד סגנית מנהלת אגף מעונות יום ומשפחתונים לגיל הרך. בכך קיבלו שופטי בית הדין הארצי עמירם רבינוביץ, יגאל פליטמן ושמואל צור את ערעורה של עטיה על פסק דין של בית הדין האזורי לעבודה בירושלים שדחה את תביעתה נגד המשרד.
מפסק הדין עולה, כי עטיה נבחרה ב-1997 במכרז פנימי לתפקיד רכזת משפחתונים ארצית, באגף הגיל הרך והמשפחה, ולאחר זמן-מה ניגשה למכרז פנימי לתפקיד סגנית מנהלת אגף מעונות ומשפחתונים לגיל הרך, ונמצאה כשירה למשרה.
המנהלת התנגדה
מנהל האגף, איווט סעדון, הביעה התנגדות גלויה למינוי זה. אף על-פי כן נמסר לעטיה כי תיכנס לתפקידה החדש לתקופת ניסיון של חצי שנה. באותה תקופה הייתה סעדון מסוכסכת עם המשנה למנכ"ל אשר פרי הר. עקב בחירתה של עטיה האשימה סעדון את פרי הר כי מנע ממנה במתכוון להשתתף בוועדת המכרזים כדי שלא תוכל להכשיל את "המועמדת שלו". סעדון התלוננה על כך במכתבים ששלחה לבכירי המשרד וטענה שבכך פגע פרי הר במעמדה.
מערכת יחסים גרועה
הסכסוך בין סעדון לפרי הר גרם למערכת יחסים גרועה גם בינה לבין סגניתה החדשה בתקופת הניסיון. המנהלת סירבה לשתף פעולה עם הסגנית והכריזה בגלוי כי תיאבק עד לביטול המינוי.
בינתיים היו חילופי אישים במשרד. השר החדש שלמה בניזרי הביא בין היתר סמנכ"ל חדש, אמנון בן עמי. לאחר תום תקופת הניסיון של עטיה הודיע לה לה סמנכ"ל זה כי לא עמדה בתקופת הניסיון.
עטיה תבעה מבית הדין האזורי לעבודה לקבוע כי עמדה בתקופת הניסיון, אך תביעתה נדחתה בנימוק שלסעדון, שהיא הממונה עליה, יש סמכות לחוות את דעתה על האופן שבו היא ממלאת את תפקידה. בית הדין ציין שהשתכנע מעדותה של סעדון בדבר תפקודה הלקוי של עטיה. על כך ערערה עטיה לבית הדין הארצי.
הסגנית הקיימת לא עברה מכרז
בית הדין הארצי הציע בתחילת הדיון באוקטובר 2006 למשרד הרווחה לשקול את הצעתו להחזיר את עטיה לתקופת ניסיון של חודשיים, אבל המשרד התנגד בנימוק שיש כבר עובד אחר בתפקיד זה. אולם לאחר מכן התברר, שאת התפקיד ממלאת עובדת שמונתה שלא כדין, בלא מכרז ובלא הסבר.
בית הדין האזורי התעלם
בפסק הדין שקיבל כעת את ערעורה של עטיה ציינו השופטים כי לא בנקל מתערב בית הדין לעבודה בשאלת עמידתו של עובד בתקופת ניסיון וכי העניין נתון בדרך כלל לשיקול המעסיק.
אולם במקרה של עטיה מתברר, שבית הדין האזורי התעלם לחלוטין ממערכת היחסים הקשה בין סעדון לפרי הר ובין סעדון לעטיה, למרות ש"מערכות היחסים העוינות עולות ממסכת ההתכתבויות וההתכתשויות".
גישה מגמתית
השופטים ציינו כי יש ראיות ברורות על "גישה מגמתית של סעדון שמנעה מעטיה אפשרות ליישם את תפקידה ולהוכיח את כישוריה באופן שיאפשר לה להתמודד ככל מועמד אחר על תקן משרת הסגנות. מדובר בהגבלה בלתי הוגנת אשר אינה עומדת עם כללי המינהל התקין, המחייבים את האמונים על כללי המינהל הציבורי".
השופטים כתבו כי אומנם יש לממונה על העובד שיקול הדעת המקצועי לחוות את דעתו על אופן תפקוד העובד. אבל אין בכך חזות הכל. "משנמנע מן העובד, באופן מוחלט, לממש את הזכות אשר ניתנה לו, לתקופת ניסיון, באמצעותה יכול לזכות במשרה אליה נכסף, הרי שנפל פגם מהותי באופן התנהלות המעבידה, היא המדינה".
בפסק הדין צוין כי הסמנכ"ל שהודיע לעטיה שלא עמדה בתקופת הניסיון, העיד במשפט ואמר כי הוא עצמו אינו זוכר שתפקודה היה לקוי וכי קיבל את עמדתה של איווט סעדון. סעדון עצמה פרשה לגמלאות כבר לפני יותר מארבע שנים.
הזדמנות מלאה והגונה
לפיכך קבעו השופטים כי פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה מתבטל, וגם החלטת משרד הרווחה כי עטיה לא עמדה בתקופת הניסיון - בטלה. עטיה זכאית לשוב ולהיות מועסקת לתקופת ניסיון נוספת בת 6 חדשים, ובה ייבחן אם היא מתאימה למשרה. "בתקופה זו תינתן למערערת הזדמנות מלאה והגונה להשתלב בתפקיד אליו נבחרה במכרז. המעקב אחר תפקידה וגיבוש עמדת המשרד לגבי עמידת המערערת בתקופת הניסיון יעשו במשותף, בידי המנהלת הנוכחית של האגף ומנכ"ל המשרד או המשנה שלו", נאמר בפסק הדין.

תאריך:  19/09/2007   |   עודכן:  19/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קידום העובדת סוכל בשל סכסוך בין מנהליה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל ולצר
ברק סרי - העורך הראשי של החינמון "ישראלי" - התפטר מתפקידו    סרי, שהיה עורכו של העיתון וממקימיו, התמנה ליועץ מיוחד של השר אבי דיכטר לענייני תקשורת ואסטרטגיה ויחל בתפקידו מייד לאחר החגים    גורמים בעיתון זקפו היום לזכותו את הזינוק של החינמון בקיץ שעבר אז הודפס והופץ "ישראלי" בלמעלה מ-200 אלף עותקים
יפעת גדות
מומחים מאמינים כי מחלות המחמירות כתוצאה מההתחממות הגלובלית כבר גורמות ל-150,000 עד 5 מיליון מקרי מוות בשנה
הילה רפופורט
מנהיג הרוב האנטי-סורי בפרלמנט ובנו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי שחוסל ב-2005 האשים את נשיא סוריה בשאר אסד ברצח חבר הפרלמנט הלבנוני
רותי אברהם
המדינה תבקש לדחות עתירות נגד חפירות בהר הבית כי ממילא הסתיימו    בתשובה: התקשורת מנועה מכניסה מטעמי "שמירה על שלום הציבור"
משה ריינפלד
הישישה מתה כעבור כחודשיים    אסתר בן ארויה-שמי בת 61 הודתה במסגרת עסקת טיעון בגרימת חבלות קשות לצרנה גולדפיינר שהתגוררה עימה בבית אבות רק בשל העובדה שהשמיעה קולות בעת שישנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il