X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקונסול הכללי החדש של ישראל בטורונטו סבור, כי תפקיד הדיפלומטיה השתנה לחלוטין בשנים האחרונות והיא מקבלת יותר ויותר תפקיד של "דיפלומטיה ציבורית", בה לדעת הקהל תפקיד חשוב בעיצוב המדיניות ראיון היכרות ראשון עם אמיר גיסין
▪  ▪  ▪
אמיר גיסין

על אף שהוא הגיע אך לפני שלושה שבועות, אמיר רשף גיסין, הקונסול החדש של ישראל בטורונטו ובמערב קנדה, כבר הספיק להתאהב בעיר הבירה התוססת של אונטריו. "העיר כל כך מגוונת מבחינה תרבותית ויש בה תושבים מלאומים שונים הנותנים צבע וחיות משלהם לרחובות", הוא אומר בהתלהבות בראיון ראשון ל'שלום טורונטו' שנערך ערב חג ראש השנה במשרדי הקונסוליה ברחוב בלור 180.
"אני שמח לשרת כאן את מדינת ישראל. זו הייתה הבחירה שלי. פוטנציאל הפעילות בטורונטו הוא אדיר. לישראל יש הרבה מה להציע לקנדה", מציין גיסין, אשר אמור לשהות במסגרת תפקידו בטורונטו במשך ארבע השנים הבאות' כשלצידו אשתו יעל' ושני בניו בגילאים 13 ו- 5. בחמש השנים האחרונות שימש גיסין מנהל מחלקת ההסברה במשרד החוץ וקצר שבחים רבים על פועלו מול התקשורת הזרה ועל היותו דובר מקצועי, יצירתי ורהוט, כפי שבא לידי ביטוי במהלך אינתיפאדת אל-אקצה ומלחמת לבנון. קודם לכן, היה גיסין סגן הדובר של ראשי הממשלה בנימין נתניהו ואהוד ברק, תפקיד אשר חשף אותו לתהליכי קבלת ההחלטות בדרג המדיני הבכיר ביותר.
כמו כן, הוא שימש מנהל לשכתו של השר לענייני העולם היהודי, הרב מיכאל מלכיאור ומנהל Mosaica, ארגון בלתי ממשלתי העוסק במחקר ובפיתוח של המורשת התרבותית. הוא היה בין המייסדים של הארגון 'שלום בינינו', הפועל לקרב בין חילוניים לדתיים בישראל. ניסיונו האישי של גיסין, אשר אחיו חזר בתשובה, היה אחד המניעים לפעילות בתחום זה. "אם הצלחנו לבנות גשרים בתוך המשפחה אני מאמין שנוכל להשפיע גם על הציבור כולו", הוא אומר בביטחון.
חזותו של גיסין מטעה והוא נראה צעיר מכפי גילו. דרך דיבורו משרה סמכותיות וכנות. הוא נולד בראשון לציון לפי 44 שנה. שורשיו נטועים עמוק בארץ ישראל. אביו הינו דור רביעי בישראל ואימו דור שישי. את בר המצווה שלו הוא לא ישכח לעולם. בתאריך סמוכים חגגה ארה"ב 200 שנה להיווסדה ונערך מבצע אנטבה. דודו, שהיה בין החטופים, הגיע ישירות משדה התעופה לחגיגת בר המצווה. גיסין גדל בתנועת הנוער של מכבי הצעיר ולאחר מספר שנים נבחר להיות שליח של תנועת הנוער בלונדון.
את שירותו הצבאי במהלך מלחמת לבנון הראשונה עשה גיסין בחטיבת הנח"ל. "הקטיושות היו נופלות כל העת, ומספר מחבריי נהרגו. האישיות של הדור שלי עוצבה בתקופה זו ע"י מלחמת לבנון", הוא מציין. לאחר השלמת לימודי התואר הראשון הצטרף גיסין לשירות משרד החוץ הישראלי ונשלח כדיפלומט לדנמרק ולניו-זילנד. במבט מפוכח הנשען על ניסיון של שנים בשירות החוץ סבור גיסין, כי תפקיד הדיפלומטיה השתנה לחלוטין בשנים האחרונות והיא מקבלת יותר ויותר תפקיד של "דיפלומטיה ציבורית", בה לדעת הקהל תפקיד חשוב בעיצוב המדיניות. "הדיפלומט הוא דמות ציבורית", הוא מסביר, "הוא אינו מופיע רק בעת של משבר אלא פועל באופן שיטתי מול הציבור, והדבר מאפיין בעיקר את הדיפלומטים הישראלים בגלל הפרופיל התקשורתי הגבוה של הסכסוך בתקשורת הבינלאומית. הם יהיו זמינים תמיד לשוחח עם אנשי אקדמיה, סטודנטים, מעצבי דעת קהל ומנהיגים מקומיים".
גיסין מביא איתו רוח חדשה לתפקיד. הוא שולל את הגישה המסורתית המתמקדת באופן אוטומטי ב"סכסוך". לדבריו, "הציבור עייף מהעיסוק האינטנסיבי בסכסוך במזה"ת. צריך למצוא את תחומי העניין של קהל היעד - תרבות, עסקים, היי-טק - ולהתמקד בנושאים אלה היכולים לקדם את האינטרסים הישראלים". בשלוש השנים האחרונות עסק גיסין, בתפקידו כמנהל מחלקת ההסברה של משרד החוץ, בשיפור דימויה של מדינת ישראל בעולם. "צריך להראות את התרומה של ישראל בתחומים השונים. לדוגמה, לדבר על פיתוח הסטנט שפותח ע"י חברה ישראלית והושתל אצל למעלה ממיליון אמריקנים חולי לב או על פיתוח שבב המחשב של אינטל. עלינו לשווק את הקדושה של ירושלים לצד החיות של תל אביב. היעד איננו יחסי ציבור לשם יחסי ציבור, אלא להפוך את ישראל ליותר אטרקטיבית".
"כן", הוא מודה, "קיימות דעות קדומות ביחס לישראל במדינות רבות. ואולם, אסור להתייאש. יש הרבה מה לעשות על-מנת לשפר את המצב. אני מתכוון להיות בחזית ומאמין בכוח של הפרט להשפיע". כניסתו לתפקיד של גיסין מתרחשת בתקופה חשובה לקהילה היהודית, החשה בהתגברות האנטישמיות. באנטישמיות של דורנו היהודים עומדים במוקד, אך ישראל היא המטרה המוצהרת. בחוגים אקדמיים ובקמפוסים נשמעת ביקורת נוקבת על ישראל והיא מואשמת כתוקפן. בפני הקונסול הכללי החדש עומד אתגר מורכב בתחום "הדיפלומטיה הציבורית".

תאריך:  21/09/2007   |   עודכן:  21/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" טוענת: בכיר בתנועת החמאס ניסה ליצור קשר ישיר עם סגן שר הביטחון על-מנת להגיע להסכם הפסקת אש.
משה ריינפלד
ממשלת לבנון מכינה את כינוס הפרלמנט בשבוע הבא כדי לבחור נשיא חדש ללבנון במקום לאחוד הפרו-סורי אך לא ברור שיהיה לה הרוב הדרוש
משה ריינפלד
וושינגטון פוסט: חיל האוויר הישראלי הפציץ את המתקן הסורי באישון לילה כדי שמספר הנפגעים יהיה מינימלי
משה ריינפלד
כ-75 לוחמי טליבאן נהרגו בדרום אפגניסטן    ששה אזרחים אפגנים נהרגו לאחר שמטוסי נאט"ו הפציצו את בתיהם בניסיון לפגוע באנשי הטליבן שהסתתרו שם
איציק וולף
כוחות צה"ל בכוננות גבוהה גם בחזית הצפון זאת מחשש לפעולת תגמול סורית על התקיפה הישראלית    בגזרת יו"ש הוטל סגר כללי    היערכות מפני פיגועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il