X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרי החוץ של ארה"ב וצרפת: אם לא תלך אירן בדרך הדיפלומטית נבקש ממועצת הביטחון להחמיר את הסנקציות שר החוץ הצרפתי מיתן התבטאויותיו נגד אירן
▪  ▪  ▪
קושנר. נסיגה, סנקציות [צילום: AP]

אירן הזהירה את מעצמות המערב (22.9.2007), כי אם יתקפו את מתקני הגרעין שלה הם יצטערו על כך צער רב. את הדברים אמר מפקד משמרות המהפיכה מוחמד עלי ג'אפארי, לכתבים בטהרן, בתגובה על דבריו של שר החוץ של צרפת, ברנאר קושנר בראיון עיתונאי בראשית השבוע, לפיו המערב צריך להתכונן ל"גרוע מכל" - מלחמה, בעימות עם אירן בסוגייה הגרעינית.
דברי האיום החדשים של מפקד משמרות המהפיכה בטהרן הושמעו בעת מצעד צבאי שנערך לרגל יום השנה למלחמת 1980-1988 נגד עירק. במצעד הוצגו טילים לטווח בינוני שלברי אירן מסוגלים להגיע לישראל ולבסיסי ארה"ב במפרץ הפרסי. בעת המצעד חלף מטס של שלושה מטוסי קרב חדישים מתוצרת אירן.
תמיכה בדרכים דיפלומטיות
בינתיים מיתן קושנר את עמדתו, ובהודעה משותפת שפורסמה בפאריס בתום שיחות בינו לבין שרת החוץ האמריקנית, קונודליסה רייס, (ו', 21.9.2007) נאמר כי ארה"ב וצרפת נותנות עדיפות דרכים דיפלומטיות כדי ללחוץ על אירן לסגת מתוכניותיה הגרעיניות. יחד עם זאת הודגש, כי אם לא יצליחו בכך יבקשו ממועצת הביטחון של האו"ם להחליט על סנקציות חדשות.
שר החוץ הצרפתי שם בדבריו דגש מיוחד על שיחות מדינות האיחוד האירופי עם אירן, אך הוסיף: "אנחנו מקווים שתהיה החלטה שלישית שתכפה את הסנקציות, שעד כה לא הועילו במיוחד". ואילו רייס אמרה כי חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון, ועימן גם גרמניה, הציעו "חבילת יוזמות טובה מאד" שאירא יכולה לקבל אם תפסיק את פעילות העשרת האורניום.
6 המעצמות מכינות סנקציות
בתוך כך, נועדו (ו', 21.9.2007) פקידים בכירים של משרדי החוץ של ארה"ב, בריטניה, סין, צרפת, גרמניה ורוסיה בסטייט דפרטמנט לגבש הצעת החלטה שלישית שתוגש למועצת הביטחון בדבר הטלת סנקציות נגד אירן. בתום הפגישה אמר תת-שר החוץ האמריקני, ניקולס ברנס, בשמם של בני שיחו, כי שש המדינות שבו ואישרו את התחייבותן לנהל פעילות בשני הנתיבים בעניין פעילותה הגרעינית של אירן. ששת הפקידים הסכימו לשוב ולהיפגש מתוך כוונה להכין פגישה של שרי החוץ של ארצותיהם לדון בהצעה לסנקציות.
רוסיה וסין מסתייגות
כתבים מוסרים, כי למרות שכל שש המדינות תמימות דעים שיש דחיפות לסיכול תוכניותיה של אירן, עדיין יש חילוקי דעות ביניהן מתי צריך להטיל סנקציות ועד כמה צריך לפגוע בכלכלת אירן. רוסיה וסין הן המסתייגות העיקריות, ואילו ארה"ב לוחצת לפעולה מהירה. נראה שההנהגה החדשה של צרפת, בראשות הנשיא ניקולא סרקוזי, תומכת יותר בעמדתה הניצית של ארה"ב מאשר ממשלו של הנשיא הקודם, ז'אק שיראק. גם איטליה הביעה ביום ו' תמיכה בהחמרת הסקציות על אירן.

תאריך:  22/09/2007   |   עודכן:  22/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב וצרפת: עדיפות לדיפלומטיה מול אירן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
הישג מרשים למדיניות החוץ של בשאר אסד: מזכירת המדינה האמריקנית התחייבה להזמין נציגים סורים לוועידת השלום בוושינגטון בעוד חודשיים
עומר כרמון
במצעד צבאי ענק ברחובות טהרן חשף צבא אירן לראשונה טיל חדש "המסוגל לפגוע במדויק בכל נקודה בישראל"    על הטיל נכתב: "למחוק את ישראל מהמפה"
עומר כרמון
דניאל שרון, ישראלי בן 32, נעצר בביירות בערב יום כיפור    טוען כי אינו מרגל, אלא הומוסקסואל שאוהב גברים לבנוניים    דיווח: שוחרר מצה"ל בשל חוסר התאמה והתאסלם
יפעת גדות
על-פי תפישת המשפט הבינלאומי לכל עם קיימת הזכות לחיות בשלום עם שכניו
עידן יוסף, צבי נצי"ב
עיתון בפקיסטן מדווח כי מדובר בלווין מהסוג החדיש ביותר ההנמצא בידי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il