X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות שיש לדמוקרטים רוב בסנאט נכשלה הצעת חוק שלפיה ייקבע לוח זמנים לנסיגת הכוחות תוך 9 חודשים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הסנאט בוושינגטון הכשיל (יום ו', 21.9.07) הצעת חוק שהגישו הדמוקרטים לקבוע לוח זמנים לנסיגת צבא ארה"ב מעירק. זוהי פעם שנייה שהצעת החוק בעניין הוצאת החיילים מעירק נכשלת בזמן האחרון, למרות הרוב שיש למפלגה הדמוקרטית בשני בתי הקונגרס.
ההצעה החדשה מדברת על נסיגה מלאה בתוך 9 חודשים. היא נפלה לאחר תיקו של 47 סנטורים בעד ו-47 נגד. 6 סנאטורים נמנעו. לאישור ההצעה היו דרושים 60 קולות בעד.
סנטור רפובליקני: פגיעה במפקד הצבאי
הצעת חוק בנוסח זהה נדחתה בחודש יולי. כמו אז גם הפעם טענו רובם המכריע של הסנטורים הרפובליקנים כי כל מטרתה להשיג רווחים פוליטיים למפלגה הדמוקרטית, ולגמד את השגיו של הנשיא בוש במלחמה. אחד הסנטורים הרפובליקנים אמר כי אין זה ראוי שהסנאט יקבל החלטות שהן בתחום סמכותו של מפקד כוחות ארה"ב בעירק, הגנרל דייויד פטראוס.
יוזם ההצעה: אמשיך במאמצים לאישור נסיגה
הסנאטור הדמוקרטי ממישיגן, קרל לוין, יו"ר ועדת השירותים המזוינים של הסנאט, שיזם את הצעת החוק יחד עם הסנאטור הדמוקרטי ג'ון ריד מרוד איילנד, אמר כי ימשיך ביוזמותיו להביא לידי נסיגה מעירק וינסה לגייס תמיכה נוספת בקרב הסנאטורים הרפובליקנים. בעד ההצעה שנפלה תמכו רק שלושה סנאטורים ממפלגה זו. אבל היו גם שלושה סנאטורים דמוקרטיים שהצביעו נגד ההצעה: כריסטופר דוד מקונטיקט, ביל נלסון מפלורידה ומארק פרייור מארקנסו.
לעומתם, הצביעו כל שלושת המתמודדים על המועמדות לנשיאות - הילרי רודהאם-קלינטון מניו-יורק, ברק אובמה מאילינוי וג'וזף ביידן מדלאוור - בעד הצעת החוק.
בהצעת החוק שנכשלה, הוצע לאשר תוספת של כ-650 מיליארד דולר לתקציב ההגנה.
ההצעה השלישית שנדחית בתוך שבוע
הסנאט כבר דחה השבוע שתי הצעות חוק, רובן של הדמוקרטים, שנועדו ללחוץ על הנשיא להוציא את הצבא מעירק באמצעות קיצוצים בתקציב שיגבילו את תוכניות פרישת הכוחות. אחת מהן, שנדחתה ביום ה', קבעה כי יופסק מימון הכוחות בעירק. נגד הצעה זו, שיזם הסנאטור ראס פיינגולד, הצביעו 18 דמוקרטים. יום קודם לכן נדחתה הצעה שיזמו סנאטורים משתי המפלגות להאריך את החופשות של חיילים המשרתים בעירק ובאפגניסטן.
בוש: הגדלת הנוכחות תרמה לרגיעה
הדמוקרטים טוענים כי הצבא האמריקני מעורב כיום במלחמת אזרחים של מדינה זרה שאין להם קשר אליה וכי למרות הגדלת הנוכחות האמריקנית בעירק בשנה החולפת לא חלה כל תזוזה בעניין ההתפייסות הלאומית בעירק שהנשיא בוש חותר אליה.
הנשיא בוש ותומכיו טוענים כי הגדלת הנוכחות תרמה להפחתת מעשי האלימות בעירק. בוש הודיע החודש כי הוא מתכנן להפחית כוחות ארה"ב בעירק ב-5,700 חייל עד סוף 2007, וב-30 אלף נוספים עד אמצע 2008, ולהעמידם על 130 אלף, גודלם המקורי. עם זאת, אמר בוש כי לארה"ב יש תפקיד צבאי בעירק גם לאחר תום כהונתו השנייה כנשיא בינואר 2009.

תאריך:  22/09/2007   |   עודכן:  22/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסנאט דחה הצעה דמוקרטית לנסיגה מעירק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הנשיא הנמלט שהיה עצור בצ'ילה יועמד בפרו לדין על מעילה ושימוש בכוח מופרז נגד הארגון המאואסיטי "הנתיב הזוהר", לרבות הוצאות להורג
משה ריינפלד
שרי החוץ של ארה"ב וצרפת: אם לא תלך אירן בדרך הדיפלומטית נבקש ממועצת הביטחון להחמיר את הסנקציות    שר החוץ הצרפתי מיתן התבטאויותיו נגד אירן
עומר כרמון
הישג מרשים למדיניות החוץ של בשאר אסד: מזכירת המדינה האמריקנית התחייבה להזמין נציגים סורים לוועידת השלום בוושינגטון בעוד חודשיים
עומר כרמון
במצעד צבאי ענק ברחובות טהרן חשף צבא אירן לראשונה טיל חדש "המסוגל לפגוע במדויק בכל נקודה בישראל"    על הטיל נכתב: "למחוק את ישראל מהמפה"
עומר כרמון
דניאל שרון, ישראלי בן 32, נעצר בביירות בערב יום כיפור    טוען כי אינו מרגל, אלא הומוסקסואל שאוהב גברים לבנוניים    דיווח: שוחרר מצה"ל בשל חוסר התאמה והתאסלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il