X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר במועסקים שעליהם יחול הסכם הפנסיה אגף הפנסיה פנה לקרנות הפנסיה לקבלת הצעות לשיפור ההטבות למאות אלפי עובדים שייכנסו למעגל הפנסיה - בעקבות ההסכם שנחתם עם המעסיקים במגזר הפרטי
▪  ▪  ▪
ביטוח גם לעובדים המועסקים פחות מ-9 חודשים

ההסתדרות פתחה בהליך לבחירה של קרנות פנסיה שיגישו הצעות לשיפור ההטבות שיוענקו למאות אלפי עובדים שעליהם יחול מעתה הסכם הפנסיה שנחתם לפני כחודשיים עם לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. ההסכם ייכנס לתוקף בתחילת 2008 - או עם הוצאת צו הרחבה להסכם.
ראש אגף הפנסיה בהסתדרות, עו"ד דורית טנא-פרצ'יק, אומרת כי זכויות הפנסיה שנקבעו בהסכם יחולו בעיקר על עובדים שאינם מאורגנים וששכרם נמוך מהשכר הממוצע במשק. המסלולים השונים והתקנונים הקיימים כיום בקרנות הפנסיה החדשות לא יספקו, ככל הנראה, פתרון ביטוחי מלא עבור העובדים שנכנסים לראשונה למעגל הפנסיה. לעובדים האלה אין את הכוח להשיג לעצמם את התנאים הטובים ביותר שיעניקו להם זכויות משופרות והטבות.
הסכם הפנסיה בין ההסתדרות ללשכת התיאום של הארגונים הכלכליים קובע את מסלול הפנסיה בקרנות הפנסיה החדשות כמסלול מועדף, שכן לעמדת ההסתדרות, ברוב המקרים המסלול הפנסיוני עדיף מביטוח מנהלים לעובדים ששכרם עד השכר הממוצע במשק. מטרת ההסתדרות היא להשיג עבור העובדים האלה את ההסדרים האפשריים הטובים ביותר בקרנות הפנסיה לבחירתם האישית. יש לציין כי הבחירה של העובד בהסדר כלשהו מאלה שיוצעו לו היא אישית, כפי שקובע ההסכם ובהתאם להוראות החוק.
ההסתדרות אינה מקבלת כל תמורה כלכלית עבור הפניית העובדים לקרנות שייבחרו: לא מהעובדים עצמם ואף לא מהקרנות. הפנייה של העובדים לקרנות שתבחרנה אינה מותנית בהיותו של העובד חבר הסתדרות, ובנוסף גם טפסי ההליך יימסרו לקרנות ללא תשלום.
במסגרת הבקשה לקבלת הצעות מבקש אגף הפנסיה שורה של הטבות לעובדים. מאחר שההפרשות בהסכם הפנסיה מתפרשות על חמש שנים, דורשת ההסתדרות, בין היתר, במהלך שנים אלה, הטבה בכיסויים הביטוחיים הכוללת הרחבת הפיצוי למקרה של אובדן כושר עבודה עד ל-75% מהשכר תוך שינוי הגדרת הכיסוי לאובדן כושר עבודה, השלמת הפיצוי לשארים בגין מקרי פטירה ותנאי חיתום מקוצרים. זאת במקום הסדר דמי ניהול בשנים האלה.
עוד דורשת ההסתדרות החזר דמי ניהול מינואר 2013, המועד שבו יושלם במלואו שיעור ההפרשות של 15% לקרן. ההסתדרות אף דורשת ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח למקרה פטירה גם לעובדים בעלי ותק של פחות מ-9 חודשים, בתקופת ההמתנה לזכאות לפנסיה. ההסתדרות אף מבקשת התחייבות לתיקון תקנוני הקרן, תוך הוספת פרק מיוחד להסכם הפנסיה עם המעסיקים, הקמת צוות מקצועי בפריסה ארצית להענקת שירות אישי לעובדים ומתן שירותי ייעוץ בתקופות קצובות.
כמו-כן דורשת ההסתדרות מקרנות הפנסיה הענקת "תעודת פנסיה" לכל עובד אשר תלווה את העובד במהלך שנות עבודתו ותעניק לו ודאות אודות ביטוחו הפנסיוני. טנא-פרצ'יק אומרת כי "התעודה תאפשר לכל עובד עובר מעסיק למעסיק לתת למעסיק החדש את כל הפרטים על ההסדר הפנסיוני שבו הוא מבוטח. כך יימנעו מצבים שבהם העובד לא יבוטח בשל חוסר ידיעה או, במקרה חמור יותר, מסיבות אחרות הנוגעות למעסיק".

תאריך:  23/09/2007   |   עודכן:  23/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההסתדרות החלה לבחור קרנות הפנסיה לעובדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
בעל הרכב תבע את נהג המשאית שהפיל את העמוד וחברת הביטוח שלו הגישה תביעה צד ג' נגד בזק    נפסק שנהג המשאית אחראי ובזק תשלם לחברת הביטוח
איריס פרחי
פקיד בידוק הורה לתובע להעביר מצלמה למזוודה מסיבות ביטחוניות    נפסק שאחריותה המוגבלת של אל לכבודה אינה חלה עקב הצהרתו המיוחדת של הנוסע
דרור מרום
החלה הספירה לאחור לפתיחת טרמינל 5 בשדה התעופה העמוס ביותר באירופה    כל הטיסות ארוכות הטווח של בריטיש אירווייס שמופעלות כיום מטרמינל 4, ובכללן הטיסות לישראל, יועברו לטרמינל החדש    חצי שנה לפני הפתיחה הרשמית - הסתיים שלב הבניה והחל שלב "המוכנות התפעולית"
יפעת גדות
דלקת בריאות שנגרמת מחלקיקים מזהמים באוויר גורמת גם למוות ממחלות של הלב וכלי הדם
עידן יוסף
תושבים בעיר שהתעוררו מהפיצוץ חשבו בתחילה כי מדובר בנפילת קטיושה    סיבת השריפה שכילתה כליל את החנות טרם הובררה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il