X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עוד קודם שניתן פסק בג"צ בעניין התוצרת החקלאית בשמיטה ממהרים רבני צהר להכריז על מערך כשרות אלטרנטיבי משלהם ולהכריז מלחמה על הרבנות הראשית לישראל
▪  ▪  ▪
רבני צהר, קרב רב

"מה שעושה הרבנות הראשית לישראל זה חילול השם". במילים אלו חריפות אלו בחרו רבני צהר לבטא את סלידתם ממה שהם מכנים כ"התחרדותה של הרבנות". במסיבת עיתונאים שכינסו הרבנים הציגו במהלך קיצוני שגרם להרמת גבות לא מעטה את תוכנית ההינתקות שלהם.
בימים הקרובים אמור בג"צ להכריע בשאלת הסמכות שנותנת ועדת השמיטה של הרבנות בידי הרבנים המקומיים להחליט על רמת כשרות הפירות בשנת השמיטה. ברשויות אחדות לא הסכימו רבני הערים לאשר "התר מכירה" מקל לתוצרת החקלאית - ברבנות מדברים על 10 רשויות לכל היותר בעוד שרבני צהר מדברים על 12 ערים, שמאחוריהן 1.3 מיליון תושבים.
לצהר אצה הדרך והם אינם ממתינים לבג"צ וכבר מנסים לקבוע עובדות בשטח ולהקים מערכת כשרות אלטרנטיבית, שתתן תעודות כשרות לתוצרת של התר המכירה. הם טוענים כי אין מדובר במהלך טכני אלא במהלך חברתי ולכן לא חשוב מה יאמר הבג"צ.
כיפוף ידיים תקשורתי
ואולי פה קבור הכלב ובמפגן כיפוף ידיים תקשורתי זה עולה אל פני השטח גם המאבק בין רבני צהר לרבנות, שהחמירה לאחרונה את הקריטריונים לרבנים עורכי חופה וקידושין - מה שפגע באחוז קטן של רבני צהר.
הרבנות הרשמית מצידה שומרת על שתיקה. אפילו דובר רישמי אין לה. מצידה כוחם של הרבנים המקומיים לקבוע איזו כשרות תהיה בעירם נובעת מהאלטרנטיבה התקדימית שהציבה השנה, בניגוד לכל השנים שעברו, לאפשר אופציה של "אוצר בית דין", ירקות המגודלים בהתר מיוחד. בצהר אומרים כי אין בכך די, והתוצרת אינה מכסה אפילו 5% מהביקוש. בג"צ אף מתח ביקורת על הרבנות מדוע אינה מאפשרת לאנשים אחרים במערך הכשרות העירוני לתת אישורים במקום הרבנים המקומיים, וברבנות מתעקשים כי רב רשאי לקבוע איזו רמת כשרות תהיה נהוגה בעירו.
"מערך הכשרות - לא רלוונטי"
כעת באו רבני צהר, ולקחו את המושכות לידיים, כלשונם. מאחורי המהלך עומדים רבנים רבים בציונות הדתית ובראשם רבה של קריית ארבע דב ליאור. הם אומרים כי פגיעה בהתר המכירה כמוה כחילול השם, ומצהירים כי פניהם לחיזוק מערכת הכשרות הממלכתית ולא פחות מכך גם לחיזוקה של הרבנות הממלכתית עצמה.
בניסיונם להציל את מערכת הכשרות מקריסה אומרים מכנסי מסיבת העיתונאים - הרבנים רפי פוירשטיין, חיים דרוקמן, דוד סתיו ומזכיר הקיבוץ הדתי נחמיה ראפל - כי כיום מערך הכשרות אינו רלוונטי ואם המצב ימשך, צריכת הכשרות עלולה להיות מפוקפקת ורבים יוותרו על תעודות הכשר. "אם לא יהיה 'התר מכירה' הציבור ילמד שאפשר להסתדר בלי תעודת כשרות. הבעיה היא לא רק כשרות אלא הזיקה ליהדות. זה לא עניין של דתיים או של דת ומדינה. זה עניין של זהות ישראלית".
השגחה ולא הכשר
לספקי הירקות והפירות בחנויות אין זה משנה מה מקור התוצרת, וכל שהם מעוניינים הוא בתעודת כשרות מצד הרבנות. הבג"צ שהוגש עוסק בדרישת "אסיף ינוב גידולים" המספק תוצרת הכשרה על-פי 'התר המכירה'. גם אם יתנו להם רבני צהר הכשר לתוצרת, הרי שמדובר בהכשר שלא יוכר על-ידי הרבנות, וממילא ספק אם המוכרים בחנויות ירצו בו.
בעצת יועציהם המשפטיים עשויים רבני צהר שלא להעניק הכשר אלא "השגחה", שכן חוק איסור הונאה בכשרות אוסר על כשרות אחרת מלבד זו של הרבנות הראשית.
בתוך כך, גם יושב-ראש ועדת החוקה, מנחם בן-ששון (קדימה), איים על הרבנות בהקמת מערכת כשרות חלופית. הוא שוקל לפעול באמצעות הוועדה בראשותו לשינוי החוק כך שיסמיך רבני ערים לתת כשרות גם בערים אחרות או להיענות לבקשת גופים אחרים לקבל אחריות על הכשרות בישראל.

תאריך:  25/09/2007   |   עודכן:  26/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא מחכים לבג"צ: מערך כשרות אלטרנטיבי לצהר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה החידוש
לוי  |  26/09/07 06:45
2
בג"ץ-שפגץ-מחירי העוף והבשר ...
קול האמת:  |  8/10/07 11:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט, איציק וולף
בדברו בפני עצרת האו"ם בניו-יורק תקף נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד את ישראל באומרו כי הכיבוש הצבאי הישראלי מונע מהעם הפלשתיני זכויות בסיסיות כמו חשמל ומים
הילה רפופורט
שישה אזרחים סורים שהיו על טיסת "קופה איירליינס" מקובה לפנמה, נעצרו ע"י משטרת פנמה בחשד שניסו לפרוץ לתא הטייס
הילה רפופורט
סוכנות הידיעות AP דיווחה כי הגיעה לידיה מסמך המעיד על כך שישראל מנסה לעסוק עסקים עם קבוצת מדינות המייצאות דלק וטכנולוגיה גרעיניים בהתאם לתקנות האוסרות על הפצת נשק גרעיני
איציק וולף
בית הדין הצבאי החליט לדחות את טענותיהם המקדמיות של סנגורי הקצין המעורב ב"אירוע דהרייה"    לדברי בית הדין לא הופר חיסיון התחקיר על-ידי הפרקליטות הצבאית
רותי אברהם
בג"צ הורה ליועץ מזוז להשיב תוך 45 יום לעתירה של אסיר הטוען כי טייחו חקירה בפרשת "הטרדות" נגדו    עוה"ד: החקירה היתה רשלנית ועויינת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il