X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השביתה הופסקה ההסכם מקבל את דרישת ההנהלה להעביר את ביטוח הבריאות לקרן נאמנות בלתי תלויה
▪  ▪  ▪

איגוד פועלי המכוניות בארה"ב חתם בדטרויט על הסכם זמני עם הנהלת יצרנית המכוניות הגדולה ביותר במדינה, ג'נרל מוטורס, והפסיק את השבתת מפעלי החברה. ייצור המכוניות אמור להתחדש אחרי הצהריים (26.09.07).
השביתה נמשכה שלושה ימים. הסעיף החשוב ביותר שהוסכם עליו במשא-ומתן בין הצדדים הוא העברה של ביטוח הבריאות לעובדים ולגמלאים לקרן נאמנות. צעד זה יאפשר להנהלת החברה למחוק מספריה את ההתחייבויות שלה בסך 55 מיליארד דולר לביטוח הבריאות.
ההסכם החדש כולל מזכר הבנות שלפיו תוקם קרן נאמנות בלתי תלויה, וכן ייעשו שינויים אחרים בהסכם העבודה. הפעלת הקרן תהיה טעונה אישור של בית משפט וכן בדיקה של הרשות האמריקנית לניירות ערך. המזכר יוצר את הבסיס להקמת הקרן, ושני הצדדים יגשו כעת לעיבוד פרטיה. אנליסטים צופים כי עוד הדרך ארוכה כיוון שמדובר בפעולות פיננסיות ומשפטיות סבוכות. ראשי האיגוד המקצועי אמורים להתכנס בסוף השבוע כדי לדון באישור ההסכם הזמני. אם יסמכו את ידיהם עליו יגישו אותו להצבעה של ציבור העובדים.
נשיא האיגוד, רון גטלפינגר, אמר כי ההסכם החדש מגן באופן מוחלט על משרותיהם של עובדי ג'נרל מוטורס ומונע פיטורים. הוא אמר כי כאשר יפוג ההסכם ב-2011 לא יהיה מספר העובדים נמוך מאשר כעת ואולי יהיה אף גבוה יותר.
השביתה דירבנה
הסכם העבודה הקודם בג'נרל מוטורס פג ב-14 בספטמבר, ומאז התנהל משא-ומתן מרתוני על חידושו. העובדים המשיכו את ייצור המכוניות גם בעת המשא-ומתן, אך לאחר שהמשא-ומתן התפוצץ ביום ב' השבוע, פתחו בשביתה ארצית, שהיתה הראשונה בג'נרל מוטורס מאז 1970. ב-1998 אומנם היתה שביתה בחברה, אך היא הקיפה רק שני מפעלים במישיגן. השביתה היתה תמריץ מספיק לשני הצדדים להגיע במהירות להסכם.
100 מיליארד דולר התחייבויות
צופים ששתי היריבות האמריקניות העיקריות, פורד וקרייזלר ילחצו כעת על האיגוד המקצועי להסכים להקמת קרנות דומות גם אצלן. החברות טוענות כי נטל הביטוח המעיק מונע מהן אפשרות להתחרות ביצרני המכוניות ביפן, שהעלויות שלהם נמוכות יותר. כל שלוש החברות האמריקניות הגדולות נושאות בהתחייבות כוללת של 100 מיליארד דולר לביטוח בריאות.

תאריך:  26/09/2007   |   עודכן:  26/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דינה גולדמן
ישראל משדלת למען שינויי הסכם האי-הפצה, על-מנת שתוכל לייבא חוקית חומרים גרעיניים
עידן יוסף
סוכנות ידיעות פלשתינית מדווחת כי מנגנוני הביטחון תפסו שני טילים שהיו מכוונים לירי לשכונת גילה בירושלים    אהוד ברק: "אנחנו הולכים ומתקרבים לפעולה נרחבת בעזה"
כרמית מזרחי-קליין
אחרי קשר קרוב ואוהב עם פרנצ'סקה בראשל"צ, עורכת כרמית מזרחי קליין הכרות עם אחותה הקטנה, פרנצ'סקה ביסטרו, שכישפה אותה באווירה הביתית ובמטעמים האיטלקיים שהיא מספקת
מחלקה ראשונה
רועי שטיינברג
יום הכיפורים כבר ריחף מעל ושלח את רועי שטיינבג להצטיידות בחטאים אחרונים בדיטה לפני שיעמוד לדין משמעתי בפני המקום וחבריו    לכל מי שטוען אחרת, שחיתות היא עניין מתוק, מתוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il