X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היום הגיעו תוצאות בדיקות מי הים באילת שנלקחו בעקבות הזרמת ביוב למפרץ אילת המים לא זוהמו באופן משמעותי בעין נטפים טוענים: סגירת החופים לא היתה מוצדקת
▪  ▪  ▪
[צילום: לע"מ]

תוצאות בדיקת דגימות מי הים האדום שנלקחו בשבת בצהרים ממספר מוקדים במפרץ אילת מעידות מעל לכל ספק כי מפרץ אילת נקי מזיהום. זאת בניגוד לחשש כי הזרמת מי הביוב לים בשל תקלה במערכת הביוב באילת גרמה לנזק בלתי הפיך לדגה במפרץ.
"כל קוב ביוב שזורם לים הוא מיותר אך סגירת החופים היתה מיותרת", אמרה יו"ר דירקטוריון עין נטפים, חן סלטי. "השמירה על ערכי הטבע עומדת לרגל עינייו של התאגיד. משנת 2003 השקיעו עיריית אילת ותאגיד עין נטפים 44 מיליון שקלים בתשתיות. ולראיה, גלישת הביוב האחרונה לים היתה בחודש אוגוסט 2004. הגלישה עכשיו עמדה על 500 קוב בלבד והתוצאות מראות שאותה זרימה של ביוב לים לא הצדיקה את סגירת החופים".
התוצאות שהתקבלו על ידי משרד הבריאות ונלקחו מכל חופי הים הקרובים לנמל אילת וכן מהחופים הצפוניים והדרומיים ביותר, מראות שכמות הקולי הצואתי הן אפסיות- 3-4 לעומת הכמות המרבית שהיא 400 cfu .
במקביל לקבלת תוצאות דגימות הים, התקבלו היום תוצאות דגימות מי הים שנלקחו על ידי שלטונות ירדן בעיר עקבה השכנה. גם תוצאות אלו התגלו כמצוינות ולא העידו על זיהום.
בשעות הבוקר (יום א', 30.9.07) התקיימה בעקבה פגישת עבודה דחופה בנושא זיהום הים. הפגישה התקיימה באמצעות איש הקשר של העיר אילת וחבל אילות, סמו סמוראי לנושא ירדן ומצרים. הירדנים שקיבלו דיווח שוטף מהתאגיד ומאיש הקשר סמוראי מרגע היוודע דבר גלישת הביוב לים, והביעו את חששם על סגירת כל חופי הים באילת, ביקשו מתאגיד עין נטפים הבהרות.
יו"ר התאגיד, חן סלטי, נפגשה עם סגן המושל הירדני, דר' בילאד בשיר, ועם הממונה על בריאות הציבור, דר' היימאן, והממונה על איכות הסביבה בעקבה, דר' מאזן. לאחר שהציגה בפני הירדנים סקירה מקיפה על המצב במפרץ אילת ולאחר קבלת תוצאות דגימות המים בירדן, סוכם על המשך שיתוף פעולה בין הצדדים. יצוין, כי הירדנים הביעו תמיהה על ההחלטה לסגור את כל חופי הים באילת.
בשעות הצהרים, מיד לאחר קבלת תוצאות בדיקות הדגימות ממשרד הבריאות והתרת הרחצה על ידי משרד הפנים, קיבלו הירדנים הודעה על כך מתאגיד המים והביוב.
כחלק מפעילות התאגיד באשר לנסיבות גלישת הביוב למפרץ אילת, הוחלט למנות ועדת בדיקה מקצועית חיצונית שתהיה מורכבת מהנדסים בכירים חיצוניים בתחום המים, התשתיות והביוב. הועדה תבחן את נסיבות השבר בקו סניקה ראשי, הסמוך לתחנת השאיבה הראשית של העיר אילת ותבדוק האם חל כשל בייצור בצינור האמור שנסדק וגם לגלישת הביוב לים.
חופי הים של אילת נסגרו בליל שבת בהוראת משרד הבריאות בגלל קריסת מערכות הביוב. מאות מטרים מעוקבים של ביוב זרמו לים בגלל תקלה חמורה. אזור הנמל וריף הדולפינים זוהמו קשות ועתה קיים חשש כי הדגה תיפגע.
משרד הבריאות הודיע כי הרחצה במקום מסוכנת לבריאות. הכניסה לים נאסרה בכל החופים, בשלב זה, ולפי הערכות מצב זה יימשך לפחות יומיים. בהודעת משרד הבריאות נאמר, כי מדובר בסכנה אמיתית "שיכולה לגרום למחלות כגון: דלקת קרום המוח, דלקות במערכת הנשימה והעיכול ודלקות עיניים".

תאריך:  30/09/2007   |   עודכן:  30/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוצאות הבדיקות קבעו: מי אילת לא זוהמו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
שחקן השחמט האגדי גארי קספרוב נבחר כמועמד מפלגת האופוזיציה הרוסית "רוסיה האחרת" בבחירות לנשיאות המדינה שיתקיים במרס 2008
רותי אברהם
המטה למען א"י דורש מהמח"ט לבטל הכרזת שטח צבאי סגור על אזור צפון חשמונאים    יו"ר המטה עו"ד ויסולי: נגיש תביעה נגד המח"ט תורג'מן
דינה גולדמן
ג'קי צ'אן לא נמנה על קהל המעריצים של סרטי "שעת שיא" אשר הצליחה מאוד בכיכובו
הילה רפופורט
הגנרל מישל עון, מועמד האופוזיציה הלבנונית לתפקיד נשיא לבנון ובן ברית של החיזבאללה, אמר כי אם יבחר לתפקיד יפרק את הארגון מנשקו
דרור מרום
איגוד לשכות המסחר: גם בשבעת החודשים הראשונים של 2007 חל גידול של 47.5% בייבוא כלי רכב - לצד עליה בייבוא מוצרי חשמל ביתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il