X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדברה בפני עצרת האו"ם מתחה שרת החוץ ציפי לבני ביקורת על האו"ם על שאינו פועל בתקיפות נגד איום הגרעין האירני לדבריה, האו"ם הוקם כדי למנוע שואה שניה אולם מתעלם מאיומי אירן להשמיד את ישראל
▪  ▪  ▪
לבני [צילום: AP]

בנאום שנשאה בפני העצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק קראה (ב', 1.10.07) שרת החוץ ציפי לבני לאו"ם להפסיק לשבת בחיבוק ידיים ולנקוט פעולה נחושה יותר על-מנת לעצור את אירן.
לבני אמרה כי "יש מדינות שמשתמשות בטיעונים כדוגמת קונצנזוס ודיאלוג על-מנת למנוע פעולות נחוצות שנועדו לעצור את מטרות הרשע של אירן. מדינות רבות מדי רואות את הסכנה הטמונה, אולם לא עושות דבר, כשהם מחכות כי גורם אחר יבצע את העבודה".
לבני הזכירה את ההבטחה שנתנו אומות העולם כי לא תהיה שואה שניה, כשהיא מותחת ביקורת על האו"ם על כך שהוא מתעלם מאיומי אירן להשמיד את ישראל. "יש צורך לשאול מה הם הערכים האמיתיים של הארגון הזה אם הוא אינו מסוגל לפעול ביעילות נגד ההתקפה הישירה על העקרונות שלשמם הוקם? הגיעה השעה שהאו"ם וכן המדינות השונות יקיימו את ההבטחות שנתנו, כאשר אמרו 'לעולם לא עוד'. הגיעה השעה שיאמרו כי זה כלו כל הקיצים ויפעלו על-מנת להגן על ערכי היסוד".
לבני גם תקפה את הסובלנות לטענתה שמפגינות חלק מהמדינות החברות באו"ם כלפי הטרור הפלשתיני. לדבריה, "אף דמוקרטיה בעולם לא תניח לארגונים חמושים או לארגונים גזענים בעלי מטרות אלימות ליטול חלק בבחירות שלה". "אולם אחדות מהמדינות נוקטות במוסר כפול, הן מקפידות על מוסר גבוה בשטחן שלהן, אולם מוותרות על מוסר זה כשמדובר במדינות אחרות", דברי לבני.
שרת החוץ הוסיפה ואמרה כי "ארגונים כמו החמאס והחיזבאללה חייבים להציב בחירה ברורה בין האלימות לבין קבלת לגיטימציה". לטענתה, "לא ניתן לזכות גם בזה וגם בזה". "יש בקוד דמוקרטי בינלאומי שיחייב את כל הגורמים המבקשים לערוך בחירות דמוקרטיות לגיטימיות, לכבד עקרונות כדוגמת... התנערות מאלימות ומקיצוניות והגנה על זכויות יסוד".
לבני התייחסה לתהליך המדיני עם הפלשתיני באומרה, כי "כשלון אינו בה בחשבון, ורק הצדדים הם אלה שיצטרכו להחליט עבור עצמם מה נחשב להצלחה". היא הדגישה את ההתנגדות הישראלית לחזרת הפליטים למדינת ישראל. לדבריה, הפיתרון המדיני של "שתי מדינות לשני עמים" מושתת על שני יסודות. היסוד האחד הוא קיים של שתי מדינות-מולדת. "שתי מדינות, שתי מדינות-מולדת, כשם שישראל היא מולדת העם היהודי, כך פלשתין תהיה המולדת והתשובה הלאומית של העם הפלשתיני, ושל הפליטים".
העיקרון השני הוא יחס כן ורציני של שני הצדדים לנושאי שלום וביטחון. "פלשתין משגשגת ויציבה בעזה ובגדה היא אינטרס ישראלי, ובאותה מידה ביטחון ישראל חייב להיות אינטרס פלשתיני. העולם לא יכול להרשות לעצמו עוד מדינת טרור".
לבני אמרה כי "אנחנו יודעים אחרי הנסיגות מלבנון ומעזה, כי נסיגות משטחים, לבדן, לא יביאו לשלום".
לבני הדגישה כי הסכסוך במזרח התיכון אינו הגורם לטרור העולמי, אלא הוא תוצאה שלו. לבני קראה למדינות השונות "לקחת חלק במאבק העולמי נגד הקיצוניות והטרור שתורם לקונפליקט, למענכם ולא רק למעננו". לדברי לבני המאבק נגד הטרור הבינלאומי הוא מאבק כלל עולמי, שכן הטרור מכוון נגד אזרחים ברחבי העולם ובעיקר משום שהטרוריסטים מבקשים לפגוע בערכים המשותפים לכל החברות המודרניות - ערך הדמוקרטיה, הסובלנות, והחינוך.
מאוחר יותר צפויה לבני להיפגש עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון.

תאריך:  01/10/2007   |   עודכן:  01/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"האו"ם חייב לחדול מחוסר המעש בנושא אירן"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל הרי את ההרתעה מצאה
יוסף כהן  |  1/10/07 18:11
 
- אלתדאג אנחנו תמיד כמו עוף החול
מוצא "פרנקית"   |  1/10/07 20:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הילה רפופורט
שגריר ארה"ב באו"ם לשעבר, ג'ון בולטון, אמר שפעולה צבאית היא הפתרון היחיד למשבר הגרעין האירני    "נכשלו המגעים הדיפלומטים שניהל האיחוד האירופי"
הילה רפופורט
הפרלמנט האירני העביר החלטה המכריזה על צבא ארה"ב ועל ה-CIA כעל ארגוני טרור    מדובר בתגובה אירנית להחלטת הסנאט והקונגרס האמריקנים לכלול את משמרות המהפכה האירנים ברשימת ארגוני הטרור של הממשל האמריקני
רשימות נוספות
'ישראל מקווה שסוריה תגיב צבאית'  /  עומר כרמון
בוש אישר 25 מיליון דולר לצפון קוריאה  /  משה ריינפלד
היהודיה שמאוהבת באחמדינג'אד  /  עומר כרמון
להסיר את האיום הנשקף מאירן!  /  עו"ד נבון קצב
אירן על הברקסים  /  דני רשף
אירן: היכונו לביאת המשיח   /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il