X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסר מיוחד מהכלא קורא בעליה לשעבר של חברת הנפט הגדולה ברוסיה לעמו לא לאבד את האמונה ולפתח את המוסר נגד השחיתות החברתית של בעלי הכוח ובראשם הנשיא פוטין
▪  ▪  ▪
חודרוקובסקי. מציג אלטרנטיבה לשלטון פוטין [צילום: AP]

מיכאל חודרובסקי, מיליארדר נפט לשעבר, שנהפך לשעיר לעזאזל והושלך לכלא בסיביר על-מנת שהמתנגדים האחרים לממשלה "יראו וייראו", שלח איגרת הקוראת לכל הרוסים לחיות על-פי ערכי מוסר נעלים.
"פנייה לערכי המוסר היום היא כל מה שנותר לנו" אמר חודורובסקי במכתב פתוח באתר האינטרנט של קבוצה הפועלת למען זכויות האזרח.
מיכאיל חודורובסקי, אוליגרך יהודי-רוסי, היה פעם האדם העשיר ביותר ברוסיה, עם הון אישי הגבוה מ-15 מיליארד דולרים ובעליה של חברת הנפט "יוקוס". החברה הגיעה לידיו לאחר מספר מהלכים מבריקים בעת אי-הסדר ששלט במדינה בתקופת ההפרטות, בשנות התשעים. חודורובסקי היה ידוע בהתנגדותו לפוטין ואף מימן את מפלגות האופוזיציה.
בשנת 2005 הוא נעצר באיומי נשק והועמד למשפט שנמשך 22 חודשים, בעוון וריאציות שונות של העלמות מס, הונאה, אי- ציות לצו בית משפט, וזיוף מסמכים. חודורובסקי כפר בכל ההאשמות בעודו טוען כי מניעיו של המשפט פוליטיים.
בפסק הדין שניתן ב-16 במאי 2005, נגזרו על חודורובסקי 7.5 שנות מאסר בפועל וקנס כספי של 600 מיליון דולר, אשר התחלק בינו לבין שאר הנתבעים. "יוקוס", חברתו שהייתה פעם חברת הנפט הגדולה ברוסיה, נשלטת כעת על-ידי המדינה.
איגרת זו, שפורסמה השבוע, הינה האיגרת הראשונה מזה שנתיים. היא נכתבה לליברלים ברוסיה, אך כוללת בנוסף את חזונו האישי של חודורובסקי על חברה מתוקנת.
"רק על-ידי שכנוע של האנשים, כי עמוק בנפשותיהם אינם רק חפצים לחיות עם מצפון נקי, אלא לא מסוגלים להיות מאושרים אם יחיו אחרת. האין זה יהיה אפשרי להקים את היסודות עבור בניית רוסיה דמוקרטית ושומרת חוק?" שאל במכתבו.
חודורובסקי היה חסר רחמים כאשר ייצב את שליטתו ב"יוקוס", בזמן ההפרטות הלא קלות של שנות התשעים כאשר רכושה העיקרי של רוסיה הועבר לאנשי העסקים המקושרים, הידועים כעת בתור קבוצת ה"אוליגרכים".
ברגע בו חיזק את שליטתו, היה בין ראשון הפועלים למען הפיכתה של דרך עשיית העסקים ברוסיה למערבית. כמו כן, הוא התחיל לתמוך במפלגות פוליטיות אשר התנגדו למדיניותו של פוטין והקצה משאבים למען חיזוק אזרחי רוסיה.
במכתבו הקודם מבית הכלא, תקופת זמן קצרה לאחר מאסרו ב-2005, הזהיר חודורובסקי מפני הרפורמות הלוקות באי-צדק חברתי, אשר העשירו כמה אנשים אך דרדרו את הרוב לעוני.
במכתב ששלח השבוע, הוא הזכיר כמה פעמים את הצורך באמונה וכתב כי המוסר הינו הטיעון הכי חזק וחשוב נגד הנוכחות של מאות אלפי ילדים חסרי הבית ברחובות, והחיסרון בתרופות במדינה בה קיים עודף בתקציב השנתי.
בשנת 2005 חודורובסקי קרא לליברלים להקים אופוזיציה "סוציאלית-דמוקרטית" רחבה, שתכלול קומוניסטים וסוציאליסטים ויהיה בכוחה להתנגד לקרמלין. מפלגת האופוזיציה הוקמה בשנת 2006, בשם "רוסיה האחרת". היא קיימה כמה הפגנות, שחלקן אף פוזרו באכזריות על-ידי המשטרה, אך לא הצליחה למשוך אליה את הקומוניסטים או להתגבר על הליברלים.
המפלגה הכריזה בתחילת השבוע כי היא החליטה להעמיד את מועמדותו של אלוף העולם לשעבר בשח-מט, גארי קספרוב, לבחירות לנשיאות. אפילו אם המועמדות תאושר, מה שמוטל בספק, סביר להניח כי גם האלוף לא יצליח להכניע את המועמד מטעם הקרמלין.

תאריך:  05/10/2007   |   עודכן:  05/10/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חודרוקובסקי: לבנות רוסיה נקייה ומוסרית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חיילי צה"ל הרגו מחבל חמוש שהתקרב לגדר המערכת במרכז רצועת עזה    כלי נשק מאולתרים ותקינים הוחרמו    סיכום ליל פעילות של צה"ל
משה ריינפלד
משטרת ספרד פשטה על פגישה חשאית שבה העבירו המנהיגים הוותיקים את הגה השלטון במפלגת בטסונה לידי הדור הצעיר    22 חברי הנהגה נעצרו
משה ריינפלד
מחלקת המדינה האמריקנית מודיעה כי מזכירת המדינה רייס תסייע לאולמרט ולאבו מאזן להניע תהליך שיסתיים בפתרון של שתי מדינות
יעל מרגלית
הקבוצה תפגוש את פאנליוניוס ואולימפיאקוס של פיני גרשון כשביינום, וויצ'יץ' ובורשטיין לא כשירים    עודד קטש: "כל השחקנים יישארו בסגל"
גבע תלם, שבדיה
עובד עם שער נפלא העניק לאדומים 0:1 על סולנה ועליה שנה שניה ברציפות לשלב הבא בגביע אופ"א    מיהן היריבות? נגלה ביום שלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il